کد خبر: ۵۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۲ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳
معاون رئیس جمهور:

افزایش قیمت بنزین را یک شب قبل از اجرا اعلام می‌کنیم

معاون اول رئیس جمهور با بین اینکه هنوز قیمت قطعی بنزین و گازوئیل تصویب نشده است گفت: بنزین و گازوئیل کالاهایی هستند که اگر بخواهیم قیمت آن را افزایش دهیم شب قبل اعلام می کنیم.
اسحاق جهانگیری در حاشیه نشست استانداران و فرمانداران سراسر کشور که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، در پاسخ به این سوال که در فاز دوم هدفمندی یارانه ها قیمت بنزین چه میزان افزایش می یابد گفت: قیمت بنزین هنوز اعلام نشده چرا که بنزین و گازوئیل جزو کالاهایی هستند که اگر بخواهیم در مقطعی قیمت آن را افزایش دهیم از شب قبل آن را اعلام می کنیم.

به گزارش شیرازه به نقل از مهر؛ وی تاکید کرد: قیمت کلی بنزین و گازوئیل هنوز تصویب نشده است.

معاون اول رئیس جمهور همچنین در مورد سقف حقوقی برای ثبت نام کنندگان دریافت یارانه نقدی گفت: ثبت نام کنندگان به 5 گروه درآمدی تقسیم می شوند؛ زیر 600 هزار تومان، بین 600 هزار تا 1 میلیون تومان؛ 1 میلیون تا 2 میلیون  و  2 میلیون تا 2 میلیون و  500 و بیش از 2 میلیون و  500 هزار تومان و مردم انتخاب می کند که در کدام گروه هستند.

وی ادامه داد: دولت تلاش دارد در مرحله اول با اعتمادی که به مردم دارد خود مردم احساس کنند یارانه در زندگی آنان نقش تعیین کننده ای دارد یا ندارد که اگر ندارد از دریافت آن انصراف دهند.

جهانگیری با بیان اینکه قانون ما را موظف کرده است که نیازمند را مشخص کنیم گفت: بعد از آن که مردم سطح درآمدی شان را اعلام کردند دولت تصمیم می گیرد که آنها نیازمند کدام یک از ستون تعیین شده هستند.

وی با بیان اینکه ثبت نام از 20 فروردین به مدت 10 روز آغاز می شود گفت: در پایان این مدت فرصت دیگری برای آن دسته از کسانی که فرصت نکرده اند در این 10 روز ثبت نام کنند قرار خواهیم داد.

معاون اول رئیس جمهور خاطرنشان کرد: قول می دهیم برای کاستن رکود و بهبود معیشت مردم گام های موثری برداریم.

نظرات بینندگان