کد خبر: ۵۳۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۵ - ۱۸ فروردين ۱۳۹۳

عضو شورای شهر شیراز: کاهش 9 درصدی مسافرین شیراز قابل تامل بود

سایر کلان شهرها نیز با برنامه ریزی های متنوع زمینه را برای حضور بیشتر زائرین و گردشگران فراهم نمودند.
به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، عضو شورای شهر شیراز درخصوص تلاش ستادهای تسهیلات نوروزی در راستای جذب گردشگران در نطق خود در سی و هشتمین جلسه علنی شورای شهر گفت: در تهران با تبلیغات وسیع تحت عنوان مهمان تهران برای تهران گردی و دسترسی به جاذبه های تاریخی پایتخت برنامه ویژه ای پیش بینی شده بود از جمله برقراری 20 تور گردشگری جشنواره نوروزی برج میلاد؛ برگزاری نمایشگاه عطر یاس در تهران قدیم در میدان امام(ره)؛ دادن تهران کارت برای استفاده رایگان از مترو و اتوبوس و BRT و تخفیف 40درصدی مراکز اقامتی، 20درصدی سفر خانه سنتی و 70درصدی نقاط دینی و تخفیف 25درصدی شهر بازی و 15درصدی رستوران‌ها، بلیط سینماها و همچین برقراری سامانه 137 اطلاع رسانی که همگی از عوامل جذب گردشگر به تهران بوده است.

ابراهیم شعرا خاطرنشان کرد: سایر کلان شهرها نیز با برنامه ریزی های متنوع زمینه را برای حضور بیشتر زائرین و گردشگران فراهم نمودند.

عضو شورای شهر ضمن ارزنده و قابل تقدیر دانستن خدمات ستاد تسهیلات نوروزی شیراز گفت: با توجه به افزایش 2/2 درصد مسافرت در کشور کاهش 9 درصدی مسافرین نسبت به سال‌های قبل علیرغم هوای خوب شیراز قابل تامل بود.

وی افزود: به نظر می رسد خلاء یک برنامه مدون و پیش بینی شده به نیت جلب گردشگر و زائرین به فارس مشهود بوده و دستگاه ها نتوانسته بودند جاذبه لازم را برای گردشگران ایجاد نمایند.

نظرات بینندگان