کد خبر: ۴۲۰۵۳
تعداد نظرات: ۳۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۴ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
گفتگوی اختصاصی شیرازه با رئیس ستاد دکتر روحانی در فارس و دبیر حزب وفاق ملی:

وقتی من دهاتی برای روحانی کار می کردم، سهم خواهان کجا بودند؟

ستادهای تبیلغاتی نامزدها در دوران انتخابات ریاست جمهوری محل بروز اتفاقات مختلفی است که در بیشتر اوقات به خاطر عبور از زمان انتخابات فراموش می شوند.
شیرازه- در واپسین فرصت های دکتر حسن روحانی برای انتخاب کابینه دولت یازدهم، بر آن شدیم تا با دکتر «محمد مرزوقی» رئیس ستاد مردمی وی در فارس پیرامون آن چه در قبل، حین و بعد از انتخابات خرداد ماه جاری در فارس اتفاق افتاد، نشستی داشته باشیم.

دکتر مرزوقی در دفتر محل کارش ما را با گرمی به حضور پذیرفت.

وی خود را این گونه معرفی کرد: محمد مرزوقی هستم، متولد 1348 شهر اردکان فارس، یک پزشک عمومی هستم  و اکنون در بیمارستان نمازی بخش فوریت های حاد داخلی یا همان اتفاقات مشغول بکار هستم. دو فرزند دارم، دخترم راهنمایی می خواند و پسرم پنجم ابتدایی است. 


پزشک اهل اردکان که به سیاست علاقه دارد

وقتی از او پرسیدیم پزشک هستید یا سیاستمدار، گفت: اکثر قریب به اتفاق سیاسیون عمدتا پزشک هستند و چون از این سیاست خوشم می امد به این سمت کشیده شدم.
وی سابقه فعالیت های سیاسی، اجتماعی خود این طور بیان کرد: بعد از پیروزی انقلاب و قبل از آن هم فعال بودم، مرتب در تظاهرات ها شرکت می کردم و به طور کلی شهر انقلاب در شهر اردکان پررنگ تر از شیراز بود. به عنوان مثال، شاید کمتر کسی بداند مردم این شهر جز اولین انقلابیون هستند و اولین شهید انقلاب اسلامی از اردکان بود.

آیت الله بروجردی برای پدرم مراسم ختم گرفت
دکتر مرزوقی در مورد سابقه خانوادگی خود هم توضیحات مفصلی داد و گفت: این شهر دارالمساجد است بیش از 38 مسجد دارد و به دلیل سرمایی که در این شهرستان وجود داشته و دارد تقریبا خانواده های نزدیک به هم برای خود مسجدی داشتند و به تبع آن پدر بزرگ من هم صاحب مسجدی بوده که شاگردان بسیاری را تربیت کرده است. وی از مراجعی بوده که معمم نبوده ولی بسیار مورد تکریم مردم و مراجع قرار می گرفتند به طور مثال، حضرت آیت الله بروجردی بعد از فوت پدربزرگم برای ایشان مراسم گرفت.
پدربزرگم قران را حفظ بودند و تمام خاطرات تلخ و شیرین خود را گوشه های قران می نوشتند. از تولد من تا قطعنامه 598 و رحلت حضرت امام.
این پزشک درباره حضورش در جبهه های جنگ تحمیلی خاطرات زیبایی را نقل کرد و این طور ادامه داد: مدت مدیدی را در جبهه ها حضور داشتم، امامدرک 14 ماه و یک روز آن را دارم. در عملیات ساماندهی مهران، در حماسه پد خندق و....بودم.

درجبهه تخم مار خوردیم!
وی شیرین ترین خاطره اش از حضور در جنگ تحملی را نیز این طور تعریف کرد؛ به اتفاق پسر عمه ام شهید نبی اله سرمد با هماهنگی سردار نیکبخت فرمانده گردان در انتهای پد خندق رفته بودیم تیپ 57 امام جعفر صادق برای گردان روحانی بیاوریم که عراق حمله کرد، اسمان عجیب قرمز شده بود، از بس عراق توپ زده بود. صبح که برای نماز بلند شدیم فرصتی نشد وضو بگیریم، تیمم کردیم و نماز خواندیم اما مقداری جلوتر گیر افتادیم، هرچه ار پی جی داشتیم زدیم، حدود 120 ارپی جی زدیم تا این که گلوله ها تمام شد، پشت یک ستون گونی دراز کشیدیم، عراقی ها چون حرکتی از ما ندیدند، فکر کردند، ما را زدند، تقریبا 24 ساعتی بود که چیزی نخورده بودیم، یه شهید نبی الله گفتم که لای نی زارها را بگردد تا شاید تخم پرنده ای پیدا کند، بخوریم. وی گشت تا لانه پرنده ای را پیدا کرد که 5 تخم در ان بود، یکی را فوری خورد و 2 تا به خودش رسید و دو تا به من. تخم اولی را خورد و گفت: خوشمره بود، نوبت به من که رسید یکی را خوردم، دومی را که شکستم،  دیدم که تخم مار بود!

سال ۸۸ به احمدی نژاد رای دادم

بعد از کلی خاطره گویی نوبت به مسائل سیاسی رسید، او در جواب سوالی که پرسیدیم در انتخابات سال 84 و 88 به چه کسی رای دادید، گفت: در انتخابات سال 84 احمدی نژاد را دور اول زیاد نمی شناختم، به عنوان جانشین حزب وفاق ملی از وی درخواست جلسه کردیم که متاسفانه قبول نکرد، اما اقای هاشمی وقت داد و از وی حمایت کردیم. در دور دوم انتخابات همان سال به دلیل این که افرادی وارد ستاد آقای هاشمی شدند که برای ما سوالاتی را ایجاد کرد، نهایتا به آقای هاشمی رای دادم، ولی از ستاد وی کنار رفتم، و در نتیجه در فارس و کشور ایشان شکست خورد.
در سال 88 اعلام کردیم هر استانی جداگانه هم بخواهد می تواند ستاد بزند، به شخصه چند باری به ستاد احمدی نژاد سر زدم و به وی رای دادم، اما اگر می دانستم احمدی نژاد به این روز دچار می شودبه وی رای نمی دادم و رای سفید می انداختم.


حزب اصولگرای وفاق ملی به روحانی رسید

دبیر کل حزب وفاق ملی سابقه آشنایی خود با دکتر روحانی و چگونگی انتخابش به عنوان رئیس ستاد وی در فارس را این طور توضیح داد: حزب وفاق ملی متکشل از طیف های مختلف سیاسی  از سال90 رصد کردیم که چه کسانی وارد عرصه می شوند. سیگنال هایی می رسید که حجت الاسلام روحانی وارد عرصه می شوند. کار ادامه پیدا کرد تا نهایتا از نزدیکان وی شنیدم که قطعا می ایند، تا این که از طرف برادر وی «حسن فریدون» تماس گرفتند که به تهران بروم و با آنها نشستی داشته باشیم، جلسات متعددی صورت گرفت تا این که در نهایت با خود دکتر روحانی دیدار کردم، با ایشان به طور کامل صحبت کردم، وی من را خانواده، اصل و نسبم را هم خوب می شناخت. موضوع را با اعضای حزب مطرح کردم، نظر مساعد آنها را هم که گرفتم، موافقت خودم را اعلام کردم، البته استخاره برادرم، حجت الاسلام شیخ عبداله مرزوقی هم موثر بود. 

آقای روحانی به فارس نمره بیست بیست بیست داد!

این طبیب سیاستمدار درباره اولین سفر حجت الاسلام روحانی، در اول اسفند ماه سال 91 یه شیراز نکات جالی را یادآور شد. وی گفت: از مسئولین به سبب این که همکاری خوبی در آن روز مشخص با ما نکردند، گلایه دارم! برخی مسئولین فارس سعی نکردند همکاری کنند. به هرحال آقای روحانی نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی کشور بودند و با این عنوان به شیراز آمده بودند، زمانی که ایشان در هتل پارس مستقر شدند، شورای شهر لردگان یاسوج با وی دیدار کردند و از فارس، تنها سید علی اصغر دستغیب بود که با دکتر روحانی دیداری داشت. زمانی که برای سخنرانی وی به سالن فجر رفتیم، گروه های جبهه پایداری قبل از امدن اقای روحانی به سالن عکس هایی از وی با جک استروا  را بین حضار پخش کردند و یا در نماز جمعه جرایدی را علیه ایشان توزیع کردند، ولی ما عکس العملی نشان ندادیم.
شب هنگام وقتی اقای روحانی قصد داشت شیراز را ترک کند، پاویون فرودگاه را روی حاج اقا بستند و در آن شب تلفن مسئولین خاموش بود، اما همه این ها تبلیغی برای وی شد.

چگونه رئیس ستاد شدم؛ جریان ستاد موازی دکتر روحانی در فارس و حاشیه هایش

وقتی وی به تهران رسید در جواب خبرنگاری که از او پرسید سفر شیراز چطور بود، گفت: برنامه شیراز بیست بیست بیست بود!
دکتر مرزوقی درباره ارتباط ستاد موازی دکتر روحانی در شیراز با ستاد اصلی و چگونگی شکل گیری ان ستاد هم این طور روایت کرد؛ از وقتی که فهمیدم ورود حجت الاسلام به عرصه انتخابات قطعی است، شورای مرکزی حزب وفاق ملی جلساتی را در همین مکان مقدس تشکیل دادیم  از اسفند ماه پتانسیل ها را شناسائی کردیم. در تعطیلات عید مسافرت نرفتبم تا این که روز 17 فروردین ماه نامه ای برای ما زدند که شما رئیس شورای هماهنگی ستاد های انتخاباتی ستادهای روحانی هستید. پیرو آن 18 فروردین ماه اولین ابلاغ را برای دکتر نعمت زاده زدند به عنوان رئیس ستاد مرکزی دکتر روحانی.در همان روز آقای نعمت زاده حکم بنده را به عنوان  رئیس ستاد مرکزی دکتر روحانی در فارس زدند. کمک بزرگان به این بنده حقیر از سراسر کشور شروع شد. حجت الاسلام محمودعلوی زنگ زد تعدادی را معرفی کرد، خلاصه کارها پیش می رفت تا این که حول و حوش 25 اردیبهشت ماه فردی به نام اردشیر خدائی با من تماس گرفت و کسی به نام جوادجمشیدی را معرفی کرد که فلان است و بهمان و پرکار و...

کسانی در ستاد موازی عضو بودند که سلایق سیاسی، فرهنگی و مالی انها با ما هم خوانی نداشت
حضور جمشیدی درجلسات ما شروع شد، وی اصرار داشت که رئیس کمیته اقوام باشد، گفتم فردی باید رئیس این کمیته باشد که خود عشایرزاده باشد.بحث ورد اقای هاشمی به انتخابات که شد رفتیم تو خلصه، چون دکتر روحانی گفته بود اگر هاشمی بیاید کنار می رود. تا این که وی احراز صلاحیت نشد. بسته ها و تجهیزات از تهران رسید،اما دوستان جدید معتقد بودند که خیلی سریع تبلیغات شروع شود، ولی بنده تاکید داشتم که باید مر قانون رعایت شود و مجوزها گرفته شود و دکتر روحانی راضی نیست که خلاف قانون عمل شود.
کار را خوب پیش می بردیم  تا این که روزی گفتند؛ جمشیدی رئیس ستاد مرکزی شده و در فکسی که امده بود رئیس ستاد بودن من کان لم یکن تلقی نشده بود. چند روزی که گذشت اوضاع ستاد در تهران دگرگون شد ، بچه های اصولگرای ستاد جدا شدند و ستاد مردمی راه اندازی کردند. بعد از چند روزی که از این موضع گذشته بود هنوز استانداری ستاد موازی را به رسمیت نمی شناخت. در جلسه با یحیی صادقی مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری فارس به صادقی گفتم، بگذارید هر کسی می خواهد در این حماسه شریک باشد با وی همکاری کنید. کم کم ستاد موازی از دست ستاد مردمی خارج شد. کسانی در آن عضو بودند که نه سلایق سیاسی، فرهنگی و مالی انها با ما هم خوانی نداشت. 

خاطرات ناگفته حضور دکتر روحانی در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز

رئیس ستاد مردمی دکتر روحانی در فارس از سفر خرداد ماه رئیس جمهور منتخب به این استان این طور روایت کرد؛ استکبار جهانی و در راس ان امریکا و رژیم های مرتجع عرب می خواستند محور مقاومت را بشکنند، برنامه ریزی کردند تا کشته روی دست نظام بگذارند. پروژه ندا اقا سلطان را که درسال 88 پی ریزی و اجرا کردند و در80 کشور دنیا به نام وی فروشگاه زنجیره ای زدند و متاسفانه اصحاب فتنه به فرموده اقا کشور را به لبه پرتگاه بردند. اما مگر صاحب انقلاب می گذارد که این طور شود! حضرت اقا پازل را چید و انقلاب را از این مسیر به خوبی و به سلامت عبور داد.

قرار بود اتفاقات ۸۸ را با ترور نامزدها زنده کنند!

خلاصه این که پروژه تهران را می خواستند در شیراز اجرا کنند و طبق اطلاعاتی که به ما رسیده بود ممکن بود اتفاقاتی بیفتد. قرار شده بود دکتر روحانی در سفر به شیراز اول به زیارت قبور شهدا در گلزار بروند که به دلیل ازدحام زیاد جمعیت در ان مکان برنامه لغو شد و قرار شد حجت الاسلام روحانی مستقیما در سالن شهید دستغیب حضور یابند، سالن 7000 نفر گنجایش دارد اما به روایت سردار سجادیان 12 هزار  نفر در سالن حضور داشتند. از ساعت ها مردم در سالن حضور یافته بودند و حتی تنفس هم سخت شده بود.
وقتی که حاج آقا وارد سالن شدند، خودم را به ایشان رساندم، به من گفت که حالم خیلی بد است . قرار بود ابتدا من سخنرانی کنم و حرف دلم که رساندن فارس به خلیج فارس بود را از حاج آقا به عنوان یک مطالبه جدی داشته باشم. سخنرانی وی شروع شد، عرق کردن وی بسیار نامتعارف بود. نفس ایشان می گرفت. در جریان قرار گرفته بودم که ممکن است اتفاقی بیفتد از بچه های سپاه و نیروی انتظامی خواهش کردم یک ستونی تشکیل بدیم تا بعد از اتمام سخنرانی وی او را به ماشین برسانیم. راننده ماشین را صدا کردم و از وی خواستم درجه حرارت کولر را تا می تواند زیر صفر بیاورد! خلاصه دکتر روحانی را وارد ماشین کردیم، من از شدت خنکی داخل ماشین به خود می لرزیدم، ولی، ایشان داشت شرشر عرق می ریخت که برایم به عنوان پزشک علامت سوال بود. گفتم، دکتر چطوری؟ بهتری؟ احساس کردم حالت تهوع دارد و به تبع باید فشارش پایین باشد، به وی توصیه کردم باید برویم بیمارستان که قبول نکردند. ناچار شدیم تمام برنامه های وی را کنسل کردیم. خدامی داند از سه بعد از ظهر که خبر احتمال یک سری اتفاقات را شنیدم تا دو نیم شب که گفتند حاج اقا وارد  خانه در تهران شده است به خود می لرزیدم.


بنا بود در حرم شاه چراغ اتفاقات تلخی بیافتد

نبض وی نا منظم می زد.عرق کردن وی بسیار نامتعارف بود.نفس ایشان می گرفت. در جریان قرار گرفته بودیم که ممکنه اتفاقی بیفته. همون طور که عرض شد تصمیم گرفتیم یک ستونی تشکیل بدیم. ماشین را آوردن پشت در خروجی و درجه حرارت ماشین زیر صفر. برادر دکتر جلو نشست و من و دکتر روحانی مسئول گارد امنیت عقب. من واقعا داشتم می لرزیدم.
طبق اطلاعاتی که به ما رسیده بود ظاهرا قرار بوده است که در حرم احمد بن موسی یک سری اتفاقات بیفتد که خدا نگذاشت.
دکتر مروزقی سخت ترین لحظات و شیرین ترین آن را هم تعریف کرد. وی گفت: از زمان آمدن دکتر روحانی به شیراز تا ساعت 2 نیمه شب که وی به خانه رسیدند سخت ترین زمانی بود که بر من گذشت، حتی سخت تر از پدری که برای تولد اولین فرزند خود پشت در اتاق زایمان به انتظار می نشیند. چون نمی توانستم به کسی بگویم و یا با کسی درد دل کنم.

برخورد با پیرمرد شیرازی پای صندوق رای شیرین ترین خاطره انتخابات ۹۲ 

اما شیرین ترین لحظه زمانی که برای رای دادن رفتیم به حوزه رای گیری که در امامزاده سید ذوالفقار بود، اتفاق افتاد. پیرمردی را دیدم که روی کاغذ اسم چند نفر را برای شورای شهر نوشته بود دید که من نوشتم حجت الاسلام دکتر حسن روحانی، گفت که  خوش خط نوشتی  برام من هم بنویس، گفتم چه کسی را بنویسم، گفت، همان که شیخه! گفتم حسن روحانی! گفت، بله. کس دیگری امد که برایش بنویسد، گفت می خواهم این آقا بنویسد که محاسنش سفید شده است.

مشکل اصلی استان این است که آزمایشگاه تربیت مدیر شده!

وی از علاقه خود به فارس گفت و دلیل عقب افتادگی و مشکل اصلی فارس را این طور توضیح داد؛ بنده سهم خواه نبوده و نیستم. برای سهم خواهی وارد عرصه نشدم. علاقه وافری به فارس به شیراز و مساوی ان به اردکان دارم. اما مشکل فارس این است که
متاسفانه، متاسفانه و باز متاسفانه فارس یک ازمایشگاه خلق مدیریتی شده است. مدیریت کار ازموده را وارد این استان نکردند. این استان به سکو پرتابی تبدیل شده است که علت ان هم به خود ما بر می گردد. ما استان فارسی ها غریب پرستیم! خود گریزیم! عمدتا نان خود را از راه سیاست می خواهیم! دنبال سیاسی کاری هستیم، دنبال منابع خدادادی نیستیم.
مشکل اصلی فارسِ در قله، بیکاری است. فارس واقعاً در قله است. تمام ظرفیت های فارس از جنبه توریستی تا علمی و پزشکی همه و همه مورد غفلت واقع شده اند. به نظر من باید.

استان فارسی باید در فارس مدیریت کند

افرادی در فارس مدیر باشند که  اولا استان فارس باشند، دلسوز باشند و امتحان پس داده باشند. هر کسی بخواهد در فارس موفق باشد باید به اصول معتقد باشد و با کسی سر اصول معامله نکند و گر نه شکست می خورد. 

آقایی که کنار میرحسین ایستاد و شعار می داد صلی علی محمد بوی خمینی آمد رفته عضو ستاد مرکزی تدبیر و امید شده؛ دکتر روحانی این ها را قبول ندارد!

وی درباره سهم خواهی عده ای برای کسب میز مدیریت در فارس به ما گفت: پول می دهد به فلان روزنامه تا فلان کس را تبلیغ کند که این پذیرفتنی نیست. آقایی را می شناسم دارای پرونده تخلف در دادگاه، کنار میرحسین ایستاده می گوید صل علی محمد روح خمینی امد! همین آقا رفته است خود را عضو ستاد مرکزی تدبیر و امید معرفی کرده است. این ها مورد قبول ما و دکتر روحانی نیست. واقعیت این است  هیچ کدام از آقایان فعلی محکم از حسن روحانی حمایت نکردند.

دهاتی ها برای روحانی زحمت کشیدند؛ حالا آمده اند سهم خواهی می کنند!/دکتر روحانی باهوش تر از این حرفهاست

وقتی من دهاتی امدم با تمام وجود در این عرصه زحمت کشیدم، عده ای که هیچ حمایت قاطع و محکمی از دکتر روحانی نکردند حالا امدند سهم خواهی می کنند . نمی گذارند اقا کارش را بکند. حالا سهم خواهی می کنند. روز شنبه وارد کارشدند! این اشتباه است ولی آقای روحانی عاقل تر و با هوش تر از آن است که گول بخورد. 

پیشنهاد عضویت ۴ وزیر فارسی را به رئیس جمهور داده ایم

دکتر مرزوقی درباره حضور استان فارسی ها در کابینه جدید هم این طور توضیح داد؛ در لیست پیشنهادی ما تلاش بر این بوده است که  سه یا 4 وزیر از فارس در کابینه داشته باشیم. بانک مرکزی کشور را از فارس بگذاریم. تلاش هایی شده و دارد می شود اکنون باید بجای پرداختن به ریزه کاری ها بلند بیاندیشیم. باید دنبال کابینه باشیم.

انتهای پیام/523/2
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ali
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
12
دکتر مرزوقی اگه پیام منو میبینی بدون که جناب رفسنجانی و خاتمی و عارف در پیروزی جناب روحانی نقش زیادی داشتن تا حدی که با عدم حمایتشون الان با احتمال خیلی بالا کس دیگه ای رییس جمهور بود پس در نتیجه از قول تمام کسایی که به ایشون رای دادن نظر ندین درست نیست حالا که .... از پل گذشت بقیه رو بندازیم دور
مردم فارس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
9
برای آقای مرزوقی متاسفم که خود را یک پزشک سیاستمدار می داند. حتی حافظ و سعدی شیرازی نیز فهمیدند که علت اصلی پیروزی حسن روحانی کناره گبری عارف و حمایت آقایان خاتمی و رفسنجانی بود و خود اقای روحانی نیز به طور مستقیماز صدا و سیما از خاتمی و رفسنجانی تشکر و قدر دانی کردند. درست است که اکثریت مردم روستاها و شهر ها به حسن روحانی رای دادند ولی همه می دانیم که حمایت اشخاص بزرگ و صاحب نفوذ در بین مردم بسیار تاثیر گذار است
مثلا اگر آقایان رفسنجانی و خاتمی از قالیباف و یا حتی جلیلی حمایت می می کردند الان حسن روحانی رئیس جمهور نبود
fatemeh
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
13
بعضی ها چقدر بی ظرفیتن. حرف مخالف خودشون رو بشنون هزار انگ بهش می زنن. این بنده خدا به نظر من یک آدماصولگرای واقعیه
خیلی از تحلیلش خوشم اومد
خدارو شکر که اطراف آقای روحانی این آدمها هم پیدا می شن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
4
آقای مرزوقی یا شما واقعیت نمی گوئید یا آقای روحانی ؟
مگر بارها آقای روحانی از آقای هاشمی و خاتمی به خاطر حمایت از ایشان در انتخابات تشکر نکردند حلا شما می گوئید آنها کجا بودند مگر از وقتی خاتمی وهاشمی اعلام کردند که رای آنها به روحانی است موج مثبت به نفع روحانی در کشور ایجاد نشد
رضامحمدی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
9
من ایشون را از نزدیک می شناسم، دکتر مرزوقی و مسئولین ستادهای دکتر روحانی در اغلب استانها عضو حزب وفاق ملی بودند، حزبی که به معنی واقعی یک اصولگراست.
دیده بان
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
4
سهم خواهان مگسانند گرد شیرینی!
حقیقت گو
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
2
این بنده خدا با شیرازه حرف زده دیگه .شیرازه شیرازه وجریان پشت سرش.
هنوز مطالب شیرازه در مورد روحانی تو آرشیو موجود هست.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
3
کذب است همه این حرف ها دروغ است
اعتدالگرا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
10
ایشان فردی معتدل و مورد وثوق آقای روحانی هستن نمیدونم چرا بعضیا بنای تخریب ایشون رو دارند؟
حسین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
10
آفرین جناب دکتر مرزوقی واقعیت رو بیان کردید فتنه گران و خاموشان در فتنه 88 حق ندارند در مسئولیتها حضور داشته باشند این ها کشور را میخواستند به جنگ داخلی بکشانند ، حالا عده ای میگویند خاتمی یا هاشمی این محمد خاتمی اگه میدونست در بین مردم جایی داره خودش میومد حالا این آقا یون از خاتمی حرف می زنند هاشمی و خونوادش که تکلیفشون معلومه اینا کشور رو به لبه پرتگاه بردند واقعا نباید دکتر روحانی به اینا مجال عرض اندام بده انشالله دکتر روحانی موفق باشه
بنده ی خدا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
5
بنده ی خدا خیلی پرته، فیلم مافیایی تعریف کرده؟! آقای دکتر این مسایل امنیتی رو توی مصاحبه نمیگن یعنی مملکت و سیستم امنیتی ما اینقدر پرت بودن؟! حالا راه میفتی استاد!
یک بنده دیگه خدا
کجاش امنیتی بود؟
خب اینارو که وزیر اطلاعات هم دو هفته پیش گفت که می خواستن کشته سازی کنن پرفسور!
محمد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
5
این بنده خدا در محفل های خصوصی از میر حسین و کروبی و خاتمی دفاع میکنه بعد تو مصاحبه هاش دم از اصولگرایی میزنه که بنده خودم در ستاد ایشون و در مطب ایشون شاهد این ماجرا بودم . اقای مرزوقی بدان که فایل صوتی صحبتهاتو هنوز داریم و به زودی منتشر میکنیم . جمعی از اغضای جوانان ستاد دکتر روحانی .
خاتون نیا
شماها هم که آره!
فقط شعار بود؟!
زرشک!
یادتون رفت به احمدی نژاد فحش می دادید چرا بگم بگم می کنه و نوار رو می کنه؟
ساناز
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
5
سرش رو به باد داد...
بی تجربه بود این حرفها رو زد
لنکرانی هم پزشکه هم سیاستمدار!
بهرام
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
5
من خودم پزشک هستم واين اقا راخوب ميشناسم حتي درخودبيمارستان هم کسي ايشان را جدي نميگيرد اميدوارم اينبار به نوايي برسد
مهراندیش
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
5
باسلام خدمت شما و مخاطبین گرامی. دکتر مرزوقی در حقیقت رئیس ستاد مردمی بوده اند و مهندس جمشیدی رئیس ستاد دکتر روحانی در فارس محسوب میشوند که ایشان شب گذشته در گفتگو با صفانیوز اعلام کرده اند که دکتر مرزوقی به عنوان یک شهروند نظر شخصیشان را عنوان کرده اند و هیچ ربطی به ستاد مرکزی دکتر روحانی ندارد. لطفا این نظر را نمایش بدهید تا مخاطبان نظر رئیس حقیقی دکتر روحانی را در این باره بدانند. اصل این خبر هم در صفانیوز خفر موجود است.
بنده خدای3
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
7
بسم الله الرحمن الرحیم
1-درسته که رفسنجانی و خاتمی از رئیس جمهور منتخب حمایت کردند ولی آقای روحانی بارها بارها اعلام کرده که متعلق به هیچ حزب و گروهی نیست تا جایی که خاتمی در آخرین جلسه اصلاح طلبان گفته که تا اونجایی که ممکنه باید از روحانی فاصله بگیریم و ثانیا حمایت اینها از روحانی بخاطره برگشت به فضای سیاسی بود تا به نوعی روحانی رو مصادره کنند و و کارهای نکرده و باقی موندشون رو انجام بدن
2-سابقه آقای دکتر مرزوقی خود بهترین گواه برای اصولگرایی لیشان است. از ایشان چیزهایی میدانم که بزودی در آینده مشخص خواهد شد و شکه شدن همگان را در پی خواهد داشت و همگی خواهند فهمید که اگر ایشان نبودند چه اتفاقی در کشور و استان می افتاد
3-در با تجربه بودن ایشون هیچ شکی نیست.برای ساناز متاسفم که بدون هیچ تحقیق و آشنایی با ایشون اینجوری حرف میزنه.
4-این که گفته شد در بالا که ایشون در محفل های خصوصی از میر حسین و کروبی و خاتمی دفاع میکنه کذب محضه چرا که بنده بیشتر از محمد که در بالا نظر داده می شناسم و در جریان انتخابات 88 شاهد فعالیت های ایشون بودم
در اخر یک حدیث از امام علی(ع) و یک آیه
الناس اعداء ما جهلوا-مردم دشمن چیزهایی هستند که نمیدونن
یا ایها الذین امنوا اتقوا الله و قولوا قولا سدیدا-ای کسانی که ایمان آورده اید تقوای الهی پیشه کنید و قول سدید، محکم و با دلیل بزنید
و آخر دعوانا ان الحمد للله رب العالمین
سروش
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
4
ببخشید یک سول فنی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقای مرزوقی اصلا کی هستن؟؟؟؟؟؟؟؟
از کی تا حالا ایشون شدن فعال سیاسی؟؟؟؟؟؟
میر حسین
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
3
روز 17 فروردین ماه نامه ای برای ما زدند...........
شما از کسی حکم گرفته اید که خود از ستاد مرکزی دکتر حسن روحانی حکم انتصاب نداشت ما که می دانیم اگر غیر از این است احکام خود را منمتشر کنید
رضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
3
وقاحت هم حدی داره!
روحانی با حمایت اصلاح طلبان توسط مردم برگزیده شد والسلام...
حمیدرضا
اصلاح طلب ها مردند به خاطر این که احمدی نژاد خراب کرد مردم میانه رو دست از اصول گراها برداشتند و به این آقا رای دادند
مهدی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
4
تمام حرف های اقای مرزوقی دروغ محض هست اصلا ایشون سمتی نداشت توی ستاد دکتر روحانی . ضمنااااا پشتوانه رای اقای روحانی اصلاح طلبان بود و اعتدال گرایان و میانه رو ها . چرا اصولگرایان خودشون رو به اقای روحانی میچسبونن . مگه یادشون رفته که تو چه ستاد هایی فعالیت میکردن
سید محمد
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
3
همه می دانیم که تا روز 21 خرداد شانس اول ریاست جمهوری با دکتر قالیباف بود ولی با کناره گیری دکتر عارف و سپس حمایت های علنی خاتمی و رفسنجانی موجی در جامعه ایجاد شد و آقای حسن روحانی پیروز گشت
زیرک
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
3
مسئول سایت محترم شیرازه در روز اولی که این مصاحبه را انتشار دادید آقای مرزوق گفتند که وقتی دهاتی ها برای روحانی کار می کردند خاتمی و عارف کجا بودند؟ اما الان متن مصاحبه را تغییر داده اید و این قسمت را حذف کرده اید چرا که مخالفت زیادی با این قسمت از گفته های مرزوقی شده است
رئیس
United States
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
1
مشکل دوستان این هست که فکر می کنن فقط اصلاح طلبان می تونن اهل اعتدال باشن و اصولگرای اعتدالی نداریم یا اگر کسی گفت اصولگرا هستم نمی تونه اهل اعتدال باشه.

دکتر مرزوقی در کارزار اصولگرایان هست اما روحیه کاملاً اصلاح طلبی داره و حتی بنا داره که لوگوی حزب وفاق ملی رو از اصولگرا به اصولگرای اصلاح طلب تغییر بده.

اما بر خلاف آقایون که هرجا بادی وزید پشت می کنن به مواضع حزبی و جایگاهی خودشون، ایشون به عنوان دبیر وفاق ملی در فارس ناچار به پایبندی به مواضع حزبیشون هستن، تا زمانی که بتونن در اونها تغییر ایجاد کنن. بعضی ها فکر می کنن از عارف و روحانی و رفسنجانی بیشتر می فهمن!
احمدي
-
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
2
يادي هم از اخوي ايشان در دانشگاه شيراز بكنيد كه به تمام معنا اعتدال گرا! هستند و نقش شماره يك را در سركوب منتقدان و اساتيد با سلايق مختلف داشتند بدوش كشيدند
اصلاحات
United States
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
2
خیلی جالبه!مطلب را پس از اینکه گذاشتیددوباره سانسور کردید؟اونجا که به عارف و خاتمی توهین کرده بود کجا رفت؟
رضا
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
1
همین که این آقا با سایت شیرازه مصاحبه می کنه! معلومه که چه خط و مشی رو دنبال می کنه. فکر کردی مردم هالو هستند؟
مچ گیر
-
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
0
با سلام
برادر تون رحمت اله که در دانشگاه شیراز حکومت میکنه راستی راستیه و در هنگام انتخابات برای قالیباف تبلیغ وسیع می کرد ؟
مچ گیر
-
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
0
با سلام
قسمت اول نظر من را سانسور کردید چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شما هم مثل همین خانواده هستید مثل پرچم هر برادر در یک ستاد خدا کریمه با لاخره یکی پیروز میشه و جور بقیه رو میکشه نه ...................
زنده باد آزادی بیان و عقیده
رمضون
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
1
نكته:پدر بزرگ ايشون قبل از شروع جنگ فوت شدند پس چطور خاطرات قطعنامه 598ورحلت امام رو تو قران نوشتند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
0
سلام دکتر موفق باشی و سربلند
موسوی
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۲
0
دورود بر آقای اردشیر خدایی که نگذاشتن شما مسئول ستاد شوید.......