کد خبر: ۵۵۳۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
مديرعامل جمعيت هلال احمراستان فارس:

میزان اعزام پزشکی استان فارس با استان تهران برابری می‌کند

مديرعامل جمعيت هلال احمراستان فارس گفت: در آمار گرفته شده از میزان اعزام پزشکی جمعیت هلال احمر، میزان اعزام استان فارس با میزان اعزام استان تهران برابری می‌کند.
به گزارش شیرازه محمد رضا ابراهيمي مديرعامل جمعيت هلال احمراستان فارس در دیدار با جامعه روحانیت شیراز گفت: جمعيت هلال احمر مخصوص امداد نیست بلکه در سالهای متوالی در زمینه‌های اجتماعی و درمانی نیز حضور چشم گیری داشته است.
وی ادامه داد: پروژه های عمرانی، امدادی استان فارس 42 مورد می باشد که طی دوسال و نیم از 34 پروژه بهره برداری گردید و 6 پروژه عمرانی دیگر در هفته هلال احمر امسال در استان فارس افتتاح وبهره برداری می گردد.
مديرعامل جمعيت هلال احمراستان فارس یاد آور شد: در جهت تقویت مراکز هلال احمر در شیراز دو پروژه در حال ساخت می باشد.
ابراهیمی با اشاره به اعزام هیئت پزشکی از استان فارس خاطر نشان کرد: در آمار گرفته شده از میزان اعزام پزشکی جمعیت هلال احمر، میزان اعزام استان فارس با میزان اعزام استان تهران برابری می کند که این افتخار با همکاری علوم پزشکی شیراز محقق گردیده است.
وی با توجه به شعار سال مقام معظم رهبری افزود: در سال اقتصاد وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی بحث افتتاح دفتر نماینده رهبری هلال احمر به صورت پایلوت جنوب کشور در استان فارس راه اندازی می گردد و در جهت امدادی و فرهنگی کانون طلاب هلال احمر استان فارس راه اندازی شده است که حضور و همت حوزه علمیه استان جهت تقویت این روحیه را می طلبد.
مديرعامل جمعيت هلال احمراستان فارسبه عملیات های برون مرزی اشاره کرد و گفت: جمعیت هلال احمر ایران در کشورهای لبنان، عمارات و... ایجاد مرکز نموده است که در عملیات های برون مرزی حضور به موقع و مناسبی را نشان داده است.
ابراهیمی در پاسخ به سوالات رئیس جامعه روحانیت شیراز مبنی بر این که هزینه های عمرانی جمعیت هلال احمر از وجوه پرداختی مردم تامین می شود یا خیر افزود: هزینه های عمرانی جمعیت هلال احمر حتی از یک ریال از وجوه دریافتی مردم استفاده نمی کند زیرا هزینه های عمرانی با مشارکت خیرین که بعضا به صورت مشارکتی می باشد تامین می شود.
این مقام مسئول ادامه داد: عمده اعتبارات پروژه های عمرانی جمعیت هلال احمر از بخش تملک صورت می پذیرد.
وی در پاسخ به فعال نبودن پایگاه های امداد جاده ای در بعضی از فصول سال خطر نشان کرد: پایگاه های امداد جاده ای در همه فصول سال فعال می باشند لذا در مسافرت های زمستانی، بهاری و تابستان که عمده نیاز مردم به جمعیت هلال احمر می باشید، حضور هلال احمر بیش از پیش نمایان می باشد.
مدير عامل جمعيت هلال احمراستان فارس از کمبود پایگاه امداد جاده ای خبرداد و گفت: طبق استاندارد، استان فارس می بایست 44 پایگاه امدادی داشته باشد که در حال حاضر  22 پایگاه امداد جاده ای در استان فعال می باشد.
ابراهیمی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر چگونگی ارائه خدمات به هنگام بروز حادثه افزود: در هنگام بروز حادثه 22 اقلام جزء کالاهای اهدایی به افراد آسیب دیده می باشد که در این موارد جمعیت هلال احمر با دریافت وجوه نقدی و غیر نقدی از مردم به صورت کمک به افراد آسیب دیده آنها را بر حسب نیاز ان منطقه توزع می کند.
وی ادامه داد: کمک به مردم آسیب دیده به دو عنوان مواد غذایی و پوشاک تقسیم می گردد که در بحث مواد غذایی بعد از اتمام اعلام نیاز مواد اضافی در انبارها جایی می گیرند تا در موقع نیاز به صورت فوری این اقلام به دیگر افراد نیازمند کمک رسانی گردد.
 ابراهیمی در همین رابطه افزود: مواد غذایی که 6ماه به تاریخ انقضاء آن نزدیک شود در بین کسانی که کار جهادی انجام می دهند توزیع می گردد تا این مواد به مواد معیوب تبدیل نشود.
این مقام مسئول در رابطه با پوشاک نیز خاطر نشان کرد: چوشاک اهدایی که از طرف مردم به آسیب دیدگان اهداء می شود اغلب دست دوم می باشد که جمعیت هلال احمر این پوشاک را با همکاری دفتر مراجع براورد قیمت می کند و با قیمت جدید پوشاک نو خریداری شده و به نیاز مندان اهداء می گردد.
مديرعامل جمعيت هلال احمراستان فارس در پاسخ به مدیریت و نظارت موجود بر داروهای کم یاب که توزیع داروهای از سوی جمعیت هلال احمر می باشد یاد آور شد: طی سال های گذشته صرفا هلال احمر مسئول دارو های کم یاب نبوده لذا به شرکت های دیگر جهت واردات این نوع داروها مجوز صادر گردیده است که این عمل باعث شده داروهای کم یاب و بعضا تقلبی در بین غیر متخصصان توزیع گردد.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر طبق سهمیه بندی انجام شده به داروخانه های ویژه دارو ارسال می گردد تا به افراد شناخته شده تحویل گردد.

انتهای پیام./224224
نظرات بینندگان