کد خبر: ۵۲۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۶ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۲

تعداد مشترکان گاز فارس از مرز یک‌میلیون گذشت

معاون بهره‌برداری شرکت گاز فارس با بیان اینکه تعداد مشترکان گاز این استان از مرز یک‌میلیون گذشت، گفت: امید است در سال آینده تعداد شهرهای باقی‌مانده فارس از نعمت گاز بهره‌مند شوند.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، کرامت‌الله نیکنام  در حاشیه بازدید از پروژه خط 24 اینچی انتقال گاز در گردنه فاروق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال با افزایش 9 درصدی در نصب انشعاب و افزایش پنج درصدی در بخش مشترکان تعداد مشترک گاز از مرز یک‌میلیون گذشت.

معاون بهره‌برداری شرکت گاز استان فارس ابراز داشت: منبع درآمد شرکت گاز این استان گازبهای پرداختی از سوی مشترکان است بنابراین نیروگاه‌ها و صنایع بدهکار باید هرچه سریع‌تر نسبت به تسویه بدهی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه با پرداخت بدهی 900 میلیارد تومانی صنایع و نیروگاه‌های بسیاری از پروژه‌های مهم در این استان اجرایی می‌شود، افزود: عمده مطالبات شرکت گاز از نیروگاه‌های فارس است.

نیکنام گفت: 11 خط انتقال با اعتباری افزو‌ن‌بر 211 میلیارد ریال در حال حاضر در دست اقدام است که مهمترین آنها 54 کیلومتر خط انتقال 24 اینچی از پتروشیمی شیراز و رینگ دوم شیراز به طول پنج کیلومتر با قطر 16 اینچی است.

وی با اشاره به میزان شبکه‌گذاری در سال 92 تصریح کرد: در سال جاری 993 کیلومتر شبکه‌گذاری شده که در مقایسه با سال گذشته با افزایش 25 درصدی همراه است.

در ادامه محمدمهدی بیات‌پور، معاون مهندسی و اجرای طرح‌های شرکت گاز استان فارس با اشاره به اجرای پروژه خط 24 اینچی انتقال گاز در گردنه فاروق در سه فاز گفت: نخستین فاز این پروژه به طول هفت کیلومتر در سال 91 به بهره‌برداری رسید و دو فاز باقی‌مانده سال آینده افتتاح می‌شود.

وی اظهار داشت: ‌فاز دوم و سوم از سعادت‌شهر شروع شده و این خط انتقال به‌گونه‌ای اجرایی می‌شود که به آثار تاریخی و میراث فرهنگی هیچ‌گونه خدشه‌ای وارد نشود.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان