کد خبر: ۴۷۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۱۰ آذر ۱۳۹۲
عضو شورای شهر شیراز:

سد تنگ سرخ شیراز هیچگونه مشکلی برای دریاچه مهارلو ایجاد نمی کند

راه اندازی این سد از حدر رفتن آب نیز جلوگیری خواهد کرد و می توانیم مصرف آب این سد را مدیریت کرد.
به گزارش شیرازه به نقل از باشگاه خبرنگاران، محسن معین با اشاره به وضعیت سد تنگ سرخ افزود: سد تنگ سرخ از جمله مصوباتی است که از شورای دوم شهر شیراز به دنبال اجرایی شدن آن بودیم که در زمان شورای سوم اجرایی شد.

وی ادامه داد: طی مدت گذشته فعالیت های اجرایی در این سد آغاز شده که در این میان شهرداری و دولت باید با پرداخت اعتبارات مشخص شده نسبت به راه اندازی هر چه سریعتر آن اقدام کنند.

عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه این سد را نباید مشکلی برای مباحث زیست محیطی دانست، گفت: راه اندازی این سد هیچگونه مشکل زیست محیطی و یا تغییر در طبیعت منطقه ندارد.

معین افزود: از طرفی دیگر راه اندازی این سد برای کنترل کردن آب رودخانه است و هیچگونه مشکلی برای دریاچه مهارلو نخواهد داشت بلکه باعث خواهد شد رودخانه خشک شیراز نیز چهره دیگری به خود داشته باشد.

وی ادامه داد: هیچگونه قطعی آب نخواهیم داشت زیرا این سد باعث می شود که آب ها به سطح بیاید و پس از مدت زمان جمع شدن آب در پشت سد شاهد چهره دیگری از شهر شیراز و یا حتی دریاچه مهارلو خواهیم بود.

عضو شورای شهر شیراز گفت: همگان باید برای اجرایی شدن این طرح کمک کنند زیرا با راه اندازی سد تنگ سرخ وضعیت رودخانه خشک شیراز نیز متفاوت خواهد شد و از طرفی دیگر درصد هایی که قرار است از آب این سد آزاد شود نیز به جای خود باقی خواهد ماند.

معین افزود: راه اندازی این سد از حدر رفتن آب نیز جلوگیری خواهد کرد و می توانیم مصرف آب این سد را مدیریت کرد.
نظرات بینندگان