کد خبر: ۴۸۹۶۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۰ - ۰۱ دی ۱۳۹۲
مدیرکل ورزش و جوانان فارس:

چرا وزارت نیرو نمی تواند یک تیم با قدمت 70 ساله را اداره کند؟

این انتقال از ابتدا به صورت کارشناسی صورت نگرفته است واداره کل ورزش وجوانان در جریان انتقال آن نبوده است.
به گزارش شیرازه، در حاشیه تجمع هوادارن تیم برق شیراز مقابل استانداری فارس روزنامه سبحان گفتگویی با مسئولین فوتبال و ورزش فارس در این خصوص انجام داده است که به صورت زیر می آید.
مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس با انتقاد از نحوه واگذاری باشگاه برق شیراز گفت: این انتقال از ابتدا به صورت کارشناسی صورت نگرفته است واداره کل ورزش وجوانان در جریان انتقال آن نبوده است.
سید غلامرضا کمانه بیان داشت: در نشستی که عصر روز گذشته با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری فارس و مسئولان برق منطقه استان فارس صورت گرفت، مقرر شد تا نتیجه نهایی رای دیوان عدالت اداری، این باشگاه توسط هیات فوتبال استان فارس اداره شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه این واگذاری بدون گرفتن استعلام ازاداره کل و عدم تشکیل کمیسیون ماده پنج صورت گرفته و این امر مغایر با قانون نقل و انتقال و یا مجوز صدور باشگاه است و اداره کل، پس از بررسی تمام جوانب به خصوص صلاحیت افراد، اقدام به پروانه تاسیس و یا انتقال می کند.
کمانه افزود: دسترسی به شخصی که این باشگاه به او واگذار شده است به هیچ عنوان امکان پذیر نیست. ضمن اینکه به اصطلاح مالک باشگاه هم به صورت غیرقانونی بخشی از سهام را به اشخاص دیگری واگذارکرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه افرادی که خود را به عنوان سهام دار باشگاه معرفی می کنند، باعث بروز مشکلاتی شده و هر روز هم خبرهای ناخوشایندی از نحوه رفتار این افراد شنیده می شود.

کمانه افزود: مجموعه باشگاه برق شیراز درصورتی که درست مدیریت شود، می تواند هزینه های تمام تیم های تحت امرش را از درآمد استخر، سالن، زمین چمن و غیره پرداخت کند. همانگونه که اداره کل از بابت اجاره استخر انقلاب شیراز هزینه هیاتها را پرداخت می کند.

مدیرکل ورزش جوانان استان فارس بیان داشت: چگونه است وزارت نفت به راحتی می تواند تیم داری کند اما وزارت نیرو نمی تواند یک تیم با قدمت 70 ساله را اداره کند؟

کمانه افزود: در این نشست همچنین مقرر شد به منظور تعیین تکلیف این باشگاه، در رای نهایی دیوان عدالت سرعت داده شود تا هر چه زودتر تکلیف این تیم مشخص شود و هواداران هم از نگرانی در آیند.
وی افزود: امروز (یکشنبه) هم در اداره کل نشستی با حضور سرپرست هیات فوتبال بر گزار می شود تا برای ادامه کار برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.

تمام تلاش ما این است که مشکل فوتبال استان را حل کنیم
سرپرست هیئت فوتبال استان فارس در حاشیه تجمع هوادارن تیم برق شیراز گفت: تمام تلاش ما این است که مشکل فوتبال استان را حل کنیم.

کاووس عباسی  در گفتگو با خبرنگار سبحان اظهار داشت: این تیم ریشه دار است و هوادارانی که در مقابل استانداری جمع شدند، نگران سرنوشت آن هستند.

وی افزود: تیمی که می تواند با دو برد جایگاه خود را حفظ کند، برای اعزام به مسابقات هزینه اش توسط خانواده ها و مردم جمع آوری می شود که این کار شایسته فوتبال این استان نیست.

در شهر ما آیا این درست است که از مردم پول بگیرند و با آن تیم را به مسابقات اعزام کنند؟
عباسی با انتقاد از واگذاری تیم برق شیراز به مدیر عامل سابق این تیم گفت: آقای فارسی با ندانم کاری مسئولین استان وارد این عرصه شد وگرنه در این شهر بسیاری از کسانی هستند که دلسوز تیم برق هستند و می توانند مشکلات این تیم را حل کنند.

وی ادامه داد: آقای فارسی را آوردند و حال اینکه این تیم را به چه شکل گرفتند؟ خودشان باید پاسخگو باشند.

آقای فارسی رابطه ای به شیراز آمد
سرپرست هیئت فوتبال استان فارس با بیان اینکه آقای فارسی رابطه ای به شیراز آمد!وگر نه مگر شیراز آدم خوب کم دارد؟!، گفت: استاندار سابق و مسئولین سابق استان بر سر تیم برق با فارسی معامله کردند و گرنه وضعیت این تیم امروز اینگونه نبود.

وی بیان داشت: آقایانی که این تیم را به فارسی دادند چرا اکنون نمی آیند آن را جمع کنند؟
عباسی در خصوص واگذاری این تیم به شخصی دیگر گفت: آقای فارسی خودسر این تیم را که هنوز وضعیتش مشخص نیست به مبلغ 400 میلیون تومان به شخص دیگری با نام شیروانی فروخته و رفته! و آقای شیروانی هم با سند می گوید من این تیم را از آقای فارسی خریده ام.

وی گفت: تا کنون چند بار با فارسی تماس گرفته ام و به ایشان پیامک داده ام اما متاسفانه جواب نمی دهد.
سرپرست هیئت فوتبال استان فارس در پاسخ به این سوال که مسئولین برق می گفتند 2 الی 3 میلیارد برای این تیم هزینه کرده ایم، آیا این موضوع صحت دارد؟ گفت: این ها هزینه هایی بوده که بین خودشان بوده.

عباسی اظهار داشت: اگر این تیم صاحب دار شود و اگر از اول به دست امثال فارسی نمی دادند همچنان برای استان و شهرمان افتخارآفرینی می کرد.

وی گفت: در حکم دیوان عدالت آمده با توجه به شکایت پیشکسوتان تیم برق به شرکت برق برگردانده شده، اگر مسئولین برق نمی توانند آن را اداره کنند آن را به هیئت فوتبال واگذار کند. بالاخره هیئت فوتبال به شکلی این تیم را نگه خواهد داشت تا بالاخره تکلیفش مشخص شود.

عباسی در پایان اظهار داشت: مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس تلاشهای بی شائبه ای را در راستای حفظ تیم برق و بهبود وضعیت فوتبال استان دارد که جای تقدیر دارد.

کسی در استان به داد فوتبال نمی رسد
مسئول کانون هواداران تیم برق شیراز نیز در گفتگو با خبرنگار سبحان گفت: واقعا نمیدانم مسئولان شهر چرا نشسته اند و دست روی دست گذاشته اند و برای حل مشکلات تیمی که هفتاد سال سابقه دارد، کاری نمی کنند؟!

مهدی یار اظهار داشت: تیم را به افراد نا اهلی سپرده اند که نه اهل ورزش و نه اهل فوتبال هستند و تنها به خاطر اسم و رسم و پست و مقام مسئولیت برق را تصاحب کرده اند که خود را معروف کنند.

وی با بیان اینکه من از مشفقیان مدیر عامل شرکت برق فارس بارها خواسته ام به داد تیم برق برسد، بیان داشت: ما از مسئولین به خصوص استاندار جدید انتظار داریم به وضعیت تیم برق رسیدگی کنند.
مهدی یار اظهار داشت: چرا کسی در استان به داد فوتبال نمی رسد؟ شما ببینید برق رفت و فجر هم وضعیت بدی دارد.

مسئول کانون هواداران تیم برق شیراز با بیان این پرسش که آیا استان بزرگ فارس نباید یک تیم در لیگ برتر کشور داشته باشد؟ ادامه داد: باز هم می شود تیم را برگرداند.

مهدی یار در خصوص نتایج جلسه هواداران برق با استاندار سابق گفت: در آن جلسه استاندار پیشین قول داد مساعدت کند اما مسئولین قبلی استان فقط به فکر این بودند که مشکل برق را از سر خود باز کنند، بنابر این آن را به شخصی به نام آقای فارسی سپردند ولی وی به دنبال امتیاز گرفتن شخصی بود.

وی گفت: از اول فصل تاکنون فقط 200 هزار تومان به بازیکنان برق داده شده و این طبیعی است که بازسکنان هم انگیزه ای برای بازی در این تیم نداشته باشند.

بدهی تیم برق یک بهانه است
مهدی یار بیان داشت: اینکه می گویند بدهی تیم برق 3 میلیارد تومان است و این باعث عقب ماندگی های این تیم است، یک بهانه بیش نیست، در حالیکه این مبلغ تنها هزینه یک بازیکن در تیمهای دیگر کشور است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۱ دی ۱۳۹۲
0
استاندار سابق - کمانه مدیر کل ورزش-منصوری زییس همیاری- کامیاب مشاور کمانه - تیم برق را واگذار کردند. ولاغیر