کد خبر: ۴۱۵۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۷ - ۳۰ تير ۱۳۹۲

فرماندار جهرم: وضعیت آب جهرم نگران کننده است

استفاده بی رویه از سفره های زیرزمینی و کاهش نزولات آسمانی و اسراف شهروندان در مصرف آب، جهرم را با بحران کمبود آب مواجه کرده است.
به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی فرمانداری جهرم، رعیتی فرد فرماندار در بازدید از تاسیسات چاه های آب شرب جهرم در منطقه بونیز، وضعیت آب جهرم را نگران کننده دانست و گفت: استفاده بی رویه از سفره های زیرزمینی و کاهش نزولات آسمانی و اسراف شهروندان در مصرف آب، جهرم را با بحران کمبود آب مواجه کرده است.

فرماندار جهرم گفت: متأسفانه برداشت زیاد از چاه ها موجب شده که شاهد افت شدید در سطح ایستایی آب باشیم به گونه ای که برخی از چاه های آب شرب در سال گذشته بیش از 60 متر افت داشته اند و این بیانگر یک بحران بزرگ برای آب جهرم است.

 فرماندار جهرم با توصیه به استفاده بهینه از آب گفت: همه باید دست در دست هم برای گذر از این بحران کمک بدهیم: مسئولان باید موضوع تأمین آب جهرم از سد سلمان فارسی را با جدیت دنبال کنند، شهروندان نیز در مصرف آب رعایت کنند. در غیر اینصورت ادامه این روند، موجب جیره بندی آب خواهد شد.

فرماندار جهرم گفت: مقابله با کمبود آب نیازمند به عزم جدی است و در حال حاضر یکی از مهم ترین راههای این مقابله، استفاده بهینه از آب می باشد.
نظرات بینندگان