کد خبر: ۵۳۳۵۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۴ - ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
عضو کمیسیون اقتصادی در گفتگو با شیرازه:

شعار امسال نباید مانند سال‌های گذشته در حد تئوری بماند/ مدیریت جهادی یعنی همسو کردن فکره

نباید نگاه جزیره‌ای داشت و اقتصاد، فرهنگ و سیاست را جدا از هم دید چرا که این سه به هم وابسته هستند.
دکتر رحیم زارع در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به تحقق حماسه سیاسی در سال 92 گفت: با توجه به اینکه فرهنگ مظلوم واقع شده است و حماسه اقتصادی هم نیمه‌تمام مانده است؛ در سال جاری باید هم‌افزایی کلی در زمینه فرهنگ، اقتصاد و سیاست در کشور ایجاد شود.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی» عزم ملی را مشارکت دادن مردم در تصمیم‌گیری‌های اقتصادی و توانمندسازی بخش خصوصی تعبیر کرد و افزود: در پایان سال 92 با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری، نقشه راه اقتصاد از لحاظ تئوری تدوین شد.



وی کار جدی اقتصادی در سال 93 را عملیاتی و اجرایی کردن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان و اظهار کرد: کلید حل بسیاری از مشکلات و مولفه‌های اقتصاد از جمله اشتغال، نرخ تورم و معیشت مردم، اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی به عنوان یک ضرورت است و شعار امسال نباید مانند سال‌های گذشته در حد تئوری بماند بلکه باید از تئوری بودن به سمت عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس داشتن روحیه جهادی، ایثار، از خودگذشتگی و با خرد جمعی تصمیم‌گرفتن را لازمه تحقق شعار سال دانست و افزود: همه ما اجزای یک سیستم هستیم و برای موفقیت باید با داشتن نگاه سیستمی، منافع نظام را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح دهیم.

زارع با بیان اینکه اگر در کارها مدیریت جهادی وجود نداشته باشد، بهره‌وری و تاثیر لازم را نخواهد گذاشت؛ گفت: برخی مدیریت را فرآیند برنامه‌ریزی، سازمان‌دهی و نظارت بر عملیات لازم برای رسیدن به اهداف یک جامعه یا سازمان تعریف می‌کنند اما در مدیریت جهادی تعریف جدیدی از مدیریت ارائه می‌شود و به معنای همسو کردن فکرها است.

وی ادامه داد: اگر مدیریت جهادی داشته باشیم، باید همه گروه‌ها در کنار هم باشند و همه با هر تکنیک و فکری که دارند به سمت یک آرمان و هدف مشترک که همان تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، حرکت کنند.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای تعالی نظام باید به اقتصاد، فرهنگ، سیاست، حقوق اجتماعی و سایر مولفه‌های تعالی نظام توأم با هم توجه کرد.

زارع با تصریح اینکه در هر جامعه‌ای یکی از اضلاع مثلث اقتصاد، فرهنگ و سیاست اولویت دارد، خاطرنشان کرد: در کشور ما که کشوری مسلمان هستیم، مسأله فرهنگ از اولویت برخوردار است چراکه فرهنگ ما را به بهروه‌وری و موفقیت در اقتصاد و سیاست می‌رساند.

وی ضمن بیان اینکه ریشه و اصل مدیریت جهادی به معارف اسلامی ما برمی‌گردد و با اشاره به اهمیت کار و تولید در سیره معصومین(ع) گفت: نباید مباحث علمی و تئوری را از غربی‌ها بگیریم چراکه ما در فرهنگ خود همه مباحث تئوری را داریم و باید از آن الگو بگیریم.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Japan
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
0
آقای زارع سالن شما مبارک بیا در این سال به حرف های خودتان عمل کنید وما خرم بیدیها را دریاب .معدنمان را تعطیل کردی والان هم نمی گزاری فعال شود به خدا ما دیگر به شما رای نمیدهیم .مارا خانه خراب کردی تا معادن سرچهان فعال شود و شهرسنگ بوانات جان بگیرد
منم
-
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
0
احسنت دکتر
نماینده جوان، خوش ذوق، زرنگ و فعال آباده.
استفاده کردیم.
بهروان
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۲ فروردين ۱۳۹۳
0
با سلام حضور مستطاب عضو محترم کمسیون اقتصادی مجلس
جوون هستی خوش ذوق وزرنگ هم هستی فعالیت فروانی هم برای منطقه ات داری
امسال هم شعار آقا اقتصاد وفرهنگ است وخود می دانی که شکم گرسنه هم ایمان ندارند پس به فکر فرهنگ باشید تا هم اقتصاد فرهنگی و هم فرهنگ اقتصادی تعالی یابد