کد خبر: ۵۴۸۸۵
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳:۰۷ - ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
رخنه های فرهنگی را جدی بگیریم

موتور سواری شبانه دختران در لامرد + تصاویر

شب گذشته شاهد صحنه های و حرکات هنجارشکنانه، قبیح، زشت و تاسف باری بود که به جرات می توان گفت گامی جدید برای ترویج بی عفتی و بی حرمتی در شهر ولایتمدار لامرد بود.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، تخریب فرهنگ ایرانی-اسلامی و شکستن حد و مرزهای اخلاقی جامعه، چند سالی است که به طور جدی به عنوان یک پروژه، برای جوانان دختر و پسر ایرانی در دستور کار دشمنان این نظام قرار گرفته و هر روز اقدامی ضدفرهنگی جدیدی را به این جوانان القا می کنند. از طرفی متاسفانه اقدام جدی هم از طرف مسئولین و متولیان امر در راستای مقابله با این برنامه ها و پروژه ها سازماندهی شده صورت نمی گیرد!

شب گذشته مسیر بلوار فرودگاه بین الملی لامرد و میدان زنده یاد حیاتی (مسیر ورودی شهر) شاهد صحنه های و حرکات هنجارشکنانه، بود که به جرات می توان گفت گامی جدید برای ترویج بی عفتی و بی حرمتی در شهر ولایتمدار لامرد بود.

http://lamrood.ir/files/images/sal%2093/02/other/0asas000sa0as0.jpg

طی اقدامی ساختارشکنانه چندین موتور سوار پسر و دختر با آستین های بالا زده و وضعیت حجاب زننده رانندگی موتورسیکلت را بر عهده داشتند و پسران نیز به عنوان سرنشین دوم سوار بر موتورسیکلت، در این مسیر با سر و صدا و خنده های بلند اقدام به موتورسواری و مسابقه با یکدیگر نمودند.

تاسف بارتر اینکه این حرکات در فاصله چندین متری مامورین انتظامی در حال گشت انجام شد.

این سوال پیش می آید که اجرای این گونه برنامه ها چیزی جز ترویج بی عفتی، بی بندوباری و بی حیایی است؟ اگر از هم اکنون جلو این افرادمعلوم الحال گرفته نشود و برخورد یا حداقل تذکر جدی داده نشود، آیا فردا نباید منتظر بود که این حرکات زشت و زننده که هیچ سنخیتی با فرهنگ دینی و اسلامی ما ندارد، روز روشن در خیابان های مرکزی شهر اتفاق افتد؟ البته اگر آن روز که تعدادی از زنان و دختران با دوچرخه در خیابان های شهر لامرد، دوچرخه سواری می کردند، برخورد و تذکر جدی داده شده بود، قطعا امروز شاهد این صحنه ها و حرکات نبودیم.

http://lamrood.ir/files/images/sal%2093/02/other/0asas00sd0sa0as0.jpg

البته در این میان نباید از نقش و مسئولیت مهم خانواده ها هم غافل بود، چرا اینقدر بی تفاوتی؟ چرا اینقدر بی مسئولیتی؟ آیا برای پدران و مادران این سوال پیش نمی آید که دختر جوانشان در ساعاتی میانی شب چه می کنند؟

حضرت امام خمینی (ره) در این رابطه می فرمایند: با اسم اینكه زن را می خواهند آزاد كنند، ظلم ها كردند به زن؛ زن را از آن مقام شرافت و عزت كه داشت پایین كشیدند.

... به اسم آزادی «آزادزنان» و «آزادمردان» آزادی را از زن و مرد سلب كردند ... زن را مثل عروسك پایین آوردند. در صورتی كه زن انسان است، آن هم یك انسان بزرگ؛ زن مربی جامعه است. از دامن زن انسان ها پیدا می شوند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
12
کار زشتی کردی از مردم بدون رضایتشون عکس گرفتی کار لامرود هم اشتباهه
ناشناس
اخه برادر یا خواهر من اولا که تو عکس ها اصلا قیافه طرف مشخص نیست دوما اگه ادمای بی حیا و بی عفتی مثل اینا که مایه ننگ جامعه و ملت هستن براشون این چیزا مهم بود که با این وضعیت این کارارو نمیکردن.... تا کی میخوایم با این طرز فکر زندگی کنیم اخه؟!
عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
11
سلام
سوارکاری یکی از مواردی است که مورد تاکید پیامبر هم بوده است،حالا اون زمان الاغ و شتر بود، الان موتور سیکلت و اتومبیل!
مشکل اینه که قصاص پیش از جنایت میکنید؛ از کجا معلوم که این دو نفر زن و شوهر نباشند؟
اگر این بی عفتی هست، پس اتومبیل سوار شدن خانم ها قبل از اخذ تصدیق با آقایان در خیابان های خلوت برای یادگیری هم خلاف شرع است! موتورسواری خانم ها کجا ترویج بی عفتی هست اون هم با حضور راکبی که اگر شوهرش باشه که هیچ مسئله ای نداره و اگر با حضور غیرشوهرش باشه که بازم هیچ چون دختری که اون موقع شب با پسری نامحرم به خیابون میاد واسه موتور سواری که تکلیفش روشنه!!
اما سوارکاری خواه با موتور یا اتومبیل مگه فرقی داره؟
اَلکس
سلام عبدال...
شما با خانمت توی روز این جور موتور سواری کن تا بفهمی چقدر نگاه های آلوده می یاد به سمت تون
غیرت مفهومی است که غربی ها هم از آن بی بهره نیستند تا چه به برسه به غیوران خطه ی ایران (فردوسی)ملیت
از نظر اسلامی هم نگاه کنید قرار گرفتن مرد پشت زن خودش مشکل دارد،یک به دلیل وضعیت موتور که پره دارد این وسیله برای زنان که نمی توانند چادر بذارند مانع حجاب کاملشان می شود ،دو ترویج هرکاری که باعث بشود قبح نگاه به نامحرم بریزد حرام گونه به تظر می رسد.بدن زن در هنگام موتور سواری بیشتر جلوه گری می کند . برای ثابت شدن این مطلب کافیه یک مرد را موقع موتور سواری ببینی که چه قسمت هایی از بدنش بیرون می زند.
ناشناس
محض اطلاعتون عرض میکنم که سواری کاری برای زنان حرام بوده و حتی تو همون دوره هم نیز سوارکاری نمیکردن و مردان سواره کار بودن و زنان یا پشت سر مرد مینشتند یا یا فقط سوار بودند و مردان افسار حیوان را به دست داشتند
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
9
واقعا مشكلات ما اين چيزاست؟ دست برداريد از اين تنگ نظري ها. شما هيچ فرقي با عرباي عربستان نداريد كه ميگن زن ماشين سواري نكنه.
ناشناس
وای به حال اون جمهوری که اسم اسلام روش باشه و جوانانش طرز فکری مثل شما داشته باشند.... خدا عاقبت این مملکت رو به خیر کنه . الهم عجل لولیک الفرج
ناشناس
پس اگه مشکلی نداره شما هم خواهر و مادرت رو بیار و سوار موتور کن و بدون حجاب تا همه مردم ببینن چی داری
رضا
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
2
دخترپسراي موتورسوارلامردي دمتون گرم اين حرفاهمش چرت وپرته حالتون رو بكونيد پس فردامثله ما عقده اي نشيد سوارموتوربشيد به عشق گوگوش توجاده چالوس وبه عشق بهروزتو رضا موتوري
اکبر
Iran (Islamic Republic of)
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
لطفا نه انقدر غیرتی فکر کنید .نه زیاد احساسی .فقط اگر مغز مبارکتون اجازه داد منطقی باشید.
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
اوکی
ناشناس
United States of America
سه‌شنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
اوکی