کد خبر: ۵۳۶۴۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۹ - ۱۲ فروردين ۱۳۹۳

بارش باران و خوشحالی کشاورزان بواناتی + تصاویر

بارش رحمت الهی که از صبح امروز در بوانات شروع شده است در سال زراعی 92-93 بی سابقه بوده و سبب خوشحالی کشاورزان شده است.

به گزارش  سرویس شهرستانهای شیرازه شهرستان بوانات با قرار گرفتن در حاشیه کویر مرکزی ایران و در دامنه رشته کوههای زاگرس مرکزی دارای آب و هوای بسیار خوب و معتدل است و به همین سبب شغل بیش از 85 درصد مردم این شهرستان کشاورزی و دامپروری است.

حرف رسا نوشت: خشکسالی های چند سال اخیر سبب مهاجرت جمعیت بیشتر روستاهای این شهرستان به استانها و شهرستانهای همجوار شده است و تا پیش از این هم امسال  100 میلیمتر بارندگی بیشتر نشده بود که مردم  و خصوصا کشاورزان از این لحاظ بسیار نگران و ناراحت بودند.

اما بارش رحمت الهی که از ساعت 5 صبح امروز شروع شده باعثات خوشحالی بسیاری از کشاورزان را فراهم کرده است.

بارش باران تصویری زیبار ا از طبیعت بهاری شهرستان بوانات به رخ کشیده که در هیچ تابلو نقاشی نمیگنجد.

خبرنگار " حرف رسا " با تنی چند از کشاورزان صحبت کرده که همه آنها اول یک جمله را گفتند : "خدارا هزار مرتبه شکر" ....

یکی از آنها گفت : هر چند این وقت از سال مشغول انجام کارهای کشاورزی و تغذیه درختان جهت فصل باردهی هستیم و بارش باران ما را بیکار کرده اما بسیار خوشحال شدیم که بعد از مدتها شاهد بارش باران الهی هستیم چرا که اگر باران نمی بارید امسال حتی آب خوردن هم جیره بندی می شد.

از یکی از کشاورزان سئوال کردم : آیا این بارش باران بوانات را نجات می دهد؟

در جوابم گفت : از قدیم می گفتند اگر در بوانات باران ببارد اما سیل جاری نشود هیچ فایده ای ندارد و من امروز شاهد بودم که آب رودخانه بوانات گل آلود شده و اگر رحمت خداوند ادامه داشته باشد شاهد جاری شدن سیل خواهیم بود و وضعیت قنوات و چشمه سارهای شهرستان خوب خواهد شد ان شاء الله.

تصاویر زیبای شهر و  باغات بوانات را ببینید :

 

 

انتهای پیام/224224

 

نویسنده :
عاشوریان
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۳
0
خرامه که سال گذشته حتی یک باران خوب هم نداشته و گندم ها داره خشک میشه:جهت اطلاع انهایی که اب سد را که حق رودخانه کر هست بر روی این رودخانه باز نمیکنند و جهت اطلاع مسئولین که بدانند اب خوردنی 70 هزار نفر از مردم خرامه اب چاه است و به زودی هم خشک خواهند شد.که چندتاش تا الان خشک هم شده