کد خبر: ۵۱۵۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۳ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۲

روحانی: هدف دریافت پول نبود، مقاومت کردیم تا آمریکا خم شود!

۳۳ سال پیش در چنین روزهایی یعنی ۱۸ بهمن ماه سال ۱۳۵۹ دکتر حسن روحانی رئیس جمهور کنونی و نماینده مجلس سابق در صحن علنی خانه ملت سخنانی ایراد می کند که بازخوانی آن در فضای کنونی کشور خالی از لطف نیست .

شاید گذر زمان بسیاری از شرایط را تغییر داده باشد ولی بی شک  قدرت استدلال تازگی خود را دارد و خلاصه این که با خواندن این سخنان سوالات زیادی روح انسان را می آزارد ولی پاسخی نمی یابد .

به گزارش شیرازه به نقل از دکتر حسن روحانی در جلسه علنی مجلس به ریاست هاشمی رفسنجانی، رئیس وقت مجلس با اشاره به تسخیر لانه جاسوسی می گوید: حادثه عظیمی بنام مسأله گروگان گیری درتاریخ ما اتفاق افتاد. ابرقدرتی بنام امریکا ، شکسته شد. این بت امریکا درهم شکسته شد. کسانی درجامعه ما و در سراسر جهان بودند که فکرمی کردند به امریکا نمی شود گفت بالای چشمت ابرو است و این مسئله را باور و یقین داشتند. بت امریکا شکسته شد. این بت پوشالی از بین رفت.

نماینده وقت مردم سمنان در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت :  ازهمان آغاز یک عده با مسأله گروگان گیری مخالفت کردند . یک عده می گفتند بی چون و چرا و بلافاصله گروگان ها باید آزاد شوند. عده ای می گفتند باید بمانند و من روی این جمله تأکید می کنم. ملت ایران ! درگروگان گیری ما گروگان نگرفته بودیم تا پولی را به دست بیاوریم. این تبلیغات خودآمریکا است. ما گروگان گیری کردیم برای اینکه توطئه بزرگ آمریکا را خنثی کنیم.

 وی  ادامه داد : ما در مسأله گروگان گیری آن قدر مقاومت کردیم تا آمریکا دربرابر ملت ما خم شود. مسأله پول مطرح نبود مسأله خم شدن آمریکامطرح بود. آن قدر مقاومت کردیم تا آمریکا دربرابر ملت ما وادار به رکوع شد. چه کسانی با گرگان گیری مخالف بودند؟ چه کسانی موافق بودند؟ چه کسانی بودندکه درهمان روزهایی که دولت چانه میزد و می خواست تضمین بگیرد، ناراحت و لرزان بودند و می گفتند چه کسی به دولت گفته است تضمین بگیرد؟ چرا زودتر این ها را رها نمی کنند؟ و وقتی این ها رها شدند و آمریکا تسلیم شد. چه کسانی فریادها را آغاز کردند برای اینکه عقب نیفتند و به قول معروف دست پیش گرفتند. اینها مسا ئلی است که باید برای ما روشن و آشکار بشود.

اکنون ۳۳ سال از آن روزها می گذرد، نه جنگی در کشور جریان دارد نه قحطی ملت نجیب ایران را در چنگال خود اسیر کرده است نه مشکلات روزهای نخست پیروزی انقلاب وجود دارد و نه بسیاری از کاستی های ریز و درشت دیگر ...

امروز ایران اسلامی هزاران گام جلوتر از آن روزها در حال رسیدن به قله های علم و دانش است و سوال اینکه واقعا چه شده است عزت دیروز ملت ایران با وجود کاستی های فراوان تبدیل به معامله های پشت پرده برای دریافت اندکی از حقوق مسلم ملت ایران آن هم با هزاران منت شده است ؟!

به سخنان شرمن رئیس تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای آمریکا توجه کنید : شما در اخبار دیدید که ایران اخیرا به طور قابل مشاهده‌ای غذا بین مردم فقیر جامعه‌اش توزیع کرده تا نشان دهد کاهش هدفمند و محدود تحریم‌ها تاثیر مستقیم بر مردم این کشور داشته است. همان طور که روحانی قول داده بود، این پول قرار است در جهات دیگری مصرف نشود.

بی شک توزیع سبد کالا میان مردم از امور داخلی ایران بوده و به هیچ بیگانه ای مربوط نیست ولی این که شرمن مدعی می شود روحانی به آمریکا قول داده است پول دریافتی [که از سال ها پیش توسط آمریکا از ایران به سرقت رفته و امروز اندکی از آن بازپس داده می شود] را بین فقرا [!] تقسیم خواهد کرد ادعایی تاسف بار است که دولت یا باید آن را تکذیب کند و یا به ملت توضیح دهد که چرا عزت مردم ایران را این گونه لگدمال خواسته های بیگانگان کرده است؟!

آیا ۸۰۰ گرم پنیر به همراه مرغ منجمد ترکیه ای و برنج وارداتی هندی و تایلندی این ارزش را داشت که این گونه در سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی یک مقام آمریکایی این گونه ملت ایران را به سخره بگیرد و تحقیرش کند؟!

آقای روحانی!

پلی به سخنان ۳۳ سال پیش شما می زنیم ؛ شما گفته بودید: هدف از گروگان گیری شکستن بت پوشالی آمریکا در جهان بود. مقاومت ما باعث شد آمریکا در مقابل ملت ایران تعظیم کند و...

امروز و در شرایطی که ملت ایران در شرایط بسیار بهتری به سر می برد برای یک مشت دلار و توسط دولت شما عزت ملت ایران لگد مال شده است ...

به تاریخ نگاهی دگر باره کنید و ببینید چه شده است که به جای عزت دیروز سخنان درشت امروز را می شنویم ؟!

نظرات بینندگان