کد خبر: ۵۵۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۳

بسیج سازندگی «خرامه» پیشتاز محرومیت زدایی در منطقه+ تصاویر

بسیج سازندگی شهرستان خرامه، در طول سالیان گذشته، فعالیت های چشمگیری را در زمینه محرومیت زدایی و آبادانی مناطق محروم، بهسازی مدارس و طرح های اقتصاد مقاومتی داشته است.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، از بزرگترین دغدغه های هر کشور پیش از وقوع هر بلای طبیعی و غیر طبیعی، بازسازی کشور و به حداقل رساندن سختی ها و مشقت های بلایا برای مردم می باشد که این امر با برنامه ریزی دقیق و بهره گیری از همه توانمندی های موجود در کشور صورت خواهد گرفت، به همین منظور بود که به فرمان مقام معظم رهبری در تاریخ 17/2/79 بسیج سازندگی به منظور استفاده از نیرو و نشاط جوانان برای سازندگی کشور در اوقات فراغت تاسیس گردید.

مصطفی کشاورز مسئول بسیج سازندگی شهرستان خرامه در تشریح اردوهای برگزار شده طی سه سال گذشته اظهار داشت: اجرای اردوهای طرح هجرت دانش آموزی در زیباسازی و مرمت مدارس و مکانهای آموزشی در سال 92 با حضور 350 دانش آموز، اجرای اردوهای جهادی دانشجویی واعزام به روستاهای سطح شهرستان با برگزاری کلاسهای بنیه علمی وفرهنگی و... و آبرسانی به عشایر سیار وسم پاشی مکان پرورش دام عشایر وروستاییان با حضور 120 نفر و اجرای اردوهای بسیج مساجد ومحلات در جهت محرومیت زدایی در روستاها با حضور 98 نفر از عمده فعالیت های اردویی بسیج سازندگی شهرستان بوده است.

وی در ادامه به فعالیت های عمرانی این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: ساخت خانه بهداشت روستای حسین آباد کربال  در سال 90 با هزینه ای بالغ بر 40 میلیون تومان، مرمت وبازسازی خانه محروم در شهرک ایثار (سرامیک کاری آشپزخانه ، حصار کشی ساختمان وایزوگام پشت بام) در سال 90 با هزینه ای بالغ بر 2/5 میلیون تومان، مرمت وتعمیرات مسجد سید الشهداء (ع) روستای سلامت آباد کربال در سال جاری با 15 میلیون تومان هزینه، ساخت وساز غسالخانه روستای جهان آباد در سال جاری با هزینه 8 میلیون تومان، ساخت وساز زمین ورزشی روستای احمدآباد در سال جاری با 20 میلیون تومان هزینه اجرا و ساخت وساز آب انبار هنگی سفلی (منطقه تنگاب) در سال جاری تاکنون با هزینه یک میلیون و ششصد هزار تومان که در حال کامل شدن است بخشی از فعالیت های عمرانی بوده است.

کشاورز اعطای تسهیلات در عرصه های اقتصاد مقاومتی  و اشتغال از سال 92 تاکنون اشاره کرد و گفت: تاکنون بالغ بر 680 میلیون تومان تسهیلات در عرصه هایی همچون پرورش مرغ بومی، تولید کود کمپوست، پرورش قارچ خوراکی، پرورش زنبور عسل و ... به متقاضیان پرداخت شده است.

مسئول بسیج سازندگی شهرستان خرامه در پایان ضمن تشکر از کلیه همیاران و همراهان این طرح بزرگ اذعان داشت: امیدواریم با فراهم نمودن فرصت خدمت جهت استفاده از انرژی عظیم نهفته در وجود جوانان، باعث شویم که جوانان منشأ تاثیرات مثبت و ارزنده در عرصه های علمی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشور باشند.

نظرات بینندگان