کد خبر: ۵۳۵۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
همه آنچه فرمانده ناجا در سفر به شیراز گفت:

ابهام در شهادت مرزبان ایرانی؛ کاهش چشمگیر تصادفات در فارس؛ حمایت قاطع پلیس از آمرین به معروف

احمدی‌مقدم اعلام کرد: بنابر گزارشی که از قرارگاه نوروزی استان فارس گرفتیم، استان فارس بالاترین کاهش آمار تصادفات را داشته است

به گزارش خبرنگار شیرازه، سردار اسماعیل احمدی‌مقدم صبح امروز در بازدید از قرارگاه نوروزی پلیس استان فارس گفت: در نوروز 93 آمارها نشان از افزايش 11 درصد سفرهای داخلی براساس آمار تردد شمارها دارد و سفرهای خارج از کشور نیز افزایش حدود 20 درصدی را نشان می دهد که بیشتر مربوط به سفر به عتبات عالیات و زیارتی می باشد که در سال قبل با افت سفرهای خارجی روبرو بودیم که امسال جبران شد.

سفرهای خارجی افزایش داشته است

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران افزود: در بحث سفرهای داخلی به دلیل کاهش سرعت عبور و مرور، رعایت قانون و مقررات و همراهی مردم با پلیس در راهها و شهرها، کاهش 13 درصدی تلفات و تصادفات را داشته ایم و متاسفانه در حال حاضر نزدیک به 40 درصد از حوادث مربوط به واژگونی خودروهاست که عواملی همچون خستگی، خواب آلودگی، بی دقتی، پرت شدت شدن حواس به اطراف، صحبت کردن و عدم مهارت در رانندگی موجب بروز این حوادث ناگوار است و پایین بودن ایمنی خودروها خسارات زیادی را برجای می گذارد.

وی گفت: از نظر جرائم نیز در بعضی شاخص ها با کاهش آمار روبرو هستیم، ولی آماری که قابل توجه است افزایش حدود 21 درصدی نزاع و درگیری هاست که با توجه به افزایش آمار سفرها در سطح کشور چشمگیر نیست که با مقداری گذشت و سعه صدر از جانب مردم این مسئله حل خواهد شد.

کاهش چشمگیر تصادفات در فارس

احمدی‌مقدم اعلام کرد: بنابر گزارشی که از قرارگاه نوروزی استان فارس گرفتیم، استان فارس بالاترین کاهش آمار تصادفات را داشته است که علت این امر چهار‌راهی بودن این استان است و بیشتر مسافران از فارس عبور می کنند و کاهش 30 تا 40 درصدی جان‌باختگان حوادث جاده‌ای و همچنین کاهش 16 درصدی جرائم در استان فارس نسبت به سال گذشته نیز آمار خوبی بوده که با اقدامات پلیس و همکاری مردم محقق شده است.

دلیل قطعی بر شهادت مرزبان ایرانی در دست نیست

احمدي‌مقدم در خصوص اقدامات انجام شده براي آزادسازي مرزبانان ايراني نيز گفت: ما همچنان پیگیر وضعیت مرزبانان ایرانی هستیم و همکاران ما نیز از راه هایی در حال پیگیری هستند که فعلا نمی توانم به آنها اشاره کنم و انشاالله در صورت گرفتن نتیجه به مردم عزیز اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان این که تاکنون فیلم و تصویر یا جنازه‌ای برای تایید خبر شهادت مرزبان ایرانی به دست ما نرسیده است، گفت: امید داریم خبر شهادت یک نفر از مرزبانان ایرانی تنها تهدید زبانی باشد اما از این اشرار همه چیز متوقع است، و در هرصورت از تمام ابزارها برای بازگرداندن این عزیزان به دامان خانواده‌شان استفاده می کنیم.

وي در خصوص اقدامات جديد در ارتقا امنيت مرزباني در كشور گفت: قبل از ایام نوروز اعلام کردیم که سپاه پاسداران در مسئله تامین امنیت منطقه شرق کشور به کمک ناجا آمده است و حدود 250 کیلومتر از این منطقه تحویل آنها شده است. در مناطقی که در محدوده ناجا است به صورت همزمان تعداد 120 برجک در حال احداث می باشد که امیدواریم تا 6 ماهه اول سال 93 اتمام خواهد شد و سپاه نیز با به کارگفتن یگانهای مهندسی خود 150 کیلومتر عملیات راهسازی را در مناطق انجام خواهد داد که در راستای تامین امنیت منطقه مثمر به ثمر خواهد بود.

فرمانده ناجا در خصوص اعمال اصلاحات در خودروي اسكانيا گفت: مشكل تنها مربوط به يك مدل از اين نوع خودرو بوده و بقیه خودروهای آنها مشکلی نداشته كه اصلاحاتي هم اعمال شده و ما نيز پيگير رفع كامل اشكالات خواهيم بود.

آمرین به معروف مورد حمایت قاطع پلیس خواهند بود

احمدي‌مقدم درباره حمایت از آمرین به معروف و ناهيان از منكر آمران گفت: آمران به معروف و ناهیان از منکر از مظلوم ترین سربازان و مجاهدان در راه خدا هستند که به وظیفه همگانی عمل می کنند که در بعضی اوقات دچار خطر می شوند که ناجا حتما از اینها حمایت می کند، اما توصیه ناجا این است که عزیزان آمر به معروف و ناهی از منکر در این مسیر از حد تذکر لسانی فراتر نروند. البته بعضی اوقات قابل پیش بینی نیست مثل عزیزی که در تهران برای این فریضه رفتند و متاسفانه توسط اراذل مضروب شد و مورد حملات چاقو قرار گرفت و ناجا قطعا این مسئله را پیگیری می کند و از این عزیزان حمایت می کند.

فرمانده ناجا با اشاره به شعار سال 93 خاطرنشان كرد: موضوع اقتصاد موضوعی جامانده از سال گذشته است و نيروي انتظامي هم چه در زمينه اقتصادي و انضباط مالي، چه در كمك براي برخورد با مفاسد اقتصادي، قاچاق و مرزباني تلاش‌هايي را داشته و خواهد داشت.

شعار امسال کمک بزرگی به پلیس خواهد کرد

احمدي‌مقدم گفت: در حوزه فرهنگ هم در مبارزه با مفاسد اخلاقي، فعاليت‌ها با جديت بيشتري تداوم خواهد داشت و البته اين شعار نيز مي‌توان گفت به‌كمك نيروي انتظامي خواهد آمد و از این منظر که در مسائل فرهنگی که همه دستگاهها وظایف خود را رها می کنند و در آخر برخورد نیروی انتظامی را طلب می کنند به جای اصلی خود برگردد.


نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
0
دست پلیس زحمت کش درد نکنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۹ فروردين ۱۳۹۳
0
ای کاش پلیس مانند گذشته دوباره 110 را فعال کند چرا که در حال حاضر عملا جز در موارد خاص، این نیرو وارد کار نشده و پس از پایان غائله و ضرب و جرح‌های خشن یا موارد تجاوز و تعدی و سرقت همراه با زور، تنها برای ثبت شکواییه طرفین و پس از 40 دقیقه تا یک ساعت و نیم تاخیر حضور می‌یابد.