کد خبر: ۴۸۰۸۵
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۸ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
برای آن هایی که دنبال اشتغالند

بفرمایید بلدرچین؛ دوست ندارید شترمرغ هم هست!

با توجه به رفتار این جوجه شترمرغ ها که علاقه زیادی به گوشه ی کت، بند دوربین و دفترچه یادداشت ما داشتند، احتمالاً آن موقع باید با زره و کلاه‌خود به دیدارشان رویم!
به گزارش شیرازه به نقل از ارسن نيوز،  یکی از جوانان ساکن روستای شرق آباد ارسنجان، به پرورش بلدرچین روی آورده است.

سید فخرالدین موسوی، 25 ساله و دانشجوی رشته حقوق دانشگاه پیام نور ارسنجان، برای کسب درآمد، پرورش بلدرچین را به صورت آزمایشی شروع کرده است.

او 2000 جوجه ی بلدرچین را در قسمتی از منزل شان نگهداری کرده و تا چند روز دیگر که بلدرچین ها به وزن ایده آل برسند باید آن ها را به فروش برساند و امیدوار است در آینده در جای بزرگتر و بهتری فعالیتش را ادامه دهد.

بعد از گزارش پرورش بلدرچین در روستای شرق آباد، مطلع شدیم که یک جوان اهل روستای سنگکر ارسنجان نیز به پرورش شتر مرغ روی آورده است. به سراغ او هم رفتیم تا از چند و چون کارش مطلع شویم. سید حسین موسوی 28 ساله اهل روستای سنگکر ارسنجان است و کاردانی حسابداری دارد. او برای ایجاد اشتغال مولد، به سراغ پرورش شترمرغ رفته، کارش را با خرید 8 جوجه ی 3 ماهه که قیمت هرکدام 420هزار تومان بوده آغاز کرده و امیدوار است بعد از 5 ماه و رسیدن وزن شترمرغ ها به 50 تا 60 کیلوگرم آن ها را به فروش برساند.

 شترمرغ یکی از با ارزش ترین پرنده هاست که حتی پوست و ناخن و پرهایش هم قیمت دارد. به گفته این جوان، پوست هر شترمرغ بالغ حدود 80هزار تومان، هرجفت ناخنش 11هزار تومان و هر پرمشکی آن 6 هزار تومان قیمت دارد! قیمت هرکیلو گوشت شترمرغ هم درحال حاضر 30هزار تومان است و به طور کلی ارزش هر شترمرغ بالغ قبل از ذبح در حدود 1میلیون و 200 هزار تومان است.او ادامه داد: البته پرورش این پرنده کار آسانی نیست و برای پرورش هر شترمرغ نیاز به فضایی حداقل 10 مترمربعی است.

با توجه به رفتار این جوجه شترمرغ ها که علاقه زیادی به گوشه ی کت، بند دوربین و دفترچه یادداشت دارند، احتمالاً آن موقع باید با زره و کلاه‌خود به دیدارشان رویم!


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
نورالدین
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
خیلی جالب بود انشالله که درمراحل بعدی موفقترباشید.
ناشناس
Germany
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
سلام و خسته نباشید

گزارش جالبی بود ولیکن جای کار بیشتری داشت

ایشالا سپاه وام های اشتغالزایی بر بچ گیشنی رو بیشتر کنه تا چارتا جوون دیگه کار و بار راه بندازن
و این حمایت جناب سرهنگ زارع نژاد رو میطلبه

انشاء الله همشون موفق باشن و دیگر جوونا هم برن دنبال خود کفایی و دیگر مشاغلی که با سرمایه کم امکان راه اندازی اون وجود داره

توسیه به مدیر سایت : خواهشا اگه میشه از گمبون و کم لطفی هایی که تا حالا تو حق اون شده یه گزارش جامع و کامل و همچنین از بعد تهیه کنید ...
hasan
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
کارتون خوب بودامىدوارم موفق باشىد.
سعید
-
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
عالی بود من هم خیلی دوست دارم بلدرچین پرورش دهم اما سرمایه و جای پرورش ندارم دیگه ازاین بیکاری خسته شدم به خدا یکسال لیسانس گرفتم و بیکار هستم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
1
شما برو دنبال گله..ول کن بلدرچین رو
دوست
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
اگر سپاه پارتی بازی نکنه به همه وام بده خیلی خوب می شه
ارشام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
اینایی که میگن کار نیست .به.نه میارن که پول می خواد بیایید هر خانه را کارخانه کنیم درود برجوان اریایی