کد خبر: ۴۸۵۱۶
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۲

توصیف حاج قاسم از شهید مدافع حرم

فرمانده سپاه قدس گفت: شهادت سردار جمالی هم به تاسی از امام حسین (ع) همراه با معرفت و بصیرت بود.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، سردار سرلشگر پاسدار حاج‌قاسم سلیمانی در آیین یادبود چهلمین روز شهادت سردار شهیدمحمد جمالی‌پاقلعه مدافع حرم حضرت زینب (س) با اشاره به وجود دو نگاه متفاوت به زندگی و مرگ در میان انسان‌ها اظهار داشت: دو نگاه قرآنی برای زندگی انسان وجود دارد که اگر این دو نگاه را با دقت بنگریم و به هرکدام از آن‌ها معرفت پیدا کنیم، آن وقت ارزش شهید و شهادت بیشتر مشخص می‌شود.

سلیمانی افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، گمان نبرید کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، مردگان هستند و این یک حقیقتی است که فقط شهید آن را می‌فهمد و می‌تواند، درک کند و خداوند این وعده را به شهید داده است که البته این یک انتخاب دوطرفه است که هم از طرف انسان آزاده و هم از طرف خداوند انتخاب شده است.

وی گفت: در شهادت 2 بعد خیلی مهم وجود دارد و آن نوع رفتن و زمان شهادت است که فضیلت‌های یکسانی برای آنها لحاظ نمی‌شود به عنوان مثال در شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان شیوه و نوع شهادت عالم خلقت را تکان داد و تاثیر ابدی برای همگان بر جای گذاشت و شهادت سردار جمالی هم به تاسی از امام حسین (ع) همرا با معرفت و بصیرت بود.

فرمانده سپاه قدس تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس همه توفان بودیم و البته در ورای این توفان وجود مقدس امام خمینی (ره) بود که به همگان قوت قلب می‌داد و جبهه همیشه دارای اعجازهای بزرگ بود به نحوی که همه مردم منقلب بودند و شهادت آرزوی رزمندگان بود.

وی تصریح کرد: اما تفاوت دوران جبهه با زمان حاضر این است که آن زمان دنیا پشت سر دین حرکت می‌کرد و امروز دنیا از دین سبقت گرفته است و ارزشمند این است که در این هیاهوی دنیوی و دعواهای سیاسی انسان در عمق قلبش دین‌دار باشد و شهید جمالی اینگونه بود.

سلیمانی به شخصیت والای اعتقادی شهید جمالی اشاره و خاطرنشان کرد: این مرد بزرگ بیش از 20 سال مانند شهید زنده خودش را حفظ کرد و فرزندان و خانواده وی، بوی شهید را از او استشمام می‌کردند و در بالای قله جهاد، شهادت و معنویت خود را محافظت کرد و اینها فضیلت‌هایی است که خداوند نصیب هر کسی نمی‌کند.

وی عنوان کرد: سردار شهید جمالی با شهادت خود استان و شهر کرمان را معطر کرد و در میان جوانان و دوستان رزمنده شوری ایجاد کرد که دعا می‌کنیم، خداوند ما را در پیمودن راه شهیدان و البته شهید جمالی ثابت قدم دارد.

نظرات بینندگان