کد خبر: ۴۹۲۵۰
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۹ - ۰۷ دی ۱۳۹۲
بازخوانی شیرازه از یک روز تاریخی

8 دیـــماه 88؛ شیــــرازیها زنگِ پایانِ «جنگ هشت ماهه» را به صدا در آوردند

بی‌شک روز 8 دی 1388 در تاریخ پیوند مردم سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران، ثبت خواهد ماند

به گزارش سرویس سیاسی شیرازه؛ وحشی‌گری فتنه‌گران در عاشورای 88 بیشتر از این‌که برای آن‌ها یک اقدام رو به جلو باشد، صفی مستحکم از مردم را در مقابل‌شان قرار داد تا سیلی محکمی را اما نه از نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و قضائی که مستقیما از آحاد ملت روی صورت خود احساس کنند. پس از اهانت بی‌سابقه فتنه‌گرانی که میرحسین موسوی آن‌ها را «لشگر خداجو» نامید، خشم مقدس مردم طی هشت ماه دفاع مقدس نه از سر بازی‌های جناحی که به دلیل غیرت مذهبی و ملی‌شان فوران کرد.

شیرازی‌ها جلوتر از کشور

اگرچه طبق فراخوانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و هیئت‌های مختلف، بنا بود مردم در تمام کشور در روز 9 دی در خیابان‌ها حاضر شده و با فتنه‌گران اتمام حجت کنند اما مردم شیراز، یک روز جلوتر از سایر شهرها و در 8 دی، به خیابان‌های سومین حرم اهل بیت علیهم السلام آمدند تا ضمن به رخ کشیدن بصیرت مثال‌زدنی‌شانٰ یک بار دیگر بی‌اساس بودن همه آن‌چه به ناحق در وصف کاهلی مردم شیراز گفته می‌شود را به اثبات برسانند. البته این ادعا سال‌هاست که به اعتبار 14 هزار و ششصد شهید ولایتمدار فارس نقش بر آب شده است.

صبح 8 دی؛ تجمع در میدان شهرداری

مردم شیراز صبح سه شنبه 8 دی در میدان شهدا (شهرداری) تجمع کردند. در این تجمع چندین هزار نفری علاوه بر شعارهای تذکرگونه به هاشمی رفسنجانی، شعارهایی علیه برخی شخصیت‌ها از جمله کروبی، میرحسین موسوی، خاتمی، فائزه هاشمی داده شد. هم چنین شعارهای بسیاری در حمایت از حریم ولایت فقیه و رهبری توسط امت حزب الله از سوی مردم انقلابی فریاد زده شد. در پایان اما پس از قرائت قطعنامه پایانی، عاشقان ولایت با حضور در حرم حضرت احمد بن موسی(ع) نماز ظهر را به جماعت اقامه کردند. در قسمتی از این قطعنامه آمده است: «ما عزاداران عاشورای حسینی در پاسخ به ندای هل من ناصر ینصرنی ولی فقیه زمان حضرت آیت الله خامنه ای اعلام می‌داریم که برای صیانت و دفاع از حریم ولایت لحظه‌ای از پای ننشسته و تا خون در رگ ما جاری است به فتنه گران و منافقین اجازه نمی‌دهیم تا اهداف پلیدشان را در این کشور به اجرا بگذارند». در پایان نیز از مسئولان قوه قضائیه و تمامی دستگاه های مربوطه خواسته شده بود تا با شناسایی و برخورد سریع و قانونی با عوامل فتنه و اهانت کنندگان به ساحت مقدس قرآن کریم و عزاداران و نماز گزاران حسینی از هر گونه تساهل و تسامح در برابر خط نفاق پرهیز کنند.

عصر 8 دی؛ تجمع حماسی در میدان گاز

اما شور و غیرت شیرازی‌‌ها بیشتر از این بود که صرفا با یک تجمع در میدان شهرداری به پایان برسد. عصر همان روز 8 دی، یکی از خودجوش‌ترین تجمعات طی سال‌های اخیر در شیراز رخ داد که در تاریخ ماندگار خواهد شد. در حالی که تا دقایق آخر هیچ‌گونه اطلاع‌رسانی رسمی و عمومی‌ای صورت نگرفته بود، مردم غیور شیراز فوج‌فوج خود را به میدان گاز و در مقابل مجتمع فرهنگی امام خامنه‌ای می‌رساندند تا با صدایی بلندتر از صبح، شعارهایی را سر دهند که از عمق وجودشان برخاسته بود؛ مرگ بر منافق، رهبر اگر فرمان دهد جان را نثارش مي‌كنيم، سبز فقط سبز حسين (ع)، لعنت به سبز مير حسين، منافق بي‌ريشه، ايران كوفه نمي‌شه، مرگ بر فائزه هاشمي، هاشمي، سكوت كني خائني، موسوي و خاتمي اعدام بايد گردند، مرجع آمريكايي اين آخرين اخطار است، بالروح، بالدم، لبيك يا خامنه‌اي، ميرحسين، صدام حسين دوم، لعن علي عدوك يا حسين (ع)، كروبي و خاتمي و ميرحسين، مرگ بر موسوي، مرگ بر كروبي و مرگ بر مرجع آمریکایی، مسجد آتشی‌ها ضرار انقلاب است و ... . در این تجمع که آیت‌الله ایمانی نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز حضور داشتند، حجت‌الاسلام محمدباقر ولدان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه فارس و حجت‌الاسلام محمد انجوی‌نژاد مسئول كانون فرهنگي رهپويان وصال شيراز نیز به سخنرانی پرداختند.

تجمعات پراکنده

اما علاوه بر این تجمعات گسترده، تجمعات پراکنده‌ای نیز در برخی نقاط شیراز از سوی مردم انقلابی تشکیل شد تا عصبانیت خود را از اقدامات فتنه‌گران نشان دهند. این تجمعات که حتی در ساعات پایانی 7 دی نیز صورت گرفته بودند، یک صدا خواستار محاکمه کروبی، موسوی، خاتمی، فائزه هاشمی و برخی شخصیت‌های فتنه‌گر در استان فارس بودند.

8 دی؛ سند افتخار شیراز

بی‌شک روز 8 دی 1388 در تاریخ پیوند مردم سومین حرم اهل بیت علیهم السلام به ولایت فقیه و جمهوری اسلامی ایران، ثبت خواهد ماند، روزی که نسل‌های آینده به دلیل عدم حضور در آن حماسه، عمق احساس نفرت مردم انقلابی از فتنه‌گران در آن روز را شاید کمتر درک کنند، روزی که اگر شرایط آن سال دوباره تکرار شود، سهمگین‌تر از قبل تکرار خواهد شد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حاجی
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
بسی ناسزا ها بسیجی شنید
صبوری نمود و بصیرت گزید
به لطف خدا چون که دی ماه شد
دل خلق از آن فتنه آگاه شد
به روز نهم محشری شد بپا
تو گوئی زمین لرزد از این سپاه
خدایا به این خلق بی واهمه
عیان کن رخ مهدی فاطمه
ناشناس
-
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
چرا تاريخ را تحريف مي كنيد
تجمع ميدان گاز روز نهم ديماه برگزار شد
زودتر اصلاح كنيد
ناشناس
United States of America
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
8دی شهرداری بود 9 دی گاز معلومه نیومده بودین!...یه غنائم که رسیدید به ما پیوستین
گمنام
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۲
0
8 دی ماه تسخیر لانه جاسوسی (لانه منافقین آتشیها) هم بود/ اضافه نمایید