کد خبر: ۵۰۱۱۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۴ - ۲۴ دی ۱۳۹۲
استاندار فارس در جلسه شورای شهر:

من عضو بیست و دوم شورا هستم/ شیراز ده بزرگی است که در آن نشاط اقتصادی وجود ندارد/ سرمایه‌گذار زالو صفت نمی‌خواهیم

نباید در انتظار ورود پول از مرکز به شیراز باشیم زیرا در این استان به اندازه کافی فرصت‌های کسب درآمد و کار وجود دارد.
به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، استاندار فارس در صحن غیرعلنی شورای شهر گفت: هیچ دلیلی وجود ندارد که مسئولین عاشقانه به مردم خدمت نکنند و با هم تفاهم نداشته باشند.

سید محمد احمدی در بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، خود را عضو بیست و دوم شورا دانست و با بیان اینکه شورای چهارم شهر شیراز از افرادی متخصص و مسئولینی ایثارگر انتخاب شده اند، گفت: شورا باید مظهر وحدت و خدمت باشد تا همه مسئولین را نسبت به خدمتگزاری بیشتر حساس کند.

وی با تاکید بر زدودن معتادین از چهره شیراز ادامه داد: گردشگران خارجی نباید از معتادان عکس گرفته و به عنوان نمایی از ایران اسلامی منتشر کند.

دکتر احمدی پاکی هوا، سرزنده بودن و آبادانی شهری را از ویژگی‌های شهر اسلامی برشمرد و اظهار داشت: شیراز زمانی الگوی توسعه شهر ابوظبی بود اما اکنون تبدیل به یک ده بزرگ شده است. شیراز هنوز هم همان ظرفیت‌های پیشین را دارد اما فرهنگ شهروندی آسیب دیده است.

استاندار فارس در ادامه به حضور دانشگاه ها، خبرگزاری ها، صنایع بزرگ، هتل‌ها و مراکز تجاری در دبی اشاره کرد و افزود: تمام این امکانات به دلیل بهره‌گیری مناسب از دریا ایجاد شده که در صورت یکدلی شورا و مسئولان استانی و همراهی شهروندان می توان شیراز را به شهری نمونه در خاورمیانه تبدیل کرد.

وی از رتبه ۱۶۴ ایران از بین ۱۸۲ کشور جهان در فضای کسب و کار خبر داد و بیان داشت: ۵۴ هزار واحد صنعتی شیراز با مشکلات زیادی روبرو هستند و با وجود زیرساخت‌های مختلف مانند جاده، فرودگاه، برق و غیره در استان اما وضعیت شهرک‌های صنعتی مناسب نیست و واحدهای صنعتی با ظرفیتی بسیار کمتر از ظرفیت واقعی کار می‌کنند به گونه‌ای که شهرک‌های صنعتی به قبرستان تبدیل شده‌اند.

احمدی ضمن بیان اینکه متاسفانه در شیراز نشاط اقتصادی وجود ندارد، گفت: مجمعی از نمایندگان دستگاه‌های مختلف به منظور ایجاد نشاط اقتصادی تشکیل شد.

وی بر ضرورت رونق سرمایه‌گذاری پاک در این استان تاکید و خاطرنشان کرد: اشکال ندارد سرمایه‌گذاران پاک وارد شیراز شوند و برای رفع مشکلات بیکاری کمک کنند. سرمایه‌گذاران بسیاری راغب به سرمایه‌گذاری در شیراز هستند اما درعین حال ما به سرمایه‌گذار زالو صفت نیاز نداریم.

استاندار فارس ریشه بسیاری از مشکلات این استان را بخاطر رکود اقتصادی عنوان کرد و گفت: دشمن برای به دام انداختن جوانان ما کمین کرده و یکی از زمینه‌های آلودگی جوانان، عدم اشتغال آن‌هاست. امروز در شهر شیراز بیکاری و پرسه‌زنی به دلیل عدم رونق اقتصادی افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته 30 تن موادمخدر در استان فارس کشف شد، افزود: اگر سرمایه‌گذاری خوب و مناسب در این استان و شهر انجام شود بیکاری از بین می‌رود و به طور قطع اعتیاد و بسیاری از آسیب‌های دیگر نیز ریشه‌کن می‌شود.

احمدی زیرساخت‌های گردشگری شیراز را متناسب با عظمت آن ندانست و بیان کرد: در حالی که در دنیا یک پاسارگاد و تخت جمشید وجود دارد اما از آن استفاده خوبی نکرده‌ایم.

وی ابراز داشت: نباید در انتظار ورود پول از مرکز به شیراز باشیم زیرا در این استان به اندازه کافی فرصت‌های کسب درآمد و کار وجود دارد.

احمدی در بخش دیگری از سخنان خود بر اجرای طرح ترافیک شیراز تاکید کرد و افزود: نیروی انتظامی در اجرای طرح ترافیک مصمم است اما لازم است که این طرح با طمأنینه انجام شده و شهرداری باید تجهیزات لازم را به کار گیرد.

وی در پایان از مسئولین و مدیران خواستار شد که از صحبت های کوبنده علیه یکدیگر پرهیز کنند چراکه نقدهای پیاپی حاصلی جز عقب‌ماندگی نخواهد داشت و مسئولین باید با تعامل مناسب با یکدیگر به حل مشکلات شهروندان و شهر توجه کنند.

انتهای پیام/523/4

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سعید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
1
احسنتم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
0
تو که لالایی بلدی چرا خوابت نمی بره!!
لطفا به جای مصاحبه از هوش اقتصادی خود و دوستانتان که به حمدالله وضعتان را دگرگون کرده در جهت پیشرفت استان استفاده کنید؟ هیچ آگاهید که بعضی از استان های همجوار در جهت کندی پیشرفت فارس مانع تخصیص بودجه و حتی فاینانس خارجی به پتروشیمی های مصوب فارس میشوند و شماهم نادانسته با تخصیص فاینانس به راه آهن و مترو به این مساله دامن میزنید... 4سال برای ساخت که هیچ برای سوددهی پتروشیمی هم بسیار زیاد است تلاش کنید لطفا.
وچه زود دیر میشود...
عدالت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
0
آقاي استاندار دولت تدبير واميد
شما از ابتداي مسئوليتتان تا امروز چندين بار به جنوب استان (خنج و لار.....)رفته ايد استان فارس 30شهرستان دارد و نيريز و استهبان هم جزء فارس مي باشند .