کد خبر: ۴۸۲۸۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۱۸ آذر ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ دوشنبه 18 آذر

از اصلاحیه غیررسمی «خبرجنوب» تا محاکمه فردوسی‌پور در «نیم‌نگاه»

روزنامه‌های استان امروز در حالی منتشر شدند که درصد اشتراک مطالب و سوژه‌های آن‌ها افزایش یافته بود.
روزنامه‌های استان فارس اگرچه چندان زیاد نیستند اما خوب یا بد؛ خیلی‌ها همه همین‌ها را هم نمی‌شناسند. و این در حالی است که برخی از آن‌ها کم یا زیاد، حرف‌های حساب دارند و برخی هم باز، کم یا زیاد، حرف‌های بی‌حساب دارند! شیرازه سعی می‌کند در قالب «سالاد مطبوعاتی شیرازه» به بررسی روزانه این روزنامه‌ها بپردازد. مطمئنا برای این‌که این «سالاد» همه روزه شود، همراهی شما مخاطبان عزیز برای شیرازه یک شرط است، شرطی که تا الان برای ما محقق شده و امید داریم از این به بعد هم ...

به گزارش شیرازه، روزنامه‌های استان امروز در حالی منتشر شدند که درصد اشتراک مطالب و سوژه‌های آن‌ها افزایش یافته بود.

روزنامه «سبحان» امروز مثل همیشه! نکته قابل توجهی که او را از روزنامه‌ها، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تحلیلی مجزا کند، نداشت!

«خبرجنوب» امروز در حالی منتشر شد که در یک اقدام قابل تحسین، آغاز نوزدهمین سال انتشار روزنامه عصر مردم را به دست‌اندرکاران آن تبریک گفته بود. اما این روزنامه در گزارشی به وضعیت نابسامان دیوار نویسی‌ها در شیراز هم اشاره کرده است. «از تبلیغ تخلیه چاه تا شعرهای اشتباه روی دیوارهای پایتخت فرهنگی ایران» عنوان گزارشی است که در آن به نقل از امینی معاون اجرایی شهرداری شیراز نوشته است: «نمی‌توان در همه نقاط شهر نگهبان گذاشت تا از دیوار نویسی جلوگیری شود». فرخ‌زاده معاون فرهنگی شهرداری هم از مردم خواسته تا هرگاه تخلفی در خصوص دیوار نویسی مشاهده کردند به شماره 30005246 پیامک بفرستند. خبرجنوب امروز یک اصلاحیه غیررسمی هم داشت. این روزنامه بدون اشاره به آن‌چه دیروز به نقل از دکتر موذنی رئیس دانشگاه شیراز مبنی بر حضور 2500 نگهبان در این دانشگاه منتشر کرده بود، خبر اصلاحی را با یک صفر کمتر یعنی 250 نفر نگهبان منتشر کرد.

«نیم‌نگاه» اما امروز به جنگ با فردوسی‌پور رفته است! در یادداشت اختصاصی این روزنامه در صفحه ورزشی در اعتراض به راه‌اندازی کانال تمسخر بیگ‌زاده مدافع تیم ملی ایران از سوی فردوسی‌پور، نوشته شده است: «اولین سوزن را به شما می‌زنیم ... شما که نمایش‌های مضحک و مبتدیانه‌تان را یکی دوباری از تلویزیون دیده‌ایم، شما که مدعی همه چیز هستید و صاحب هیچ چیز»! این روزنامه نیم‌نگاهی هم به استانداری انداخته و به نقل از یک خبرگزاری خبر انتصاب مشاور امور رسانه‌ای حوزه استانداری را بازنشر داده است. محمد محسنی عضو شورای اصلاح‌طلبان رسانه‌های فارس به این سمت منصوب شده است.

امروز «افسانه» هم دست کمی از سبحان نداشت. البته نکته قابل توجه افسانه امروز، نه در آن‌چه منتشر کرده که در آن‌چه منتشر نکرده است قرار دارد. این روزنامه هیچ اشاره‌ای به خبر انتصاب عضو شورای اصلاح‌طلبان رسانه‌های فارس به سمت مشاور استاندار در حوزه رسانه نکرده است. چرا؟!

«عصر مردم» اما ترجیح داده تا تیتر یک خود را به سخنان دکتر قادری نماینده مردم شیراز اختصاص دهد که در جمع دانشجویان حامی و عضو موتلفه استان گفته است: «نباید جریان اصولگرایی را با احمدی‌نژاد پیوند زد».

آن‌چه در جلسه شورای شهر گذشت، وعده‌های جدید شهرداری شیراز، ارائه بودجه به مجلس، درگذشت آیت‌الله ارسنجانی، رایانه‌ای شدن پرداخت حق بیمه کارفرمایان فارس و ... از دیگر محورهایی بود روزنامه‌های امروز استان به آن پرداختند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
اصلاحات
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲
0
روزنامه افسانه اصلا اصلاح طلب نیست...... فرصت طلبی بهتر نیست؟رپرورتاژ های پسر آیت الله شیرازی را فراموش کرده اید؟
مدیر سایت
مدیر سایت
دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۲