کد خبر: ۴۷۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۵ - ۲۵ آبان ۱۳۹۲
گزارش شیرازه از تکرار یک وعده پس از 16 ماه

ساماندهی مسافربرهای شخصی در شیراز در پیچ و خم وعده‌های مسئولین

16 ماه قبل معاون فرماندار شیراز به طرحی برای ساماندهی مسافربرهای شخصی اشاره کرده که حالا خود فرماندار هم به آن اشاره کرده است!
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، معضل مسافربرهای شخصی در شیراز، اگرچه مسئولین وعده‌های گوناگونی برای حل آن داده‌اند، اما هم‌چنان به قوت خود باقی است. بدون‌شک ساماندهی این مسافربرها که اساسا از هفت دولت آزادند و به هیچ نهاد و ارگانی پاسخگو نیستند، می‌تواند علاوه بر تامین امنیت بیشتر برای شهروندان، از تضییع حقوق رانندگان تاکسی‌های زیر نظر اتحادیه تاکسی رانی نیز جلوگیری کند.

اما بحث ساماندهی این مسافربرها مدت‌ها است که با وعده‌های جالب مسئولین مواجه شده است، وعده‌هایی که عملی نیز نشدند.

معاون فرماندار شیراز: مسافربران شخصی توقیف می‌شوند!/ 7 مرداد 1391

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری شیراز گفت : برنامه های بازدارنده ای برای جلوگیری از فعالیت مسافرکشهای شخصی در نظر گرفته شده که برای اجرای این طرح به همکاری نیروی انتظامی نیاز است و از ابتدای شهریورماه [1391] خودورهای مسافرکش شخصی توقیف و به پارکینگ برای سیر مراحل قانونی هدایت می شوند. مهندس حمیدرضا اسماعیلی با بیان اهمیت جلوگیری از خودروهای مسافرکش شخصی در سطح شهر شیراز اظهار داشت : سازمان تاکسیرانی و با هماهنگی نیروی انتظامی و پلیس راهنمایی و رانندگی شیراز موظف است؛ به منظور جلوگیری از فعالیت این گروه از خودروها در سطح شهر شیراز اعمال قانون کنند. وی با بیان اینکه مسافرکش های شخصی فرصت دارند تا پایان مردادماه [1391] به منظور ثبت نام و تشکیل پرونده و دریافت کد از طریق سازمان تاکسیرانی شیراز اقدام نمایند ؛ خاطر نشان کرد : ساماندهی مسافرکشها در سطح شهر شیراز و به منظور حفظ امنیت مسافران اجرا می شود تا مسافرکشهایی که به طور غیر مجاز و بدون کد اقدام به جابه جایی مسافران می کنند شناسایی شوند.

فرماندار شیراز: مسافربرهای شخصی شیراز ساماندهی می‌شوند!/ 21 آبان 1392

جواد زرین کلاه در گفت و گو با خبرنگار تسنیم گفت: با بررسی های انجام شده و برگزاری 12 جلسه در مدت 3 ماه طرح ساماندهی مسافربرهای شخصی شیراز آماده و تدوین شد و به زودی اجرا می شود. وی با بیان اینکه برای ساماندهی مسافربرهای شخصی سامانه ویژه طراحی شده افزود: افرادی که با خودروهای شخصی مسافربری می کنند در صورت تمایل برای ادامه این کار باید از یکم تا پانزدهم آذرماه به این سامانه در دفاتر پیشخوان دولت مراجعه و در این طرح ثبت نام کنند. زرین کلاه تصریح کرد: افراد پس از ثبت نام در این طرح و دریافت مجوز های لازم با کد شناسایی ویژه و زیر نظر ستاد ساماندهی مسافربرهای شخصی مشغول به کار می شوند. فرماندار شیراز خاطر نشان کرد: پس از اجرای این طرح با کسانی که در این طرح شرکت نکرده و اقدام به مسافرکشی کنند به شدت برخورد و خودرو آنها حداقل 3 ماه توقیف می شود.

تفاوت وعده فرماندار و وعده معاونش در چیست؟

با دقت در دو خبر فوق مشخص می‌شود که اساسا فرق ماهوی‌ای میان این دو مشاهده نمی‌شود. 16 ماه قبل معاون فرماندار به طرحی اشاره کرده که حالا فرماندار هم به آن اشاره کرده است! در هر دو طرح باید مسافربرهای شخصی ثبت و کد شناسایی دریافت کنند و در غیر این صورت توقیف خواهند شد. اگرچه در اجرا ممکن است برخی تفاوت‌های کوچک مانند محل مراجعه رانندگان برای دریافت کد شناسایی وجود داشته باشد اما کیفیت طرح تغییر نکرده است و فقط 16 ماه پس از معاون، حالا خود فرماندار نیز آن را بیان کرده است.

آیا این سریال ادامه خواهد داشت؟

شیرازه امیدوار است که طبق گفته فرماندار شیراز، تا چند روز دیگر و در اول آذرماه، دفاتر پیشخوان دولتی میزبان رانندگان مسافربرهای شخصی باشند و عملا طرح ساماندهی این مسافربرها آغاز شود.

نظرات بینندگان