کد خبر: ۴۷۸۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۲ - ۱۰ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیـــرازه/ یکشنبه 10 آذر

از فاتحه خوانی «نیم نگاه» برای «کاراته فارس» تا تبریک تولد «افسانه» به شاعر «جملگی کلاغ»!

امروز روزنامه های شیراز در حالی روی گیشه رفتند که تنها یکی از آن ها تیتر یک خود را به مسائل استان فارس اختصاص داده بود.

روزنامه‌های استان فارس اگرچه چندان زیاد نیستند اما خوب یا بد؛ خیلی‌ها همه همین‌ها را هم نمی‌شناسند. و این در حالی است که برخی از آن‌ها کم یا زیاد، حرف‌های حساب دارند و برخی هم باز، کم یا زیاد، حرف‌های بی‌حساب دارند! شیرازه از امروز سعی می‌کند در قالب «سالاد مطبوعاتی شیرازه» به بررسی روزانه این روزنامه‌ها بپردازد. مطمئنا برای این‌که این «سالاد» همه روزه شود، همراهی شما مخاطبان عزیز برای شیرازه یک شرط است، شرطی که تا الان برای ما محقق شده و امید داریم از این به بعد هم ...

به گزارش شیــــرازه: امروز روزنامه های شیراز در حالی روی گیشه رفتند که تنها یکی از آن ها تیتر یک خود را به مسائل استان فارس اختصاص داده بود.

روزنامه «افسانه» امروز ترجیح داد تا از میان مسائل مختلف استانی و کشوری، تیتر یک خود را این گونه بزند: «شیراز بر سکوی دوم زمین خواری کشور». افسانه به نقل از معاون حفاظت از امور و اراضی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از وقوع سالانه 30 تا 35 هزار مورد زمین خواری شامل تصرفات و تجاوزات در کشور خبر داد. عموزاده گفته است که شیراز در رده دوم زمین خواری در کشور قرار گرفته است؛ اظهار نظری که البته در مقابل آن، مدیرکل منابع طبیعی فارس گفته است که روند زمین خواری در استان به شدت کاهش یافته است. اما سرمقاله امروز افسانه سعی کرده است تا اهمیت عوامل اقتصادی در کاهش رشد جمعیت را بیشتر از سایر موارد معرفی کند. نویسنده معتقد است: «سهم این سیاست (سیاست های تنظیم خانواده) نسبت به عوامل دیگر کمتر بوده. عاملی مانند افزایش هزینه های زندگی و بحران اقتصادی و مدیریت بسیار بد اقتصادی، صدها برابر آن سیاست ها نقش داشته.» این در حالی است که کارشناسان بر نقش عوامل فرهنگی در این زمینه تاکید بیشتری دارند. در صفحه فرهنگ افسانه اما به نقل از ایسنا، مصاحبه منصور اوجی که دیروز تولدش بود و افسانه هم آن را تبریک گفته بود، درج شده. اوجی همان شاعری است که چندی قبل «چادرمشکی» را در یک شعر به تمسخر گرفته بود!

«عصر مردم» دیگر روزنامه استان فارس، تیتر یک خود را به تاکید رئیس جمهور برای بازسازی منطقه زلزله زده دشتستان استان بوشهر اختصاص داده است. محمد عسلی مدیر مسئول این روزنامه در سرمقاله امروز خود به اظهارات غیرکارشناسی برخی افراد در حوزه مسائل دینی مردم پرداخته است. عسلی که بسیار متنوع می نویسد، در این یادداشت به اقدامات برخی افراد که معتقدند در فلان روستای استان امام زاده ای در خاک نهفته و باید برای او آرامگاه ساخته شود، انتقاد کرده است. اما اصلی ترین مطلب صفحه ورزشی عصر مردم که انتظار می رفت در «افسانه» هم چاپ می شد! سخنان داور بین المللی کارانه فارس، محمد جواد شلتوک کار بود که تیر انتقادات تند خود را به هیئت کاراته فارس پرتاب کرده است. شلتوک کار چندی قبل در خصوص ضرورت کادرسازی نیروهای اصلاح طلب در استان هم سخن گفته بود. عصر مردم هم، مانند افسانه در صفحه آخر خود در دو قسمت به منصور اوجی پرداخته است.

اما «نیم نگاه» که به عنوان یک روزنامه استان فارسی شناخته می شود، ترجیح داد تا افتتاح پل طبقاتی صدر تهران را تیتر دو خود کند! تیتر اصلی نیم نگاه در صفحه آخر هم به ادامه روند کاهش قیمت مرغ در شیراز طی روزهای آتی اختصاص یافته بود. به طور کلی این صفحه سرشار از القای امیدواری در حوزه اقتصادی بود.

«خبرجنوب» اما تنها روزنامه ای بود که تیتر یک صفحات استانی خود را به سخنان دیروز استاندار در تودیع و معارفه مدیرکل امور بانوان استانداری اختصاص داده بود. «غول مسکن زمین گیر شد» تیتر دو این صفحات بود که از کاهش 30 درصدی قیمت مسکن در شیراز خبر می داد. اما پرونده ویژه خبر جنوب امروز به بررسی بیماری ایدز در استان فارس پرداخته و با برخی از این بیماران به گفتگو نشسته است.

تکذیب تعطیلی مسکن مهر در شیراز، اظهارات مدیرکل صدا و سیما، ضرورت استقرار شورای شهر در بین الحرمین و ... از دیگر مواردی بود که روزنامه های استان به آن ها پرداخته بودند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
خبرنگار
-
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲
0
در جدیدترین لیست از یارانه وزارت ارشاد به نشریات محلی، برای 6 ماه اول امسال، مبالغ اختصاص یافته به روزنامه های شیراز به این قرار است:
افسانه: 409966000 ریال - عصر مردم: 416264000 ریال - نیم نگاه 60865000 ریال و خبر جنوب: 6346451000 ریال/
خداییش با این پول ها کار دیگری نمیشه کرد؟
مدیر سایت
مدیر سایت
يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲
ضمن تشکر از شما مخاطب گرامی
این سوژه در خبر 47854 کار شده است. ممنون از اظهار نظر شما