کد خبر: ۴۸۸۷۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۲
واکنش نماینده تهران، لارستان و فسا به اظهارات حجاریان:

اظهارات حجاریان مطابق با منش دیکتاتوری است/ قانون اساسی نیازی به اصلاحات ندارد/ اصلاح طلبان حجاریان را نصیحت کنند

در شرایط حساس کنونی که مذاکرات مهم جمهوری اسلامی با گروه 5+1 در حال انجام است، گویا این طیف از اصلاح طلبان تندرو قصد تضعیف جایگاه مجلس را دارند که این امر بر خلاف تدبیر بوده و موجب ناامیدی در میان جامعه خواهد شد.

شیرازه- سرویس شهرستان ها: اظهارات خارج از چارچوب سعید حجاریان درباره تغییر قانون اساسی و قدرت دولت برای انحلال مجلس با موج وسیعی از محکومیت ها مواجه شده است. حسین نجابت نماینده مردم تهران در گفتگو با شیرازه با بیان اینکه اظهارات اخیر آقای حجاریان خنده آور است اظهار داشت : این‌گونه نگاه کردن به قضایا واپسگرایانه و ناشی از یک نگاه محدود و مطابق با منش دیکتاتوری است.
 
نماینده مردم تهران گفت: علت سخنان غیر منطقی حجاریان این است که فعلا با رویکرد دولت موافق و با مجلس مخالف است و اگر روزی رویکرد دولت با مذاق وی سازگار نبود حتما مطلب دیگری خواهد گفت!
 
حسین نجابت افزود: آقای حجاریان نباید یادش برود که رای رئیس دولت مطبوع اش به 51 درصد هم نرسید و مطرح کردن این‌گونه موارد فرار کردن به جلو است.
 
وی با اشاره به اینکه مجلس نماد حاکمیت ملت و وظیفه قانونگذاری و نظارت را بر عهده دارد افزود: طبیعتا مجلس و دولت نگاه تعاملی با هم دارند اما هر موقع اختلاف نظری به وجود آمد نمی توان گفت که مجلس جزء دولت یا دولت جزء مجلس شود.
 
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در مورد اظهارات اخیر مشاور رئیس جمهور نیز گفت: وقتی امثال آقای حجاریان می گوید به مردم باید توجه شود و از طرفی دیگرآقای مشاور، اظهار نظر از سوی مردم در امورسیاسی و به تبع آن هسته ای را درست نمی داند نشان دهنده این است که تعریف دیگری از مردم دارند. و این‌گونه دسته بندی و نگاه جناحی به مردم درست نیست.

جمشیدجعفرپور نماینده لارستان خنج و گراش در مجلس ضمن محکوم کردن مواضع حجاریان در مصاحبه با صبح لارستان گفت: اظهارات وی نشانگر دیدگاه های نامبرده در مسیر زیر سوال بردن جایگاه مجلس و بر خلاف اصول صریح قانون اساسی است.

وی افزود: بر اساس قانون اساسی که به عنوان میثاق ملی به تایید اکثریت قاطع مردم ایران رسیده است مجلس وظیفه ی تصویب قوانین و نظارت بر عملکرد دستگاه های اجرایی و نیز حق سوال از وزرا و همچنین تائید صلاحیت آنان در جلسات رای اعتماد را دارد و در مواقع ضروری حتی می تواند راجع به کفایت رئیس جمهور بررسی و اعلام موضع نماید.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه صحبت های خود بیان داشت: گفتار آقای حجاریان بر خلاف نص صریح قانون است که از منظر حقوقی کاملا مردود است و از منظر سیاسی وظیفه ی افراد معتدل و آگاه جبهه ی اصلاحات نصیحت نامبرده برای خودداری ایشان از اعلام مواضع افراطی و تندروانه می باشد و نباید مواضع قلیلی از اصلاح طلبان تندرو و افراد به گونه ای باشد که در جامعه این تلقی بوجود آید.

وی همچنین در خصوص مواضع اخیر اصلاح طلبان افراطی گفت: در شرایط خطیر و حساس کنونی که مذاکرات مهم جمهوری اسلامی با گروه 5+1 در حال انجام است، گویا این طیف از اصلاح طلبان تندرو قصد تضعیف جایگاه مجلس را دارند که این امر بر خلاف تدبیر و موجب ناامیدی در میان جامعه خواهد شد.

محمد حسن دوگانی نماینده فسا در گفتگو با فسائی با اشاره به اظهارات سعید حجاریان درباره تغییر قانون اساسی و امکان انحلال مجلس توسط دولت، گفت: کسی که چنین حرفی را می زند اولین حرفش این است که من قانون اساسی را قبول ندارم.

وی با اشاره به صحبت های قاضی زاده نماینده مردم مشهد افزود: آقای قاضی زاده جواب خوبی به ایشان دادند.

آقای حجاریان نگران ناهماهنگی بین مجلس و دولت نباشد، چرا که قانون اساسی نگرانی ایشان را رفع کرده و به مجلس اختیار داده در صورت صلاحدید دولت را منحل کند تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدداً برگزار شود.

 قانون اساسی نیازی به اصلاحات ندارد؛ اگر به قول آقای حجاریان ناهماهنگی پیش آمد، مشکل با انحلال دولت توسط مجلس حل خواهد شد. در این صورت مجلس با اختیار قانونی خود، دولت را منحل خواهد کرد تا انتخابات ریاست‌جمهوری مجدد برگزار شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
-
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲
0
یادش بخیر زمانی که آقای احمدی نژاد گفت مجلس در راس امور نیست اصلاح طلبان چقدر سروصدا براه انداختن اما حالا یکی از بین خودشان از احمدی نژاد بدتر میگه حالا عکس العملشون چیه؟
این یعنی تاریخ تکرار می شود
akbar
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲
0
حجاريان پس از بهبودي دچار آلزايمر گرديده است و زمان و مكان را قاطي كرده و شايد ضربه اي ديگر او را از توهم دراورد.
dr faze
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۲
0
VAGHEEYYAT IN HAST KE DAR GHANOONE ASASI MASAELI HAST KE BAYAD HAL BESHE.GHANOONGOZARIHAYE HAR ROOZ ,DEKHALATE BA JA VA BIJA DAR OMOOR VA.... KAR KARDAN RA DOSHVAR MIKONAD CHE AHMADINEJAD BASHAD CHE ROHANI.