کد خبر: ۴۶۱۱۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۰ آبان ۱۳۹۲
تفکر عدالتخواهی هم‌چنان رو به گسترش

دانشجویانی که حلقه وصل مردم و مسئولان شده‌اند

حالا جریان رو به گسترش عدالتخواهی در میان دانشجویان در قالب تشکل‌های مختلف، حلقه وصل مردم مستضعف و مسئولین شده‌است و این لطفی از جانب خداوند متعال به آنان است که باید قدردان آن باشند.

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، «شمار از مشکلات بی‌اطلاع‌اید ... به مصلحت نیست» این جمله شاید یکی از پاسخ‌های همیشگی‌ای بود که مسئولین در قبال مطالبات جریان‌های دانشجویی بیان می‌کردند. وقتی جمعی دانشجویی به فلان مسئول می‌گفت که چرا کم‌کاری کردی؟ چرا کاری نکردی؟ اصلا این مشکل را می‌شناسی؟! و ... مسئول در پاسخ بر «مصلحت» تاکید می‌کرد،‌ از بی‌اطلاعی و سطحی نگری دانشجویان می‌گفت و بعضا هم رسانه‌ای شدن این مطالبه دانشجویی و کم‌کاری خود را در نهایت به «نفع نظام» نمی‌دانست و می‌گفت که رسانه‌های بیگانه منتظر این سوژه‌ها هستند تا نظام را تخریب کنند! جالب این‌که برخی مواقع یک مسئول جزء هم کم‌کاری خودش را به مصلحت نظام ربط می‌داد تا مورد پیگیری دانشجویان قرار نگیرد. برخی مسئولان هم که خیلی کم‌حوصله و البته بی‌تدبیر بودند، همیشه در جیب‌شان برچسب‌های «بی‌بصیرت»، «ضدانقلاب»، «همسو با دشمن» و ... داشتند که آن را بر پیشانی دانشجویان می‌زدند. البته نباید از انصاف گذشت، همه مسئولان این طور نبودند اما جریان غالب این بود.

اما حالا شرایط عوض شده است. اصرار دانشجویان بر خواسته‌های‌شان، برجسته‌سازی مداوم اندیشه‌های رهبری در حوزه عدالت‌خواهی و مطالبات ایشان از جریان‌های دانشجویی برای فریاد عدالت و عمومی سازی مطالبه آن در جامعه، معادلات را برهم زد. این مسیر البته بی‌هزینه نبود. تیر تهمت و بعضا محروم‌سازی‌ها، دامن برخی دانشجویان را گرفت. از سوی دیگر این مسیر بی‌اشتباه هم نبود، اشتباهاتی که البته خصلت کار دانشجویی است و باید آن را به صفر میل داد هرچند صفر نشود.

حالا اما برخی مسئولین که به عدالت به عنوان اولویت اول در برنامه‌ریزی‌‌ها نمی‌اندیشیدند و حالا هم احتمالا نمی‌اندیشند، به گفتمان عدالت نزدیک شده‌اند. آن‌ها چه از سر نیت‌های خالصانه خود و چه از طریق جبری که فعالیت‌های عدالت‌خواهانه دانشجویان ایجاد کرده، در جلسات دانشجویی مرتبط با عدالت شرکت و در مصاحبه‌های شان بر این مسئله تاکید می‌کنند. هر چند تفاوت‌هایی در مسیر عدالت‌خواهی دانشجویان و عدالت‌گستری مسئولین در حوزه عمل‌کردی خود وجود دارد که طبیعی هم هست اما اکنون نشانه‌های روشنی از افزایش ضریب نفوذ فریادهای عدالت‌خواهانه در استان و شیراز قابل مشاهده است. تا کنون تلاش‌های مبارکی رخ داد که البته باید تعمیق شود. یکی از این تلاش‌ها، مطالبه دانشجویان در حوزه مسائل حاشیه شهر است تا بتوانند مسئولین را جهت حل مشکلات این مناطق فعال سازند. «کوشکک» یکی از این مناطق است که چند ماهی است پرونده آن با پیگیری‌های مداوم جریان دانشجویی حداقل در ذهن مسئولان برجسته شده و تلاش‌هایی نیز در مسیر بهبود شرایط زندگی در آن‌جا صورت گرفته است.

سه‌شنبه گذشته نیز در پایان همایشی که به مناسبت صدور پیام رهبری به دانشجویان در 6 آبان 81 برگزار شد، دانشجویان به کوشکک رفتند. اما نکته جالب، دعوت آن‌‌ها از اعضای شورای شهر جهت حضور در این برنامه بود که انشاء الله زمینه حل مشکلات مردم مستضعف این منطقه را فراهم سازد.

مسئولین جلو نشسته بودن، دانشجویان وسط و مردم هم در ردیف سوم.
جالب بود به صورت اتفاقی همانی شده بود که باید باشد.
دانشجویان حلقه واسط مردم و مسئولان!

حالا جریان رو به گسترش عدالتخواهی در میان دانشجویان در قالب تشکل‌های مختلف، حلقه وصل مردم مستضعف و مسئولین شده‌است و این لطفی از جانب خداوند متعال به آنان است که باید قدردان آن باشند.

انتهای پیام/523/3

نظرات بینندگان