کد خبر: ۵۳۲۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۳
بازخوانی حماسه سیاسی در شیراز؛

از تبلیغات کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراها تا حضور مردم در پای صندوق‌های رای و راهپیمایی باشکوه 22 بهمن

یقیناً حماسه‌ی سیاسی در دو حرکت بزرگ ملّت ایران جلوه‌ی بیشتری یافت: یکی حرکت انتخابات در نیمه‌ی اوّل سال، و دیگری راهپیمایی سراسری و عظیم ملّت در نیمه‌ی دوّم که مردم شیراز نیز در آن سهم عمده‌ای داشتند.
شیرازه- سرویس سیاسی: پس از این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیام نوروزی خود در دقایق ابتدایی سال 92، این سال را سال «حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی» نام‌گذاری کردند، در حوزه حماسه سیاسی، همه نگاه‌‌ها به انتخابات ریاست جمهوری 24 خرداد معطوف شد. قطعا مهم‌ترین رخداد سیاسی در این سال، حضور پرشکوه مردم در این انتخابات بود به طوری که یک روز پس از انتخابات بنا بر اعلام وزیر کشور طیق آخرین نتایج شمارش آراء انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری از مجموع 50 میلیون و 483هزار و 192 نفر واجد شرایط رای دادن، 36 میلیون و 704 هزار و 156 نفر در انتخابات مشارکت کردند که نصاب 72.7 درصد مشارکت را تشکیل دادند که به معنی واقعی حماسه سیاسی ایجاد شد. اما این همه ماجرا نبود. حضور پرشکوه در راهپیمایی 22 بهمن عرصه دیگری برای خلق حماسه بود.
بیانات رهبر معظم انقلاب در اولین روز سال 93 در حرم رضوی سند محکمی بر این ادعاست.

«جمله‌ای در باب سال ۹۲ که دیروز به پایان رسید عرض کنیم. در پیام اوّل سال اشاره کردیم که در سال ۹۲ آنچه به‌عنوان حماسه‌ی سیاسی انتظار میرفت، ملّت ایران خلق کردند و آفریدند. یقیناً حماسه‌ی سیاسی در دو حرکت بزرگ ملّت ایران جلوه‌ی بیشتری یافت: یکی حرکت انتخابات در نیمه‌ی اوّل سال، و دیگری راهپیمایی سراسری و عظیم ملّت در نیمه‌ی دوّم.»

«کشوری که در طول قرنهای متمادی با حکّام مستبد و دیکتاتور گذران میکرده است، آن چنان با مردم‌سالاری و شرکت مردم در انتخاب صاحبان قدرت، آشنا و در هم ‌آمیخته شده است که بعد از گذشت ۳۵ سال از هیجانات اوّل انقلاب، مردم وقتی نوبت انتخاب میرسد، ۷۲ درصد در انتخابات شرکت میکنند؛ قدر این را باید دانست.»

«بعضی هستند که با محاسبه جمعیّت‌ها را محاسبه میکنند یا با دوربینها و وسایل گوناگون مقدار جمعیّت را حدس میزنند؛ امسال همه‌ی کسانی که در این زمینه‌ها فعّال بودند و همه‌ی کسانی که این راهپیمایی را با دقّت زیر نظر داشتند، به ما گزارش دادند که جمعیّت راهپیمایی در تهران و در شهرهای بزرگ و معروف از سالهای قبل، هم بیشتر بود، هم پرشورتر بود یعنی شعارهای مردم، شعارهای پرمغز و پرمعنا و پرشور بود.»

شیرازه به بازخوانی گوشه هایی از این دو حماسه در سال 92 پرداخته است؛ از تبلیغات کاندیداها در شیراز تا سفر کاندیداها به سومین حرم اهل بیت و مشارکت مردم در انتخابات و همچنین راهپیمایی باشکوه 22 بهمن.


تبلیغات گسترده کاندید های شورای شهر و ریاست جمهوری




یازدهم اردیبهشت 92/ سفر علیرضا زاکانی به شیراز و حضور در جمع خبرنگاران



16 خردادماه 92/ سفر محمد باقر قالیباف به شیراز و حضور در جمع هواداران


18 خردادماه 92/ سفر علی اکبر ولایتی به شیراز و حضور در جمع هواداران


19 خردادماه 92/ سفر سعید جلیلی به شیراز و حضور در جمع هواداران


20 خردادماه 92/ سفر محمد رضا عارف به شیراز و حضور در جمع هواداران


21 خردادماه 92/ سفر حسن روحانی به شیراز و حضور در جمع هواداران


حماسه حضور مردم و مسئولین در انتخابات 24 خرداد ماه




راهپیمایی باشکوه 22 بهمن مردم در شیراز



نظرات بینندگان