کد خبر: ۴۸۱۴۹
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۰ - ۱۶ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه: شنبه 16 آذر

وقتی پنبــه ما را استان‌های دیگر می‌زنند!/ یک سوال مهـــــم از ذوالانوار؛ حالا چرا؟

روزنامه های امروز در حالی روی گیشه رفتند که سعی کرده بودند تا نتایج قرعه کشی رقابت های جام جهانی فوتبال را در ساعات پایانی در صفحات خود بگنجانند اما ظاهرا یک روزنامه از جام جهانی جا مانده است!
روزنامه‌های استان فارس اگرچه چندان زیاد نیستند اما خوب یا بد؛ خیلی‌ها همه همین‌ها را هم نمی‌شناسند. و این در حالی است که برخی از آن‌ها کم یا زیاد، حرف‌های حساب دارند و برخی هم باز، کم یا زیاد، حرف‌های بی‌حساب دارند! شیرازه سعی می‌کند در قالب «سالاد مطبوعاتی شیرازه» به بررسی روزانه این روزنامه‌ها بپردازد. مطمئنا برای این‌که این «سالاد» همه روزه شود، همراهی شما مخاطبان عزیز برای شیرازه یک شرط است، شرطی که تا الان برای ما محقق شده و امید داریم از این به بعد هم ...

به گزارش شیرازه روزنامه های امروز در حالی روی گیشه رفتند که سعی کرده بودند تا نتایج قرعه کشی رقابت های جام جهانی فوتبال را در ساعات پایانی در صفحات خود بگنجانند.

«عصر مردم» یادداشت امروز خود را به کم کاری و عدم نظارت و تبانی در حوزه سلامت اختصاص داده است. اما عسلی پس از ذکر مواردی از کم کاری از سوی پلیس، شهرداری و مدیران مدرسه به سراغ روزنامه ها و رسانه ها رفته و می نویسد: «این مسئولیت را روزنامه و رسانه های دیگر هم دارند وقتی این همه بداخلاقی و قانون شکنی را شاهدند و چیزی نمی نویسند یا فریادی نمی زنند». در ستون مشق هفته این روزنامه نیز با اشاره به اظهارات ذوالانوار در خصوص به تاراج رفتن حقوق وقفی حرم حضرت علی بن حمزه (ع) در هفته ای که گذشت، آمده: «جسارتا فقط یک سوال اساسی پیش می آید و آن پرسش این که چرا این «تاراج» رفتن ها به یکباره در زمان های خاص رسانه ای می شود؟»

اما «سبحان» امروز یک گمشده مهم داشت تا نشان دهد که بسته شدن صفحاتش به شب نرسیده انجام می شود! از خیر صفحه اول که بگذریم حتی در صفحه ورزش آن هم هیچ نشانه ای از قرعه کشی جام جهانی یافت نمی شود.

«شبح بیابان 13 درصد فارس را گرفت»؛ این تیتر را «خبر جنوب» برای گزارش خود درخصوص نگرانی کارشناسان از پیامدهای اجتماعی بیابانی شدن فارس انتخاب کرده است. در این گزارش آمده؛ «پیش بینی این است که فارس در آینده ای نه چندان دور تبدیل به استانی سراسر بیابانی شود». اما این روزنامه به تعطیلی بیش از نیمی از کارخانه های فرآوری پنبه در فارس طی امسال نیز پرداخته است و با گزارشی با عنوان «بازار طلای سفید فارس از سکه افتاد» از قول مدیرعامل شرکت تعاونی پنبه کاران داراب می نویسد: «نیمی از پنبه تولیدی فارس به خارج از استان می رود و در دیگر استان ها زده می شود».

اما «نیم نگاه» که در شماره قبل خود نیز به طرح ترافیک شیراز پرداخته بود امروز تیتر یک خود را دوباره به این مطلب اختصاص داد. این روزنامه در گفتگوی اختصاصی با سردار سجادیان فرمانده نیروی انتظامی فارس از آمادگی صد درصدی این نیرو برای اجرای طرح ترافیک خبر داده است. سجادیان گفته است که اجرای طرح ترافیک به صورت جزیره ای را قبول ندارد و معتقد است که کارها باید در هم تنیده اجرا شود.

«تکرار نام فارس در تخلفات تامین اجتماعی»؛ این تیتر یک «افسانه» است. این روزنامه با طرح سوال «آیا نمایندگان فارس در لیست 37 نماینده دریافت کننده کارت هدیه از سعید مرتضوی هستند؟» به بررسی مواردی از گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی پرداخته که در آن پای استان فارس هم گیر است. 370 انتصاب در هلدینگ سیمان فارس، تکرار نام پتروشیمی فارس و هم چنین قرار گرفتن نام مدیرکل سابق اوقاف فارس در گزارش تحقیق و تفحص مجلس نیز نکات جالبی است که در گزارش افسانه آمده است. سرمقاله امروز این روزنامه نیز با عنوان «تامین اجتماعی، تامین اختصاصی» بر ضرورت محاکمه مفسدان تامین اجتماعی تاکید کرده است.

اما علاوه بر مطالب فوق، موارد زیر نیز به عنوان محورهای مشترک در تمامی روزنامه آمده است؛ اظهارات برخی اعضای شورا در خصوص زمان اتمام کامل متروی شیراز، بیانات آیت الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه و توصیه ایشان به دانشجویان مبنی برای آلت دست احزاب نشدن، جلسه مسئول دفتر آیت الله شیرازی با استاندار و ... اما آن چه که به صورت ویژه روزنامه ها به آن پرداخته اند، سخنان دکتر قادری نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی و حجت الاسلام طاهری دبیر جامعه روحانیت شیراز در خصوص گزارش تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین اجتماعی است. قادری در این خصوص صریحا اعلام کرده است که باید اسامی 37 نماینده ای که از این سازمان پول دریافت کرده اند منتشر شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سادات
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
به نظرم ذوالانوار باید جواب بده. اگر این تارج قبلا هم وجود داشته چرا الان باید رسانه ای بشه؟
میرخانلو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
1
شیرازه! شیرازه! شیرازه! داری ظریف میزنی همه رو ها
تا الان که از انصاف خارج نشدی
تا ببینیم بعدش چی میشه
شبنم خانی
این کار شیرازه که چند روزه شروع کرده معرکه است. همه منتظرن چپ و راست و اصولگرا و اصلاح طلب هر روز منتظرن سالاد شیرازه آماده بشه!
مرسی
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
نماینده ای که از دولت باج می ستاند لیاقت نمایندگی مردم را ندارد
سادات2
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
من پسرخاله ذوالانوار نیستم اما نفهمیدم به تاراج رفتن حقوق وقفی امامزادگان در فارس چه وقت رسانه ای بشه خوبه؟! یعنی مشکلات حل نشده گذشته در دولت تدبیر و امید نباید رسانه ای بشه؟! بعد موقوفات علی بن حمزه رو چسبوندید به بیابانی شدن فارس یا کارت هدیه بگیرهایی مجهول الهویه!! اینها چه ربطی بهم داشتن؟!! این چجور خبر سازیه!
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
1
اقای ذوالانوار یکی نمایندگانی است که بدون هیچ چشم داشتی برای فارس زحمت میکشند عمروعاص هایی هستند که هم با امام حسین دست میدهند هم نگاهی به سفره یزید دارند
سرباز
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
سلام علیکم
ای کاش بعضی دیگر از نمایندهای ما سلامتشون،ایمان،تقوا ، اخلاصشون و خدمت بی منت برای مردم مثل آقای ذوالانوار باشه
حقیقا من تا به امروز مسئولی به سلامتی ایشون ندیدم
شیرازی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲
0
اوجی جان داری خارج میزنی
تو که این جوری نبودی انصاف داشتی
ذوالانوار کارش دروسته خودت هم می دونی