کد خبر: ۴۸۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ پنج‌شنبه 14 آذر

از مصائب مردن تا مصائب ITI !

یکی از روزنامه‌های امروز به سراغ قبرستان‌ها رفته است تا از مصائب مردن بنویسد!

روزنامه‌های استان فارس اگرچه چندان زیاد نیستند اما خوب یا بد؛ خیلی‌ها همه همین‌ها را هم نمی‌شناسند. و این در حالی است که برخی از آن‌ها کم یا زیاد، حرف‌های حساب دارند و برخی هم باز، کم یا زیاد، حرف‌های بی‌حساب دارند! شیرازه سعی می‌کند در قالب «سالاد مطبوعاتی شیرازه» به بررسی روزانه این روزنامه‌ها بپردازد. مطمئنا برای این‌که این «سالاد» همه روزه شود، همراهی شما مخاطبان عزیز برای شیرازه یک شرط است، شرطی که تا الان برای ما محقق شده و امید داریم از این به بعد هم ...

به گزارش شیرازه امروز «خبر جنوب» خبری تعجب برانگیز و البته تاسف آور را تیتر یک خود کرد: «تبدیل یک کارخانه ورشکسته شیراز به دانشگاه!» ماجرا از این قرار است که کارخانه تعطیل شده ITI شیراز حالا به دو دانشگاه علمی – کاربردی تبدیل شده است. این کارخانه چند سالی است که با دو کلید واژه شناخته می‌شود؛ ساخت دستگاه‌های کارت‌خوان تمام پمپ بنزین‌های کشور و تجمع چندین باره کارگران آن! حالا اما به نظر می‌رسد با اجاره «لاشه‌های باقی‌مانده این کارخانه» به دانشگاه‌ها، باید این ماجرای دردناک را پایان یافته دانست. «برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب فارس در هاله‌ای از ابهام» هم دیگر گزارش این روزنامه است که از قول یک مقام مسئول نوشته است: هنوز برای برگزاری نمایشگاه کتاب هیچ قراردادی با شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس نوشته نشده است. اما دیگر تیتر اصلی خبر جنوب به نامه انجمن اسلامی دالنشگاه شیراز به وزیر علوم اختصاص یافته است. این انجمن از فرجی‌دانا خواسته است تا با اعلام اسامی اساتید اخراجی و یا به اجبار بازنشسته شده، به موضوع مناقشه‌برانگیزی که در جامعه دانشگاهی مطرح شده است، خاتمه دهد. در انتهای این نامه آمده: در دولت راستگویان انتظار برآمدن خورشید حقیقت توسط مسئولان انتظار گزافی نیست.

اما «نیم‌نگاه» امروز به سراغ قبرستان یا همان آرامستان رفته تا از مصائب مردن بنویسد! مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز در گفتگوی اختصاصی به این روزنامه گفته است: «بازار سیاه در خرید و فروش قبر به وجود آمده است. در برخی از آرامستان‌های محله‌ای و حرم امام‌زادگان قیمت‌های چند ده میلیون تومانی برای دفن اموات توسط واسطه‌ها مطالبه می‌شود و در برخی موارد قیمت‌‌ها به حدی نجومی است که حتی خود ما هم متعجب می‌شویم.» مسعودی از پایان ظرفیت واقعی دارالرحمه شیراز هم گفته و از این‌که یک سال است میت‌ها در فضاهای سبز و راهروهای این آرامستان به خاک سپرده می‌شوند. ستون «در شهر چه خبر است؟» این روزنامه هم نیم‌نگاهی به تصویب طرح ترافیک شیراز در شورای ترافیک وزارت کشور داشته و از الزامات اجرای این طرح در شیراز گفته است.

روزنامه «سبحان» اما هم‌چنان در فضایی غیرحرفه‌ای تیتر یک خود را به اظهارات سخنگوی دولت در پاسخ به درخواست مناظره احمدی‌نژاد اختصاص داده و کمتر نکته‌ای در آن دیده می‌شود که باقی روزنامه‌ها آن را منتشر نکرده باشند.

اما سخنان دیروز استاندار مبنی بر این‌که دلیلی ندارد همه مدیران برکنار شوند، امروز محوری بود که بیشتر روزنامه‌ها به آن پرداخته‌ بودند.

نظرات بینندگان