کد خبر: ۵۰۲۹۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۵ - ۲۷ دی ۱۳۹۲
فاطمه فقط ۴ سال دارد

کوچکترین عضو کتابخانه های عمومی فارس را بیشتر بشناسید

فاطمه الان دوماه است که عضو کتابخانه عمومی است و در هفته چندین بار با مادرش به کتابخانه می آید و به کمک مادرش کتابهای شعر و داستان کودکانه را می خواند.
به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی شیرازه؛ فاطمه رضایی کوچکترین عضو کتابخانه ی عمومی شهرستان ممسنی است که 4 سال و 4 ماه دارد.

این خردسال دوست داشتنی پس از اینکه خواهر بزرگترش عضو کتابخانه شد از مادر خود می خواهد تا او را نیز عضو کتابخانه کند و به محض اینکه فاطمه در آبان ماه به عضویت کتابخانه در می آید به عنوان کوچکترین عضو کتابخانه های عمومی استان فارس نیز شناخته می شود.

فاطمه الان دوماه است که عضو کتابخانه عمومی است و در هفته چندین بار با مادرش به کتابخانه می آید و به کمک مادرش کتابهای شعر و داستان کودکانه را می خواند.

مادر فاطمه در گفتگو با نورآنلاین با اشاره به علاقه ی بالای فاطمه به کتاب و شعر گفت: حضور فاطمه در کتابخانه بر یادگیری های او تاثیر زیادی داشته است و حافطه ی او را قوی تر کرده است؛ چرا که روز به روز شعرهای زیادی حفظ می کند.

مادر فامه تاکید کرد: در این کتاب ها نکات آموزشی زیادی برای کودکان ارائه شده و مطمئناً در نوع برخورد و رفتار کودک تاثیر مثبت خواهد داشت.

داستان ها حتی بر روی خیال پردازی و بازی ها فاطمه نیز تاثیر داشته و بر اساس داستان های کتاب با دوستان خود بازی می کند و خیال پردازی می کند.

وی در ادامه در توصیه به مادران گفت: قصه خوانی بر روی کودکان تاثیر بسیار زیادی دارد و مادران در تربیت کودکان باید به این نکته توجه کنند. بویژه مادران تحصیل کرده نسبت به تشویق کودکان به کتاب  اهمیت بیشتری قائل باشند.

در حاشیه ی این گفتگو سیمین نوذری مسئول اداره کتابخانه عمومی شهید مطهری با اشاره به اینکه شخصیت هر فرد از ابتدای تولد شکل می گیرد بیان داشت: حضور کودک در کتابخانه موجب شناساندن کتاب به کودک می شود و کتاب شئ و ابزار متدوال در زندگی روزمره او می شود. همچنین مطالعه کتاب بویژه قصه ها و داستان ها باعث فراهم آوردن شرایطی برای ساختن شخصیت کودک می شود و روزنه هایی برای شکل گیری تخیلات و تصورات در ذهن کودک ایجاد می کند.

وی در پایان گفت: البته نقش خانواده در شکل گیری شخصیت کودک تاثیر بسزایی دارد و می طلبد خانواده راه صحیح مطالعه و کتابخوانی را به کودک بیاموزد و فرزند خود را از سنین کودکی به مطالعه عادت بدهند.

همچنین حضور والدین در کنار کودکان در کتابخانه قطعا تاثیر بسزایی بر روحیه کودک خواهد داشت و علاقه ی او را به مطالعه و حضور در کتابخانه افزایش می دهد و در واقع کتابخوانی در شخصیت او نهادینه می کند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲
0
فکر کنم اشتباره کردید، فرزند اینجانب کوچکتر از این دختر خانم خوب بوده و چند وت است که عضو کتابخانه عمومی سعدی است. می توانید پیگیری نمایید
محسن
Iran (Islamic Republic of)
جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲
0
از توجه شما به مساله مهم و مورد تاکید رهبر تیزبین نظام یعنی کتابخوانی و کتابخانه بسیار سپاس گذارم بازم کار کنیین لطفا