کد خبر: ۴۱۲۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۷ - ۲۲ تير ۱۳۹۲
امام جمعه شیراز:

برخي زنان از چشم‌نواز شدن براي مردان هوسران استقبال مي‌كنند

متاسفيم كه امروز برخي زنان از ابزار شدن و چشم‌نواز شدن براي مردان خيرسر و هوسران استقبال مي‌كنند.
به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا، آيت‌الله اسدالله ايماني در خطبه‌هاي نماز جمعه شيراز گفت: اذان در گذشته ملاك اوقات مختلف روز براي مردم بود اما اكنون مساجد هم بي اين مهم بي‌توجه شده‌اند.

وي با تصريح اينكه گفتن اذان در اوقات شرعي، مستحبي بسيار مهم و تاثيرگذار است، گفت: پيامبر (ص) بيان كرده‌اند كه موذن‌ها در قيامت يك سر و گردن از ديگران بالاتر خواهند بود.

وي با تصريح اينكه پخش اذان صبح در مساجد نبايد سبك شمرده شود، خاطرنشان كرد: در گذشته بازار و محلات با صداي اذان همواره فضايي معنوي داشت و صداي موذن در هرنقطه به گوش مي‌رسيد و همزمان با بلندشدن صداي موذن از گلدسته مساجد، مردم در هرجا بودند، همراهي مي‌كردند.

نماينده ولي فقيه در فارس تصريح كرد: امروز هم گفتن اذان و همراه شدن با موذن در هركجا كه هستيم، مستحب است.

آيت‌الله ايماني تاكيد كرد: آنقدر به اذان گفتن بي‌توجهي كرده‌ايم كه امروز اگر صداي اذان صبح از گلدسته‌هاي مساجد يا پشت‌بام و حياط خانه‌اي بلند شود،‌ عده‌اي اعتراض مي‌كنند، اما همين معترضان در برابر كاروان‌هاي عروسي اعتراضي نمي‌كنند.

آِيت‌الله ايماني تصريح كرد: صداي بلندگوي مساجد غير از زمان اذان خصوصا اذان صبح و شب‌هاي قدر كه همه مردم بيدار هستند، بايد در حوزه مستمعين بلند باشد.

امام جمعه شيراز همچنين با اشاره به سالروز قتل عام مردم در مسجد گوهرشاد، گفت: اين روز كه به ياد مقاومت مردم روز «عفاف و حجاب » نامگذاري شده يادآور غيرت ديني مردم در دفاع از حريم حجاب و عفاف است.

آيت‌الله ايماني ضمن انتقاد از گسترش بي‌حجابي و بدحجابي در جامعه، گفت: بايد پرسيد كه چرا كسي اعتراض نمي‌كند؟ چرا خانواده‌ها به دختران خود تا اين حد بي‌توجه هستند كه اجازه مي‌دهند با هر پوششي به خيابان بيايند؟

امام جمعه شيراز به بي‌اعتنايي مردم در خصوص امر به معروف و نهي از منكر، گفت: گاه در مدارس دختران چادري از سوي هم‌كلاسي‌ها و حتي معلمان تمسخر مي‌شوند.

آيت‌الله ايماني با يادآوري اينكه رضاخان حجاب زن را برداشت تا زن را به ابزار بدل كند، گفت: متاسفيم كه امروز برخي زنان از ابزار شدن و چشم‌نواز شدن براي مردان خيرسر و هوسران استقبال مي‌كنند.

امام جمعه شيراز گفت: نظام جمهوري اسلامي نشان داد كه مي‌توان فعاليت اجتماعي را با حفظ حجاب هم انجام داد و تا بالاترين مدارج علمي و اجتماعي پيش‌رفت.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
رهگذر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۲۲ تير ۱۳۹۲
0
ما خونمون تا مسجد دوتا کوچه فاصله داره...
ولی صدای بلندگوهاش اینقدر ضعیفه که صدای اذان به خونه ماهم نمیرسه...