کد خبر: ۴۲۵۵۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۲۳ مرداد ۱۳۹۲
گزارش شیرازه از جلسه رای اعتماد به کابینه/3

میکروفون ضرغام صادقی بیشتر از همه روشن بود!

مهدی کوچک‌زاده که در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری نطق می‌کرد در نطق خود تلویحا انتقادش را به سمت علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار برد به طوری که چند نماینده حامی ربیعی خواهان جلوگیری رئیس مجلس از ادامه نطق کوچک‌زاده شدند.

به گزارش شیرازه پنجمین جلسه رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت یازدهم صبح امروز برگزار شد.

رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی،‌جهاد کشاورزی،‌دادگستری، دفاع، راه و شهرسازی،‌صنعت و معدن و تجارت، علوم و تحقیقات،‌فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌کشور، نفت، نیرو و ورزش را در دستور کار قرار داشت.

در ابتدای جلسه نام حسین ذوالانوار نماینده شیراز جز نمایندگانی که در زمان مقرر در جلسه حضور نداشتند قرائت شد.

در این جلسه لاریجانی از نمایندگان خواست با توجه به پخش زنده و تلویزیونی جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی شئونات را رعایت کرده، از کسی نام نبرند و برای دفاع از هر موردی از مقام معظم رهبری هزینه نکنند.

ضرغام صادقی نماینده شیراز و عضو هیئت رئیسه امروز روز شلوغی را در خواندن جوابیه هایی که به مجلس ارسال شده بود داشت.

جوابیه دری نجف آبادی نسبت به سخنان رسایی در مورد وزیر اسبق اطلاعات، جوابیه مرتضی بانک به نطق نماینده رودبار و جوابیه برادر رسایی نسبت به اظهارت جلالی نماینده شاهرود.

در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی نمایندگان موافق و مخالف مطالب خود را بیان داشتند.

درحالی که مخالفان وزیر پیشنهادی کار به مواضع نا ثواب ربیعی در فتنه 88 اشاره کردند، اما ربیعی هیچ اشاره‌ای بهموضوعفتنه 88و بحث تقلب در انتخاباتنکرد، و ترجیح داد به جای پاسخ به سؤالات نمایندگان درباره این موضوعاتبه اشعار عارفانه بسنده کند، وی آنقدر عارفانه شعر گفت که لاریجانی به کنایه خطاب به وی گفت: «دیگرخیلی عارفانه شد».

وزیر پیشنهادی کشاورزی دومین وزیری بود که رسیدگی به صلاحیت فردی،‌اجتماعی و سیاسی وی در مجلس به بحث گذاشته شد.

مخالفان وزیر پیشنهادی کشاورزی مباحثی همچون نداشتن برنامه جهت خودکفایی، رویکرد تغییر مداوم سیاست‌گذاری در کشاورزی و نداشتن تخصص مرتبط، و موافقان ارائه طرح افزایش ضریب خودکفایی، تامین امنیت محصولات غدذایی در انتقاد از حجتی مطرح کردند.

همچنین یکی از نمایندگان در مخالفت با حجتی در نطق خود به رئیس جمهور گفت: آقای روحانی! آیا شما حاضرید یک مهندس عمران را به عنوان وزیر بهداشت معرفی کنید؟

وی اضافه کرد: آقای حجتی در زمان مسئولیت شما به عنوان وزیر جهاد کشاورزی معاونیت وزارتخانه در حمایت از قانون‌شکنان مجلس ششم استعفا داده و بعضا در جمع متحصنین هم حضور یافتند؛ همچنین در آن دوره برخی از مدیران حزب‌اللهی حذف و به جای آنان افراد حزبی جایگزین شدند.

اما در جلسه امروز، رسیدگی به برسی صلاحیت وزیر پیشنهادی دادگستری با نطق داغ کوچک زاده به عنوان مخالف آغاز شد.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: ‌آقای پورمحمدی، کارنامه شما در دوران وزارت کشور و سازمان بازرسی مقابله با بی‌عدالتی را نشان نمی‌دهد.

نماینده مردم تهران در مجلس از وزیر پیشنهاد دادگستری پرسید که آقای پورمحمدی شما در راستای جلوگیری از رفتارهای نابود کننده عدالت و زمینه‌ساز افراط چه کردید؟

وی با بیان اینکه در همین دوران مقام معظم رهبری درباره تجمل، رفاه‌طلبی و اشرافی‌گری مظلومان فریاد زدند این سؤال را از مصطفی پورمحمدی پرسید که برای تحقق خواست رهبر انقلاب در زمینه جلوگیری از اشرافی‌گری مدیران چه گام‌هایی برداشتید؟

کوچک‌زاده خطاب به وزیر پیشنهاد دادگستری گفت: آقای پورمحمدی! نکند خدای نخواسته همراه این موج اشرافی‌گری شده‌اید که البته اسناد و مدارک موجود خلاف این را نشان می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس خطاب به رئیس‌جمهور هم گفت: آقای روحانی! همین جا از فرصت استفاده کرده و به شما می‌گویم که شما مکررا در سخنان خود گفته‌اید جامعه از افراط و تفریط به تنگ آمده و خواهان اعتدال است،‌البته این سخن حرف حقی است و خدا کند از آن اراده باطل نشده و این حرف حق داس نشود.

 مهدی کوچک‌زاده که در مخالفت با گزینه پیشنهادی وزارت دادگستری نطق می‌کرد در نطق خود تلویحا انتقادش را به سمت علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار برد به طوری که چند نماینده حامی ربیعی خواهان جلوگیری رئیس مجلس از ادامه نطق کوچک‌زاده شدند.

در این جلسه عزیزی نماینده مردم شیروان نیز در حمایت از پور محمدی به ایراد سخنرانی پرداخت.

جلسه صبح امروز مجلس با تنفس دو ساعته به کارخود پایان داد.

برچسب ها: کابینه ، مجلس ، وزرا ، روحانی ، صلاحیت
نظرات بینندگان