کد خبر: ۵۴۴۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۷ - ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
ماجرای حضور «دوستداران صبح برلین» در تهران

وزیر ارشاد که بی اطلاع است... دستگاه های دیگر چطور؟

به هر حال بر خلاف موارد پیشین، این بار هیئت آلمانی از همان ابتدا نام برخی از گزینه های مورد نظر خود برای ملاقات با آنها را صراحتا اعلام کرده.
همین روزهای اخیر در لابلای اخبار، مطلبی منتشر شد مبنی بر اینکه جمعی از نویسندگان و روزنامه نگاران آلمانی معروف به گروه «دوستداران صبح برلین» که با شعار حمایت از حقوق بشر فعالیت می کنند، وارد ایران شده اند.

به گزارش شیرازه به نقل از نماینده آنگونه که از شعار این گروه و برنامه های اعلام شده آنها برای این سفر پیداست به نظر می رسد باید به سیاق ماه های گذشته یکبار دیگر شاهد آزادی بی حد و حصر یک تشکل خارجی در دیدار با عناصر پرونده دار و معاند نظام باشیم.

اینکه گروه یاد شده با چه هدفی وارد ایران شده، بماند... اما مهم تر از آن، این موضوع است که کدام نهاد یا ارگان مجوز این سفر را صادر کرده و بر تحرکات گروه یاد شده نظارت می کند؟ آیا ساز و کار مشخصی برای تکرار نشدن تجربه سفر هیئت پارلمانی اروپا و نیز سفر کاترین اشتون به ایران و دیدار آنها با محکومین فتنه و عناصر معاند که در سایه ضعف دستگاه دیپلماسی در ترتیب دادن برنامه‌های دیدارها و همچنین غفلت دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی صورت گرفت وجود دارد؟

به هر حال بر خلاف موارد پیشین، این بار هیئت آلمانی از همان ابتدا نام برخی از گزینه های مورد نظر خود برای ملاقات با آنها را صراحتا اعلام کرده و بر این اساس مسئولین مربوطه نمی توانند از جزئیات این دیدارها اظهار بی اطلاعی کنند.

با این وجود یک روز پس از حضور این هیئت در تهران وزیر ارشاد در پاسخ به این سوال خبرنگاران که موضع وزارت ارشاد در این خصوص چیست اعلام کرد: «از اصل ماجرا اطلاعی ندارم». حالا باید منتظر ماند و دید که آیا در روزهای آتی دستگاه های امنیتی و وزارت خارجه هم در این خصوص اظهار بی اطلاعی می کنند؟  

به نظر می رسد اگر ماجرای دیدارهای مناقشه برانگیز هیئت های اروپایی طی چند ماه گذشته دراین سفر نیز تکرار شود دیگر نمی توان آن را به حساب ندانم کاری دستگاه امنیتی و وزارت خارجه گذاشت و باید پذیرفت که همزمان با افزایش فشارهای حقوق بشری بر جمهوری اسلامی ایران، اراده ای جدی در میدان دادن به این قبیل تحرکات وجود دارد و به تعبیر دقیق تر کاسه ای زیر نیم کاسه است. 

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
حقگو
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۳۰ فروردين ۱۳۹۳
0
سناريوي كي بود كي بود من نبودم .