کد خبر: ۵۱۳۵۷
تاریخ انتشار: ۲۲:۲۳ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۲
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس:

سخنران راهپیمایی 22 بهمن شیراز مشخص شد/ کل اعتبار مراسم دهه فجر امسال در فارس 22 میلیون تومان بود!

بر این اساس راهپیمایی راس ساعت 10 صبح از چهار راه 15 خرداد آغاز می‌شود به سمت خیابان انقلاب، میدان امام حسین، پل باغ صفا و بلوار آزادی ادامه یافته و در میدان آزادی پایان می‌یابد.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، حجت‌الاسلام محمد رضایی عصر امروز در دیدار اعضای جامعه روحانیت این شهر با سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان فارس اظهار داشت: مسیر راهپیمایی در سال‌های گذشته دارای عرض کم و فضای تبلیغی بسیار محدود بود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس افزود: امسال تغییراتی در مسیر راهپیمایی به وجود آمد و بر این اساس راهپیمایی راس ساعت 10 صبح از چهار راه 15 خرداد آغاز می‌شود به سمت خیابان انقلاب، میدان امام حسین، پل باغ صفا و بلوار آزادی ادامه یافته و در میدان آزادی پایان می‌یابد.

وی با بیان این که سه مسیر فرعی برای راهپیمایی امسال تعیین شده است، گفت: مسیر فرعی شماره یک برای پیوستن به صف اصلی از ساعت 9 صبح از حرم مطهر احمدبن موسی(ع)، بلوار شهید آیت‌الله دستغیب و خیابان لطفعلی خان زند به چهار راه 15 خرداد ختم می‌شود.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس ادامه داد: مسیر شماره دو  میدان شهدا، خیابان کریمخان زند و چهار راه 15 خرداد و مسیر شماره سه از میدان نمازی، کریمخان زند، میدان امام حسین و چهار راه 15 خرداد خواهد بود.

رضایی بیان کرد: تمهیدات لازم برای ایاب و ذهاب مردم در نظر گرفته شده و دستگاه‌هایی که باید در این مراسم مشارکت کنند اعم از اورژانس، آتش‌نشانی و نیروی انتظامی برای برگزاری یک برنامه باشکوه آمادگی دارند.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس تصریح کرد: در میدان آزادی برنامه‌های متعددی مانند ایستگاه‌های فرهنگی، سخنرانی، اجرای سرود یک‌هزار و 357 نفره دانش‌آموزی و استفاده از گروه‌های محلی موسیقی برای ایجاد شادی و نشاط جشن 22 بهمن پیش‌بینی شده است.

رضایی بیان کرد: در مراسم پایان راهپیمایی حجت‌الاسلام سید محمد حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سخنرانی کرده و برنامه با قرائت قطعنامه مراسم پایان می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ابراز داشت: چهار رکن مسجد را اداره می‌کنند و در یک دیدار در سال 80 مقام معظم رهبری تاکید کردند که اگر اختلاف نظر و رایی در مورد اداره مساجد پیش آمد باید نظر امام پذیرفته شود.

رضایی اضافه کرد: نباید این‌گونه باشد که کنگره‌های مختلف و جشنواره‌ها رونق و بودجه کلان داشته باشد و مساجد محروم بمانند بلکه محوریت تمام فعالیت‌های فرهنگی باید با مساجد باشد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: کل اعتباری که برای برگزاری مراسم دهه فجر امسال در استان فارس اختصاص یافت 22 میلیون تومان بود در حالی که تنها برای خرید 200 هزار پرچم رنگی که توسط نوجوانان و کودکان در راهپیمایی استفاده و سپس به خانه برده شود 100 میلیون تومان از طرف تشکل‌های مردمی تامین هزینه شد.


نظرات بینندگان