کد خبر: ۴۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۲۰ شهريور ۱۳۹۲

توزیع کتابچه «آستان جانان» بین زائران حرم مطهر حضرت شاه‌چراغ (ع)

سرپرست دبیرخانه کانون‌های مساجد فارس گفت: کتابچه «آستان جانان» به مناسبت ششم ذی‌القعده، شامل زندگی‌نامه، مناقب و کرامات حضرت احمدبن موسی‌الکاظم (ع) تهیه شده و در اختیار زائران حرم مطهر ایشان قرار می‌گیرد.

به گزارش شیرازه به نقل از روابط عمومی دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری استان فارس، حجت‌الاسلام غلامحسین نیازی از حضور جمعی از مدیران و اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان فارس در مراسم ویژه آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در این حرم مطهر خبر داد و اظهار داشت: برنامه‌های ویژه میلاد حضرت ثامن‌الحجج علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) از جمله برنامه‌های این ایام است.

وی اضافه کرد: تکریم ایتام به تأسی از امام رئوف (ع)، شب شعر با حضور شاعران مسجدی و قرائت اشعار رضوی، دیدار باخانواده‌های جانبازان و شهدا از دیگر برنامه‌هایی است که هر ساله به مناسبت میلاد مسعود حضرت ثامن‌الحجج علی‌ابن موسی‌الرضا (ع) در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد، پایگاه‌های مقاومت بسیج و تمام اصحاب و فعالان فرهنگی مساجد در طول دهه کرامت اجرا می‌شود.

این مسئول اجرای برنامه‌هایی نظیر سخنرانی و بیان مناقب، کرامات و احادیث امام هشتم (ع)، مولودخوانی مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری، شعرخوانی، محافل انس با قرآن، جلسات ختم قرآن و ختم صلوات هدیه به پیشگاه نورانی امام هشتم (ع) و اهدای جوائز به پسران هم‌نام امام هشتم (ع) را از دیگر مراسم اجرایی این ایام توسط کانون‌های مساجد فارس خواند.

نیازی حرکت کاروان پیاده از نقاط مختلف استان فارس به سمت حرم مطهر حضرت احمدبن موسی، شاهچراغ (ع) را یکی از برنامه‌های اجرایی شاخص این ایام توسط کانون‌های مساجد فارس خواند و گفت: کاروان‌های اعزامی از 20 کانون فرهنگی سراسر فارس فردا پنج‌شنبه 21شهریور ماه جاری در برنامه‌های ویژه روز بزرگداشت حضرت شاهچراغ (ع) شرکت می‌کنند.

وی از تهیه و توزیع کتابچه «آستان جانان» به مناسبت ششم ذی‌القعده، شامل زندگی‌نامه، مناقب و کرامات حضرت احمدبن موسی‌الکاظم (ع) و زیارت‌نامه خبر داد که در اختیار زائران و مجاوران این حرم مطهر قرار می‌گیرد.

نظرات بینندگان