کد خبر: ۴۱۵۱۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۱ - ۲۹ تير ۱۳۹۲

بحرانی ترین مشکل خرامه آب آشامیدنی است

بحرانی ترین مشکل شهرستان خرامه آب آشامیدنی است و آب آشامیدنی حاضر در شهرستان از لحاظ بهداشتی، کیفی و کمی بدترین وضع را در کشور دارا است.

به گزارش خبرنگار شیرازه از خرامه، داریوش اسماعیلی در دیدار با سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان فارس اظهار داشت: یکی از مطالبات و خواسته های مردم  در زمان کاندیدایی بنده در مجلس شورای اسلامی حل مشکل آب آشامیدنی شهرستان خرامه بوده است.

وی گفت: در شهرستان خرامه سفره های آب زیر زمینی کاهش یافته و آب موجود در شهرستان به دلیل برداشت های بی رویه در مناطق بالا دست همانند دشت مرودشت آن شور و تلخ شده است.

ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان فارس افزود: بسیاری از مردم برای تامین آب آشامیدنی خود مجبور به استفاده ازبطری های آب معدنی شده اند که این موضوع بر روند معیشیتی مردم اثر گذاشته است.

اسماعیلی با بیان اینکه برای حل دایم مشکل آب شهرستان خرامه نیازمند تامین آب از سد درود زن که یک منبع پایدار است هستیم اضافه کرد: مطالعات پروژه تامین آب از سد درود زن به اتمام رسیده است و در وزارت نیرو در حال تکمیل و بررسی برای  ارسال به کمیسیون 215 می باشد و امیدواریم امسال بتوانیم این پروژه را در کمیسیون 215 تصویب کنیم و در بودجه سال آینده برایش ردیف بگیریم.

رئيس کميته معدن و صنايع معدني مجلس  گفت: در این پروژه آب به شهرستان خرامه، شهر داریون و بخشی از روستاهای مرودشت و ارسنجان انتقال می یابد.

اسماعیلی تاکید کرد: برای حل موقت مشکل آب آشامیدنی خرامه یک چاه در منطقه ای مشهور به کوه سیاه در 14 کیلومتری شهرستان خرامه حفر شده است و آب موجود در این چاه از استانداردهای لازم برخوردار و کیفیت آن مناسب است.

وی ادامه داد:عملیات خط انتقال این پروژه شروع شده است و نیاز به حفر دو حلقه چاه و ایجاد دو منبع در طول مسیر این خط انتقال است .

ناظر مجلس شوراي اسلامي در شوراي برنامه ريزي و توسعه استان فارس ادامه داد: تعدادای از تجهیزات لازم خریداری شده است  و ان شا الله با فراهم شدن مقدمات لازم تا پایان سال مشکل آب آشامیدنی شهرستان خرامه حل شود و این پروژه به بهره برداری برسد.

اسماعیلی در پایان گفت: 130 میلیارد ریال از محل اوراق مشارکت به مشکل آب آشامیدنی شهرستان خرامه اختصاص پیدا کرده است.

 وی در پایان خواستار سرعت بخشی بر پروژه خط انتقال آب آشامیدنی از کوه سیاه به خرامه شد.

نظرات بینندگان