کد خبر: ۵۳۰۹۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۱ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۲
سالاد مطبوعاتی شیرازه/ یک‌شنبه 25 اسفند

پهلوان کوچولوهای شیراز وارد گود می‌شوند!

امروز شهرداری شیراز تمام‌قد در صفحه اول یک روزنامه ایستاده تا جایی که تمام صفحه را پر کرده است!

به گزارش شیرازه؛ «خبرجنوب» امروز قسمتی از صحبت های شهردار که گفته «هیچ گروه سیاسی مرا روی کار نیاورده تا تعهدی به آنها داشته باشم» را به عنوان تیتر یک خود انتخاب کرده. پاک فطرت گفته: «مردم شیراز خودشان را باور داشته باشند و دایم از اصفهان سخن نگویند». «سفره «هفت میم» در حافظیه پهن می شود!» که می توانید آن را در صفحه فرهنگ و هنر این روزنامه بخوانید. در قسمتی از این گزارش آمده: «می‌توان دل‌ها را به هفت سین قرآنی نیز مهمان کرد، هفت آیه از کلام الله مجید که با سلام و حرف «س» شروع می‌شود که بسیار به جاست در هنگام تحویل سال قرائت شود ...» «برای جلوگیری از آسیب های جدی فضای مجازی بابد تدابیر فنی و اساسی انجام شود» هم از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه است. در بررسی صفحات داخلی، تیتر های متفاوتی به چشم می خورد از جمله: «قرار نیست فارس دو تیکه شود» و « طلب 17 میلیاردی بیمارستان شهید فقیهی از سازمان های بیمه گر». نوبتی هم باشد نوبت شیراز است که جاذبه های گردشگری این شهر در صفحه گردشگری خودنمایی کند. این موضوع را خبر جنوب هم خوب فهمیده و این صفحه را به شیراز اختصاص داده و تیتر زده «فرشی از بهار در باغ های تاریخی شیراز». در عین حال این روزنامه از گیلان هم غافل نشده و مطلبی درباره ملکه جنگل در گیلان منتشر کرده است. صفحه ورزشی اما با تیترهای کشوری پر شده به جز چند ریز تیتر حاشیه ای از جمله «رقابت پهلوانک های نونهال و نوجوان شیرازی در جام محلات».

تیترهای استانی در صفحه اول «افسانه» افسانه شده! یکی دو تیتر استانی هم در صفحه اول مشاهده می‌شود مثل «مجازات تکمیلی حبس و تبعید برای کشت کنندگان خشخاش». در بررسی صفحات داخلی دستمان تقریبا پر است از «40 مکان سرپوشیده برای اسکان مسافران آماده شده» به نقل از شهردار شیراز گرفته تا «جمع وانت بارهای فروش میوه و اغذیه از سطح شهر» که فرماندار گفته.

آدم یک لحظه شک میکند که نکند شهردار شیراز مسئول پر کردن صفحه اول «نیم نگاه» است! امروز صفحه اول این روزنامه کلی نوشابه برای شهرداری شیراز باز کرده. از نیمه پائینی صفحه اول که کلا در مورد پسماندها و بازیافت و اینهاست اگر بگذریم، عکس آتلیه ای شهردار روی صفحه اول بدجوری توی ذوق می زند. جناب شهردار گفته: «بهترین کار فرهنگی قانونگرایی است». صفحات داخلی هم دوباره عکس شهردار را در برگرفته! تیتری هم به نقل از رییس کل دادگستری فارس در صفحه سوم چاپ شده: «متاسفانه در جامعه قاچاق و سوءمصرف مواد مخدر آنچنان که توقع است به ضد ارزش تبدیل نشده است».

«عصر مردم» اما تیتر یک خود را به سخنان استاندار اختصاص داده؛ «فارس به هیچ وجه تفکیک شدنی نیست». «مراسم ویژه تحویل سال در بقاع متبرکه شیراز و فارس برگزار می شود» و «تغییر روش در روش های نظارتی، تصادفات را کاهش می دهد» به نقل از مدیر کل راه و شهرسازی فارس از دیگر عناوین صفحه اول این روزنامه هستند. در صفحات داخلی هم «حمایت شورای شهر شیراز از اقدامات و تلاش های بیمارستان قلب کوثر ادامه می یابد خودنمایی می کند. و در پایان، کاریکاتور امروز که نیازمندان را فراموش نکنیم؛





نظرات بینندگان