کد خبر: ۵۳۴۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۳
عضو کمیسیون انرژی در مجلس:

سیاست های اقتصاد مقاومتی نسخه درمان وضعیت اقتصادی مردم است

فریدونی گفت: حماسه اقتصادی و بحث اقتصاد مملکت به سطح عالی نخواهد رسید مگر با سیاست اقتصاد مقاومتی و عزم ملی و مدیریت جهادی
به گزارش شیرازه نادر فریدونی نماینده مردم شهرستان های قیروکارزین، فیروزآباد و فراشبند در گفتگو با پرگون در خصوص نام گذاری سال 93 تسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی گفت: نام گذاری سال تحت عنوان سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی در واقع اشاره و توجه به نکات و نقاط اساسی مشکلات و اولویت های کشور است. وی ادامه داد: در چهار سال گذشته نام گذاری سال های به نحوی به اقتصاد باز می گشت اما امسال توجه مضاعف به اقتصاد شده است و در کل حوزه اقتصاد و فرهنگ را در بر می گیرد.

فریدونی در ادامه با اشاره مشکلات اقتصاد کشور اظهار داشت: اقتصاد کشور با توجه به اینکه تمام هجمه های دشمن ما بر روی تخریب بنیه اقتصادی کشور با وضع تحریم های ظالمانه بود لذا توجه رهبری نظام به این قضیه بیانگر داشتن عکس العمل مطلوب در برابر ترفندهای دشمنان نظام است.

فریدونی گفت: حماسه اقتصادی و بحث اقتصاد مملکت به سطح عالی نخواهد رسید مگر با سیاست اقتصاد مقاومتی و عزم ملی و مدیریت جهادی که رهبری معظم انقلاب فرمودند: اقتصاد مقاومتی مهمترین اقدام در رشد کشور و مقاومت و ایستادگی ملت محسوب می شود به این معنا که اقتصاد با اتکا به مردم درون زا، دانش بنیان و عدالت محور باشد.

این نماینده مجلس گفت: کاربرد این سیاست های ابلاغی در واقع نسخه درمان بخش برای مشکلات اقتصادی ما در مقابله با تحریم های ظالمانه دشمنان خواهد بود و مخاطب این سیاست های ابلاغی همه اقشار ملت و دولت و نمایندگان مجلس و سران سه قوه است که باید در جهت رونق اقتصادی کشور همه همگرا شوند تا بتوانیم با اتکا به نفس و برداشتن گام های اساسی برای تولید و کاهش بیکاری قدم برداریم.

عضو کمسیون انرژی مجلس ادامه داد: در حوزه فرهنگ اصلی ترین راه تحقق شعار سال مهندسی فرهنگی جامعه است بطوری که مقصد خوشبختی ها و بدبختی های هر مملکتی نحوه مهندسی فرهنگی آن جامعه است. فریدونی ادامه داد: در کنار مسائل اقتصادی باید فضای فکری و روانی و روحی و دینی جامعه را اصلاح و در آن تنفس اقتصادی نمود.

فریدونی در پایان گفت: قطعا مجلس و کمیسیون های آن در تحقق شعارهای سال و عملیاتی شدن آن از طریق تدبیر و راهکارها و قوانین اجرایی لازم و نظارتی تلاش های لازم را خواهند داشت. 

نظرات بینندگان