کد خبر: ۵۱۲۲۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ سه‌شنبه 15 بهمن

قصه توزیع سبد کالا در شیراز قصه به یکی رسید به 10 نفر نرسید است!

امروز سبد کالای دولت یکی از محورهایی بود که روزنامه‌ها به آن پرداخته بودند.

به گزارش شیرازه؛ امروز «افسانه» در حالی خبر بازگشت 550 میلیون دلار از پول‌های بلوکه شده ایران توسط آمریکا را تیتر یک خود کرده است که هیچ خبری از وضعیت اسفناک توزیع سبد کالا میان مردم در آن دیده نمی‌شود. فقط از قول رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آورده شده که شهروندان به مرور برای دریافت سبد کالا مراجعه کنند!

اما «خبر جنوب» تیتر یک خود را به این موضوع اختصاص داده و در گزارشی نوشته: «... اما آن‌چه در این میان به وضوح مشخص بود عدم توجه به کرامت و شان انسانی مردم بود و ذهن بسیاری از مردم را به صفوف نه چندان بلند برای خرید مرغ و تخم‌مرغ کوپنی در زمان جنگ برد». البته این روزنامه از بازار داغ شایعات هم در میان صفوف مردم خبر داده است؛ «یکی می‌گفت اگر رای نداده‌اید، سبد کالا نصیب‌تان نمی‌شود و دیگری در حالی که تخمه می‌شکست، می‌گفت اگر چیزی به نامتان باشد سبد به شما تعلق نمی‌گیرد!». «فرش قرمز شیرازی‌ها برای سیمرغ سیزدهم» دیگر گزارش خبرجنوب است که اکران بیست فیلم جشنواره فیلم فجر در شیراز را بررسی کرده است.

«سبحان» به نقل از نماینده و ناظر شورای اسلامی شهر بر سازمان تاکسی‌رانی تیتر زده؛ «طرح ساماندهی خودروهای مسافربری شخصی اجرا شود». این در حالی است که این طرح مدت‌ها است که باید اجرایی شود اما هنوز خبری نشده.

اما «نیم‌نگاه» تیتر نه‌چندان پراهمیت «شیراز نیازمند تحول و دگرگونی در ناوگان تاکسی‌رانی است» را تیتر یک خود کرده است. این روزنامه هم‌چنین در گزارشی با عنوان «گلایه‌های رانندگان تاکسی‌رانی از ممنوعیت ناگهانی مسیر تردد» به این سوال پرداخته که چه کسی برای خیابان‌های شهر تصمیم می‌گیرد

«عصر مردم» هم طبق روال این چند هفته، ترجیح داده تا سخنان رئیس جمهور را تیتر یک کند؛ «مردم باید در سایه وزارت اطلاعات قوی و حرفه‌ای، احساس امنیت کنند». روزشمار انقلاب اسلامی هم هم‌چنان به مناسبت دهه فجر در صفحه اول این روزنامه منتشر می‌شود. عصر مردم گزارش یکی از از خبرگزاری‌ها در خصوص توزیع سبد کالا در شیراز را هم بازنشر داده که در قسمتی از آن آمده: «قصه توزیع سبد کالا در شیراز قصه به یکی رسید به 10 نفر نرسید است، بسیاری از آنانی که در صف آخر ایستاده‌اند، حتی نمی‌دانند که سبد شامل آن‌ها می‌شود یا نمی‌شود».


نظرات بینندگان