کد خبر: ۵۴۰۱۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۱ - ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
پاسخ توهین آمیز دیگر آمریکا به دیپلماسی لبخند

معاون سیاسی دفتر روحانی تروریست است!

امریکایی ها دریافته اند که با توجه به عقب نشینی های مکرر دولت جدید در قبال غرب در عرصه های مختلف، باید در تمامی عرصه ها روند فشار و امتیازگیری از دولت اعتدال را ادامه دهند.
سیر انعطاف های غیر منطقی دولت جدید در برابر آمریکا و اروپا طی ماه های گذشته سر پایان یافتن ندارد و در مقابل اقدامات کینه توزانه غرب در برابر ایران نیز سیر صعودی به خود گرفته تا جایی که در آخرین مورد حمید ابوطالبی که گفته میشود پیشنهاد جدید دولت به عنوان نماینده ایران در سازمان ملل متحد خواهد بود، منجر به واکنشهای سرسختانه ی آمریکایی ها شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از رجانیوز، ماجرا از این قرار بود که با پایان یافتن دوره ماموریت محمد خزاعی، سفیر ایران در سازمان ملل متحد، منابع آگاه از احتمال حمید ابوطالبی معاون سیاسی دفتر رییس جمهور به عنوان سفیر جدید ایران در سازمان ملل از سوی دولت آقای روحانی خبر دادند.
 
اما همزمان مقامات امریکا بویژه تعدادی از سناتورهای این کشور با تاکید بر این مساله که چون ابوطالبی جزو دانشجویان پیرو خط امامی بوده است که در تسخیر سفارت این کشور در سال 58 نقش داشته است، نه تنها به مخالفت با وی پرداختند بلکه سنای آمریکا روز دوشنبه در یک رای گیری شفاهی  طرحی را تصویب کرد که مطابق آن حمید ابوطالبی از ورود به آمریکا منع خواهد شد.
 
بر پایه این گزارش، کروز یکی از سناتورهای افراطی سنای آمریکا با توهین و تروریست خواندن حمید ابوطالبی گفت:

«قابل تصور نیست که ایالت متحده تحت عنوان پروتکل دیپلماتیک بین المللی مجبور به میزبانی شخصی خارجی شود که بی توجهی فوق العاده ای به وضعیت دیپلمات هایی که در کشور او مستقر بودند نشان داده است. این شخص به اذعان خودش یک تروریست است.»
 
همزمان واشنگتن پست نیز گزارش داد که دولت آمریکا در ماه های اخیر از پیش بردن روند صدور ویزا برای آقای ابوطالبی خودداری کرده است.
 
کارشناسان معتقدند علیرغم آنکه ابوطالبی به لحاظ سیاسی گرایش قابل توجهی به اصلاح طلبان و دولت جدید دارد و طی ماه های گذشته نیز در سمت معاونت سیاسی دفتر حسن روحانی مشغول به کار بوده است، اما امریکایی ها به خوبی دریافته اند که با توجه به عقب نشینی های مکرر دولت جدید در قبال غرب در عرصه های مختلف، باید در تمامی عرصه ها روند فشار و امتیازگیری از دولت اعتدال را ادامه دهند تا جایی که علیرغم تاکیدات مکرر آقای روحانی مبنی بر لزوم افزایش و بهبود رابطه ایران و غرب، امریکا حاضر نیست معاون سیاسی دفتر رییس جمهور وارد خاک امریکا شود.
 
در این باره سایت ایران هسته ای نیز نوشت: «برخی ارزیابی ها حکایت از آن دارد که امریکا به این جمع بندی رسیده است که دولت حسن روحانی روند آغاز شده با امریکا به هیچ قیمتی ترک نخواهد کرد و بنابراین می توانند حتی درباره موضوعاتی بسیار کوچک و پیش پا افتاده نیز دست به رفتارهای تحقیر آمیزکننده زده و از ایران امتیاز بخواهند.
 
کارشناسان پیش از این هشدار داده بودند که رویه مسالمت جویی افراطی دولت در مقابل امریکا هم درخواست های امریکا از ایران را بیشتر خواهد کرد و هم امتیازهایی را که بناست ایران در یک معامله احتمالی دریافت کند به حداقل مقدار ممکن کاهش می دهد.
 
مقام های دولت حسن روحانی تا امروز با این توجیه که علت این اقدامات از سوی دولت امریکا ساکت کردن منتقدان داخلی است، عموما در مقابل اظهارات و اقدامات توهین آمیز آنها سکوت کرده اند.»
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۳
0
وزارت امور خارجه بداند که سیاست لبخند زدن به غربی ها و امریکا جواب نمیدهد،باید قاطعانه با غرب برخورد شود.امریکا خودش تروریسته