کد خبر: ۴۵۶۵۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۳ - ۲۸ مهر ۱۳۹۲
خبرنگار، واژه ای که نوشته می شود ولی خوانده نمی شود!

حاشیه نگاری یک خبرنگار از تودیع و معارفه استاندار فارس

سوال از چرایی انتخاب دکتر احمدی به عنوان کلید دار استانداری فارس و برنامه های وزارت کشور در انتصاب فرمانداران و بخشداران جوان همچنان در ذهن خبرنگاران به عنوان چشمان آگاه و بیدار جامعه ماند
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه 28 مهرماه روز مهمی برای مردم و مسئولین استان فارس بود؛ چرا که سکان دار استانداری برای ۴ سال آینده معرفی شد. آنچه در ادامه می آید دل نوشته یک خبرنگار از سفر وزیر کشور به فارس برای معرفی استاندار جدید فارس است:

با توجه به حجم کاری دو سال گذشته انتظارات مردم خیلی بیشتر از قبل شده است؛
خبرنگاران و عکاسان برای انعکاس مطلوب این مراسم از ساعت 11:30 جلو درب استانداری منتظر بودند تا با مسئولین به استقبال وزیر کشور و استاندار جدید فارس بروند؛ همزمان با اذان ظهر حرکت به سمت فرودگاه انجام گرفت و متاسفانه در برنامه‌ها زمانی برای نماز پیش بینی نشده بود.

همه استقبال کنندگان حدود ۳۰ دقیقه بعد از گیت امنیتی عبور کرده و در پاویون فرودگاه منتظر ورود جناب وزیر و استاندار جدید بودند. اغلب مدیران استانی و مدیران پایین دستی حتی همکاران آن‌ها حضور داشتند و به نظر می‌رسید تمام استان تعطیل شده و همه مدیران کل و کارمندان جزء هم آنجا جمع بودند!

بالاخره بعد از حدود یک ساعت و نیم انتظار و کلافگی وزیر کشور وارد فرودگاه شد؛ اما بر خلاف گذشته که همه میهمانان کشوری که در فرودگاه یک نشست خبری هر چند مختصر با خبرنگاران داشتند نه تنها خبری از نشست خبری نبود بلکه حتی از نیم نگاهی به جمعیت خبرنگارانِ منتظر دریغ شد.

جماعت خبرنگار با چشمانی پرسشگر بعد از اینکه از برگزار شدن نشست خبری ناامید شدند با چانه زنی‌های بسیار جلوی در ورودی سالن جلسات منتظر ماندند اما باز هم جناب وزیر آن‌ها را ندیدند و وارد سالن شدند!

خستگی به تن همه مانده بود وقتی به رغم این همه انتظار می‌دیدند تلاش برخی همراهان معطوف به نادیده گرفتن آنهاست. خصلت خبرنگار سماجت است و با همین اصالت در پایان مراسم تودیع و معارفه مجدانه تلاش کردند از میان انبوه جمعیت خود را به وزیر برساندند تا بلکه جناب رحمانی فضلی که چند دقیقه قبل از آن گفته بود: «توجه به مردم، محور تمام فعالیت‌های مدیران دولت یازدهم باشد»، شاید در این دقایق آخر پاسخگوی نمایندگان مردم در رسانه‌ها باشند؛ که البته باز هم نشد!

ایشان به محض دیدن دوربین و میکروفن صداو سیما و دیگر خبرنگاران سریع از سن پایین رفت!

آنچه در ذهن ما از اولین روز کاری نماینده دولت تدبیر و امید که بنا به قول رئیس کابینه اش بناست ارتباط تنگاتنگی با رسانه ها داشته باشد ماند این بود که جناب وزیر از کدامین سوال فراری بود؟ از سرانجام طرح الحاق فارس به دریا یا از چرایی تفاوت تاکیدات آقای روحانی مبنی بر استفاده از ظرفیت جوانان و میانگین سنی ۵۷ سال استانداران؟! یا از جملات آقای روحانی مبنی بر فراجناحی بودن دولت و انتخاب بیش از نیمی از استانداران با گرایش اصلاح طلبانه؟

سوال از چرایی انتخاب دکتر احمدی به عنوان کلید دار استانداری فارس و برنامه های وزارت کشور در انتصاب فرمانداران و بخشداران جوان همچنان در ذهن خبرنگاران به عنوان چشمان آگاه و بیدارجامعه ماند!


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
0
ای بابا استان که همیشه تعطیل بوده!
ناشناس
-
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
0
خب برادر به هر حال مدیران جزء باید یه جا دیده بشن که بتونن مدیران کل بشن!
علی
-
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
0
ما هم مانند خبرنگاران ماندیم چرا وزیر نماند و پاسخ نداد تا کلید ذهن های ما باز شود
شهروند
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
0
بنظر میاد شور و شوقی که انتظار می رفت با انتخاب استاندار اتفاق بیفته محقق نشد حتی مطبوعات سکوت کردند ..کسی میدونه چرا؟ خط فکری آقای احمدی دقیقا چیه؟ سوابق مدیریتی ایشان قابل تحسینه اما من منتظر یک شور و هیجان در استان بودم ...
رضا
Canada
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
0
انشاءالله عملکردش باعث شور و هیجان در استان بشود بنظر من شور و هیجان وقتی به اوج میرسد که مدیران کل فسیل و منافق رو از استان جمع کنه
هم استانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۲
0
دوستان عزیزاین این همه حرکت در این چند روزی که از شروع دولت میگذرد بسیار جای امیدواری است خیلی خیلی خوشحالم که مردم به این دولت و مردانش امید بسته لطفا