کد خبر: ۴۷۴۷۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۰۳ آذر ۱۳۹۲

تولید بیش از 30000 تن پسته در باغات سروستان

امسال بیش از 30000 تن پسته در سطح باغات سروستان تولید و روانه بازارهای مصرف داخلی و خارجی شده است.
شیــرازه - مسعود ایلانی مدیر جهاد کشاورزی سروستان در گفت و گو با خبرنگار سرو آنلاین با اشاره به افزایش تولید پسته در سطح باغات شهرستان سروستان گفت: به لطف خدا و با تلاش باغداران امسال بیش از 30000 تن پسته در سروستان تولید و روانه بازار مصرف شد.

وی در ادامه افزود: از مجموع پسته تولید شده، بیش از 3500 تن پسته خشک فرآوری شده که بخش قابل توجهی از این محصول روانه بازارهای داخلی و خارجی شده است.

مدیر جهاد کشاورزی سروستان با اعلام اینکه برگزاری جشنواره پسته باعث افزایش تقاضا جهت ایجاد باغات جدید شده اظهار داشت: برگزاری جشنواره ملی-مردمی پسته در سروستان باعث افزایش انگیزه باغداران این محصول مهم و ارزآور در جهت گسترش سطح زیر کشت باغات پسته و ایجاد باغات جدید پسته شده است.

وی رکورد تولید پسته خشک را در هر هکتار 4 تن اعلام کرد و تاکید کرد: بخش اعظم باغات پسته سروستان جوان هستند و هنوز به مرحله ثمردهی اقتصادی مطابق استانداردهای مورد نظر ما نرسیده اند ،اما به لطف خدا و تلاش کشاورزان و کارشناسان بخش کشاورزی این شهرستان هر سال شاهد افزایش تولید پسته در سطح بیش از دو هکتار باغات پسته ثمری هستیم.

وی در پایان با اشاره به ارائه تسهیلات بانکی جدید در جهت نگهداری از باغات پسته اعلام کرد: با تلاش های صورت گرفته امسال بیش از پانزده میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات بانکی و در جهت داشت و برداشت باغات پسته به سروستان اختصاص یافته و باغداران عزیز می توانند با مراجعه به جهاد کشاورزی این شهرستان نسبت به دریافت این تسهیلات اقدام نمایند.

نویسنده :
سرو آنلاین
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
روحانی
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۲
0
مشکل اب باید حل بشه