کد خبر: ۵۳۸۲۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۴ - ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
رسایی در گفتگو با شیرازه:

دولت تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد توافق‌نامه ژنو گذاشته است/ دولت موضع‌گیری نکند، حامیانش سرخورده می‌شوند

دولت روحانی تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد توافق‌نامه ژنو گذاشته است و هر چیزی از جمله موضع قاطعانه در قبال آمریکا و اروپا، از نظر دولت باعث تزلزل این توافق‌ خواهد شد.
حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، عدم موضع‌گیری دولت روحانی در قبال زیاده‌خواهی‌های غرب را نقطه ضعف این دولت دانست که در نهایت حتی موجب سرخوردگی حامیان آن خواهد شد.

این عضو کمیسیون اصل نود در گفتگو با خبرنگار شیرازه با اشاره به تصویب قطعنامه ضد ایرانی در اتحادیه اروپا اظهار داشت: متاسفانه دولت نشان داده که بنا ندارد در برابر زیاده‌‌خواهی‌ها، موضع‌گیری قاطعانه داشته و صراحتا خودش را درگیر این مسائل کند.

این نماینده مجلس به تشکر رهبر معظم انقلاب از مسئولینی که در برابر مواضع ضد ایرانی دشمن موضع قاطعانه‌ای اتخاذ می‌کنند و هم‌چنین توصیه این امر به سایر مسئولین از سوی ایشان اشاره کرده و افزود: دولت روحانی تمام تخم‌مرغ‌هایش را در سبد توافق‌نامه ژنو گذاشته است و هر چیزی از جمله موضع قاطعانه در قبال آمریکا و اروپا، از نظر دولت باعث تزلزل این توافق‌ خواهد شد.

وی با بیان این‌که دولت در این‌گونه موارد در نهایت از زبان سخن‌گوی وزارت خارجه برخی موارد را مطرح می‌کند،‌ گفت: چنین رفتارهایی از سوی دولت، موقعیت او را در بدنه اجتماعی نخبگان، خواص و مردم متزلزل خواهد کرد و حتی اگر بخواهیم به این رفتارهای دولت، سیاسی هم نگاه کنیم، سکوت مقامات ارشد دولت در قبال مواضع گستاخانه غربی‌ها در نهایت به نفع دولت نخواهد بود.

رسایی هم‌چنین با اشاره به متن توافق‌نامه که نکات متعددی را در بر می‌گیرد که دولت می‌تواند به آن‌ها بپردازد، اظهار داشت: اساسا این دولت به دنبال محاکمه غرب نیست.

لازم به ذکر است که کمیته روابط خارجی اتحادیه اروپا چند روز قبل پیش‌نویس قطعنامه‌ای را در خصوص راهبرد این اتحادیه در قبال ایران به تصویب رساند و حالا این اتحادیه این پیش نویس را تصویب کرده است.

در این قطع‌نامه، انتخابات ریاست جمهوری 92 که منجر به پیروزی حسن روحانی شد، ناسازگار با استانداردهای اتحادیه اروپا معرفی شده است و سعی شده تا در روند دموکراتیک این انتخابات تشکیک شود. از سوی دیگر در این پیش‌نویس آمده که هیئت‌های اعزامی پارلمان اروپا باید متعهد شوند که در ایران، به دیدار مخالفان سیاسی بروند .در نهایت نیز، ایران به نقض سیستماتیک حقوق بشر متهم شده است.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
1
استان فارس نماینده نداره رفتی سراغ نماینده های تهرون
امیر
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
3
این چکارش به سیاست و سیاست خارجی این اقا که نماینده خشونت است.
ناشناس
حتما شما هم نماينده وطن فروشها هستی
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۳
0
مبادا حرفي بزنيد كه عمو كري و عمه كتي ناراحت شوند..