کد خبر: ۵۰۱۵۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۲
ضرغام صادقی؛

اطرافیان رییس جمهور برای تسخیر مجلس عجله نکنند!

نماینده مردم شیراز در واکنش به اظهرات اخیر ترکان گفت: انرژی این افراد به جای اینکه صرف بحث های انتخاباتی شود، بهتر است در راستای رفع مشکلات جامعه و معضلات اقتصادی و معیشتی مردم هزینه شود.

به گزارش شیرازه ضرغام صادقی نماینده مردم شیراز در گفتگو با «نماینده» ضمن اشاره به اظهارات اخیر اکبر ترکان خاطر نشان کرد:در شرایط حساس کنونی نباید فضا را به سمت و سویی ببریم که اختلاف شکل بگیرد. نکته بعدی که باید به آن اشاره کرد این است که اطرافیان آقای رییس جمهور و یا افرادی که  مسئولیت اجرایی دارند، باید هزینه­ های دموکراسی را پرداخت کنند و از هزینه­ های دموکراسی همین است که وقتی کسی در یک قوه قرار می­ گیرد ضمن عمل به وظایف خود، برای وظایف و اختیارات سایر قوا نیز احترام قائل شود.

وی در ادامه با اشاره به تأکید ترکان برای تحمل دو ساله مجلس گفت: فکر می کنم ایشان برای تحمل بیش از دو سال باقی­مانده مجلس نهم نباید تعجیل کنند. بهر حال همانگونه که آقای رئیس جمهور محترم از مردم رأی گرفتند و مشغول خدمت رسانی به مردم هستند، نمایندگان محترم نیز به وسیله همین مردم انتخاب شده­ اند. در حال حاضر برخی از نمایندگان بالای ۷۰-۸۰ درصد آرای منطقه خود را کسب کرده­ اند. به ایشان که بنایشان بر تحمل است توصیه می­ کنیم تعجیل نکنند برای اینکه این دوره مجلس یک زمان مقرر قانونی است و از مقبولیت بالای جامعه نیز برخوردار است و با متهم نمودن نمایندگان به کارشکنی و برنامه­ ریزی جهت کارشکنی وارد یک فضای تند و افراطی نشوند.

نماینده مردم شیراز با اشاره به وظایف و اختیارات قانونی مجلس تأکید کرد: اگر وظایف و انتقادات دلسوزانه مجلس برای عده­ ای سخت و سنگین است به نظر باید در رفتار خود تجدید نظر کنند. بنابراین در فرایندی که اصل تفکیک قوا برایمان قابل اطمینان است باید به این روند احترام بگذاریم و همانگونه که می­ خواهیم در حیطه قانونی وظایف و اختیاراتمان حرکت کنیم این اجازه را هم بدهیم که دیگران نیز به وظایف قانونی خود عمل کنند.

وی در ادامه با توصیه اینکه اینچنین افرادی باید قدرت تحمل انتقاد داشته باشند تأکید کرد: نباید خودبرتر بینی و استبداد رأی را به ذهن افراد القا کرد. نمایندگان همانطور که در بحث­ های قانون­گذاری پرتحرک هستند در بحث­ های نظارتی هم ورود دارند و طبیعی است که حتی خود وزرای محترم نیز از اینکه نظارت برشان باشد باید استقبال کنند.

افرادی که دوست دارند به مردم خدمت کنند و یا به عنوان همکاران آقای رئیس جمهور باشند طوری عمل نکنند که موضع­گیری­های آن­ها به ضرر خود آقای رئیس جمهور نیز تمام بشود. ما یک سلسله مواضع تند و افراطی از برخی افراد مشاهده می­ کنیم که در ظاهر به عنوان دفاع از رئیس جمهور و دلسوزی برای دولت مطرح می­ شود ولی به صورت محتوایی در آینده این نوع برخوردهای افراطی و از سر عصبانیت به تیم آن­ها و شخص آقای رئییس جمهور نیز آسیب می­ رساند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در ادامه با اشاره به تعجیل این گونه افراد برای تسخیر مجلس گفت: توصیه ما اینست که همکاران و اطرافیان رئیس جمهور خویشتن­دار باشند و برای تسخیر مجلس تعجیل نداشته باشند. مردم بسیار خوب تشخیص می­ دهند که چه کسانی را انتخاب کنند و این خط و نشان کشیدن برای نمایندگان منتخب مردم و تلاش برای نشان دادن خط به مردم که چه کسی را انتخاب کنند و یا نه، بی حرمتی به رأی مردم است. این برخوردهای تند و افراطی و توأم با تعجیل به یقین نتیجه عکس خواهد داشت و حس تمامیت خواهی را به ذهن مردم القا می­ کند.

وی با طبیعی خواندن این دغدغه برای تصاحب مجلس به جهت حریص بودن انسان برای کسب اختیارات بیشتر تأکید کرد: ولی باید ضمن اینکه دوست داریم در مجاری قدرت قرار بگیریم  به حریف و رقیب خود نیز احترام بگذاریم و ارزش قائل شویم و مهم­تر از همه اینکه برای مردم نیز احترام و ارزش قائل شویم و به رأی نظر آن­ها احترام بگذاریم. نمی توان به مردم دیکته کرد که به چه کسانی رأی بدهند و یا ندهند ولی اینگونه اظهارنظرها در واقع تعجیل و نوعی القا به مردم است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
0
زنده باشید و سربلند که حرف دل مردم رو زدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
0
حاج آقا، مسئله:
آیا شما که از اطرافیان دولت پیشین بودید، چنین نکردید؟
زارع
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲
0
هر چه چسبیدی به رفسنجانی مثل اینکه افاقه نکرده.