کد خبر: ۵۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۲
رئیس حوزه علمیه کشور:

نتیجه اجلاس منطقه‌ای جامعه مدرسین را به محضر رهبری تقدیم می‌کنیم

تلاش می‌کنیم توان حوزه‌های علمیه را ارتقا دهیم و به نگرانی‌هایی که در عرصه تبلیغ و اجتماع وجود دارد، پاسخ دهیم.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی شیرازه، مدیر حوزه‌های علمیه کشور در افتتاحیه ششمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم که با حضور علمای استان‌های فارس، بوشهر و هرمزگان در شیراز برگزار شد، گفت: علمای استان فارس همیشه پیشکسوت و آغازگر حرکت‌های مهم بوده‌اند و امروز نیز این ظرفیت به‌خوبی در فارس مشاهده می‌شود.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری درخصوص ضرورت برگزاری این اجلاسیه‌ها خاطرنشان کرد: همه ساله جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، اجلاسیه سراسری برگزار می‌کند و از تمام نقاط کشور علمای مختلفی در این اجلاسیه حضور دارند تا به مشکلات حوزه، روحانیت، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و تبلیغی جامعه رسیدگی کنند اما از چند سال قبل به پیشنهاد برخی از علما قرار بر این شد که اجلاسیه‌های استانی نیز برگزار شود تا با دقت و موشکافی دقیق‌تری مسائل خاص هر استان مورد ارزیابی قرار گیرد.

عضو جامعه مدرسین اظهار کرد: هر دو سال یکبار علاوه بر اجلاسیه اصلی در قم، اجلاسیه‌های منطقه‌ای نیز در استان‌های مختلف تشکیل می‌شود.

وی عنوان کرد: در این اجلاسیه‌ها تلاش می‌کنیم تا با کمک طلبیدن از همه علمای بزرگوار، فرهیختگان و صاحبان اندیشه در هر استان بتوانیم به افق‌های روشنی دسترسی پیدا کنیم که فارس نیز در این زمینه قابلیت‌های خوبی دارد.

عضو شورای عالی حوزه علمیه قم تأکید کرد: تلاش می‌کنیم توان حوزه‌های علمیه را ارتقا دهیم و به نگرانی‌هایی که در عرصه تبلیغ و اجتماع وجود دارد، پاسخ دهیم.

وی گفت: برگزاری این اجلاسیه‌ برای انجام کارهای ضربتی نیست بلکه در این اجلاسیه صاحبان فکر اظهار نظر کرده و ما را نسبت به بی‌توجهی‌ها آگاه می‌کنند بنابراین ظرفیت‌ها، کمبودها و آسیب‌ها را شناسایی می‌کنیم و خروجی مناسبی از اجلاسیه‌ها ارائه می‌دهیم.

آیت‌‌الله حسینی بوشهری ابراز کرد: نتیجه این اجلاسیه‌ها به محضر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید تقدیم می‌شود و جامعه مدرسین مجموعه مصوبات را به شورای عالی حوزه‌های علمیه به منظور بحث و بررسی ارسال می‌کند. همچنین درخصوص مصوباتی که مربوط به مسائل سیاسی است با دولت گفت‌وگو انجام می‌دهیم و درمورد مصوبات فرهنگی اجتماعی هم با دستگاه‌های مربوطه بحث و تبادل نظر خواهیم داشت.

بنابراین گزارش، کمیسیون‌های تخصصی حوزه و روحانیت، فرهنگی ـ تبلیغی و سیاسی ـ اجتماعی در سه سالن جداگانه در باشگاه فرهنگیان شیراز تشکیل جلسه دادند که تا عصر امروز پایان خواهد یافت و فردا نیز کمیسیون‌های عمومی تا ساعات پایانی روز برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان