کد خبر: ۴۸۲۱۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۱ - ۱۷ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 17 آذر

از 2500 نگهبان دانشگاه شیراز تا کمبود اعتبار عمرانی 2500000000000 تومانی فارس!

روزنامه‌های استان فارس امروز در حالی روی گیشه رفتند که میزان مطلب تولید آن‌ها در حال افزایش است.

روزنامه‌های استان فارس اگرچه چندان زیاد نیستند اما خوب یا بد؛ خیلی‌ها همه همین‌ها را هم نمی‌شناسند. و این در حالی است که برخی از آن‌ها کم یا زیاد، حرف‌های حساب دارند و برخی هم باز، کم یا زیاد، حرف‌های بی‌حساب دارند! شیرازه سعی می‌کند در قالب «سالاد مطبوعاتی شیرازه» به بررسی روزانه این روزنامه‌ها بپردازد. مطمئنا برای این‌که این «سالاد» همه روزه شود، همراهی شما مخاطبان عزیز برای شیرازه یک شرط است، شرطی که تا الان برای ما محقق شده و امید داریم از این به بعد هم ...

به گزارش شیرازه، «خبرجنوب» امروز تیتر یک خود را به اوضاع نابسامن پروژه های عمرانی فارس و کمبود اعتبار برای آن ها اختصاص داده است: «100 پروژه عمرانی فارس لنگ 2/500/000/000/000 تومان اعتبار». در این گزارش مدیرکل دفتر فنی استانداری فارس با تشریح وضعیت پروژه های مختلف سه سفر رسمی هیئت دولت های نهم و دهم به استان گفته است که 1731 پروژه مصوب دولت گذشته در فارس اجرا نشده است. البته خبرجنوب برای تکمیل این گزارش خود در تیتری دیگر به سخنان معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص مسکن مهم اشاره کرده و نوشته: «میراث زخمی دولت احمدی نژاد روی دست روحانی». اما اظهار نظر جالبی که امروز خبرجنوب آن را تیتر کرده است مربوط به دکتر موذنی رئیس دانشگاه شیراز است که گفته: «دانشگاه شیراز در 15 منطقه این شهر پراکنده است آن هم با 2500 نگهبان»!

اما «افسانه» امروز دو تیتر یک داشت! یکی به سخنان روحانی در جمع دانشجویان اختصاص یافته بود و دیگری به اظهارات استاندار در جلسه با «جمعی از روزنامه نگاران فارس». البته یکی از سایت های اصلاح طلب که با افسانه هم ارتباط دارد، حاضران در این جلسه را اعضای رسانه های مجازی همسو با دولت روحانی در استان معرفی کرده است! استاندار در این جلسه گفته که پرونده سازی برای اصحاب رسانه و آزاد بودن این قشر را جفا به جامعه می داند . او به ضرورت باز شدن فضای بسته رسانه ای استان هم اشاره کرده است. به نظر می رسد آن چه استاندار در این جلسه گفته چندان باب دل برخی اعضای حاضر در جلسه نبوده است.

روزنامه «سبحان» امروز یادداشت یکی از اعضای شورای شهر را منتشر کرد. محمد حق‌نگر رئیس کمیسیون خدمات شهری، محیط زیست و بهداشت شورا در صفحه اول این رونامه با تشکیک در اولویت احداث پل و زیرگذر و روگذر در شیراز بر ضرورت آبیاری و سرسبز نمودن کوه های اطراف شیراز تاکید کرده و می نویسد: «در شرایط امروز اولویت پروژه ها باید با توجه به مزیت های نسبی شهرمان برنامه ریزی شوند و از آنجا که مهم ترین مزیت شهر شیراز، آب و هوای فضای سبز می باشد پس باید در این مورد اقدامات قاطع و موثری صورت پذیرد». البته حق نگر اشاره نکرده است که با این درد رو به افزایش ترافیک چه باید کرد.

اگرچه «عصر مردم» امروز در یک گزارش اختصاصی به یک معلول که در کنار خیابان با وزن کرن مردم به دنبال لقمه حلال است پرداخته اما اصلی ترین مطلب این روزنامه به نظر، یادداشت محمد عسلی مدیرمسئول این روزنامه است که به بهانه نوزدهمین سال انتشار روزنامه نگاشته شده است. اما یک نکته در این یادداشت محل سوال است و آن عدم ذکر یارانه های دولتی برای انتشار این روزنامه است. عسلی نوشته «روزنامه نگاری در شرایطی که قیمت تمام شده نسخه 12 صفحه ای بالای دو هزار تومان است و به مبلغ یک پنجم قیمت یعنی چهارصد تومان عرضه می شود و باقی باید از درآمد آگهی های تامین شود، توجیه اقتصادی ندارد»(؟). شیرازه چندی قبل در گزارشی به میزان یارانه های وزارت ارشاد طی شش ماهه نخست سال 92 به روزنامه های استان و از جمله عصر مردم پرداخته بود. به هر حال تحریریه شیرازه این روز را به عصر مردمی‌ها تبریک می‌گوید.

«تعویض های اتوبوسی، رنسانس مدیریتی ... آری یا نه؟»؛ این تیتر یک مقاله در «نیم‌نگاه» است که روی سخنش با استاندار است: «در شرایط فعلی سوال و خواست مردم این است که آیا زمان تغییر افرادی که عملکرد مطلوب نداشته، قانون پذیر و قانون مدار نیستند، فرانرسیده است؟ آیا مدیران ناتوان با اندیشه هایی که دیگر خریدار ندارد می توانند ایران فردا را بسازند؟» نویسنده البته تاکید کرده است که «قطعا مدیرانی که عملکرد خوبی داشته اند و عقلگرا و خردمند بوده اند از هر جناح که باشند همیشه مقبول و محبوب هستند و به کارگیری آن ها در هر صورتی مفید و به منفعت جمع است». اما استاندار چندین بار پاسخ به این نوع انتقادات را داده و بر ضرورت ابقای مدیرانی که خوب کار کرده‌اند تاکید کرده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
0
بابا عکس رو عوض کنید گشنمون شد
چه سالادی هم هست آخ با برنج و ماهی عجب بچسپه
هرکول
-
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
1
من کارمند انتظامات دانشگاه هستم تعداد نگهبانان زیر 200 نفر هست رئیس دانشگاه اشتباه می گوید ..............
ققنوس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
0
2500بازی با اعدادبوده شیرازه چرا منعکس کرده ؟ قطعا رییس دانشگاه درمورد کارکنانش اشتباه نمی کند یا یک صفر ناقابل به سهو اضافه شده یا امپراطوری دانشگاه شیراز را دست کم گرفته بودیم!
کارمند دانشگاه شیراز
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۲
0
متاسفانه خبر نگار روزنامه خبر، عدد 250 را اشتباها 2500 یادداشت کرده البته قول داده در اولین فرصت خبر را اصلاح کند.