کد خبر: ۴۷۸۹۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۱۱ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 11 آذر

«خبر جنوب» در مخالفت با یک عضو شورای شهر «استفتاء» کرد!

خبر جنوب برای پاسخ به اظهارات یک عضو شورای شهر از یکی از بزرگان استفتاء کرده است.

روزنامه‌های استان فارس اگرچه چندان زیاد نیستند اما خوب یا بد؛ خیلی‌ها همه همین‌ها را هم نمی‌شناسند. و این در حالی است که برخی از آن‌ها کم یا زیاد، حرف‌های حساب دارند و برخی هم باز، کم یا زیاد، حرف‌های بی‌حساب دارند! شیرازه از امروز سعی می‌کند در قالب «سالاد مطبوعاتی شیرازه» به بررسی روزانه این روزنامه‌ها بپردازد. مطمئنا برای این‌که این «سالاد» همه روزه شود، همراهی شما مخاطبان عزیز برای شیرازه یک شرط است، شرطی که تا الان برای ما محقق شده و امید داریم از این به بعد هم ...


به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» امروز خود را با یک استفتاء آغاز کرده است. تیتر یک صفحات استانی این روزنامه به استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری در خصوص استفاده از آثار هنرمندان مجسمه ساز در مبلمان شهری اختصاص یافته است. آن چه باعث شده تا خبرجنوب دست به چنین استفتائی بزند، اظهارات «حق نگر» یکی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز در جلسه هفته گذشته شورا بود که گفته بود؛ اشاعه این حرفه [مجسمه سازی] حتی در اسلام هم تقبیح شده است. اما رهبر انقلاب در پاسخ به این استفتاء، این گونه پاسخ داده اند که استفاده از آثار هنرمندان مجسمه ساز در مبلمان شهری «فی نفسه مانعی ندارد» تا خبر خبر جنوب تیتر بزند؛ «ساز مخالفی که کوک نشد». «بازار شیراز بالاخره رنگ ارزانی را به خود دید» دیگر گزارش اصلی خبر جنوب امروز است که از کاهش قیمت در بازار موبایل، کامپیوتر، تبلت و خودرو حکایت کرده است. اما مخالفت ضمنی دستغیب نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با طرح تقسیمات کشوری که به نوعی تشکیک در طرح اتصال استان فارس به خلیج فارس است نیز از سوی این روزنامه مورد توجه قرار گرفته است. دستغیب دیروز در مجلس گفته بود: «اگر قرار باشد تصمیمی در نقطه ای از کشور باعث دامن زدن به اختلافات، افزایش تنش ها و موضع گیری ها شود، چه ارزشی دارد؟»

«نیم نگاه» هم تیتر یک خود را به سخنان دیروز دستغیب اختصاص داده بود. اگرچه مطالب تولیدی و اختصاصی این روزنامه، هم چنان چنگی به دل نمی زند اما یادداشت سید مرتضی شیرازی با عنوان «فارس؛ شیری بی یال و دم و اشکم» یکی از مطالب مهم امروز این روزنامه بود که تیتر آن در صفحه اول هم آمده است. شیرازی که تلاش های آشکار و پنهان بسیاری برای رسیدن به مقام استانداری فارس انجام داده بود، دو علت را که همیشه برای عقب ماندگی استان فارس بیان می کرد این بار هم تکرار کرد: «نبود مدیریتی کارآمد، بومی، کاردان، متعهد، دلسوز، فراجناحی و درد آشنا بر مسندهای مختلف استان و دیگری؛ نبود همدلی، اتحاد، همسویی، ایثار و تعامل میان افراد، گروه ها، نمایندگان، جناح ها، علما و مسئولین که هرچه جلوتر می رویم، وضعیت اسف بار تری را شاهدیم هرچند با روی کار آمدن کادر مدیریتی جدید در استان»

«افسانه» اما ستون «روزن» خود را به سد تنگ سرخ و مشکلات اجرایی و کم کاری ها در این زمینه اختصاص داده است. نویسنده با بازخوانی سیل سال 80 در شیراز که به دلیل بارش باران شدید و ظرفیت کم رودخانه خشک، خساراتی را به برخی شهروندان وارد کرده بود، بر ضرورت توجه بیشتر مسئولین به سد تنگ سرخ تاکید کرده است. اما در کنار اخبار ریز و درشت استانی و ملی که این روزنامه استانی در صفحات مختلف خود منتشر کرده، یک خبر در صفحه هفت قابل توجه است؛ «تجمع قهوه خانه داران مقابل مجلس در اعتراض به ممنوعیت قلیان» افسانه گفته است که افرادی از استان فارس نیز در این تجمع حضور داشته اند!

اما «عصر مردم» در حالی دوباره تیتر یک خود را یک مسئله غیراستانی اختصاص داده است که یک غلط املائی نیز در آن دیده می شود: «اتحادیه اروپایی باید همسو با تفاهم ژنو گام بردارد». این روزنامه امروز مطلب اختصاصی قابل توجهی نداشت.

افزایش آمار مبتلایان به ایدز، شکایت میراث فرهنگی از شهرداری منطقه تاریخی فرهنگی شیراز، بیکاری فارغ التحصیلان، میزبانی فارس از چهارمین کنگره پیشگامان پیشرفت و اظهارات استاندار مبنی بر تشکیل کمیته بررسی عملکرد دستگاه های اجرایی فارس از محورهای مشترک روزنامه های امروز شیراز است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
0
لطفا از نشریات شهرستانها هم مطلب بزنید از جمله هفته نامه عصر نی ریز.
موافق
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
0
چرا از روزنامه سبحان و طلوع چیزی نمی زنید
انگار فراموش کردید یا خوراک درحد شما نیستند که بتوانید آن ها را خوراک کنید؟!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۲
0
دم خبر جنوب گرم! ببین توی شورای شهر چه تفکرات فسیل شده ای هست!