کد خبر: ۵۵۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۷ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۳

بانویی که تمام اجدادش خادم امامزاده بودند+تصاویر

امامزاده شمس الدین محمد ( ع) واقع در مرکز شهر نورآباد در حالی که می تواند به یک مرکز بزرگ فرهنگی مذهبی تبدیل شود، مورد کم توجهی مردم و مسئولین قرار گرفته است.

به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، این امامزاده در 20 متری بلوار هفت تیر و در مرکز شهر نورآباد واقع شده است و خادم آن پیرزنی 65 ساله به نام خاتون است که نسل در نسلش خادم این امامزاده بوده اند.

امامزاده شمس الدین محمد

بی بی خاتون در گفتگو با خبرنگار نورآنلاین بیان داشت: پدر من شیخ محمد در زمان نهضت کازرون ساختمان این امامزاده را با خشت و گل ساخت که پنج پله می خورد و به پائین می رفت پدرم بارها خواب آقا شمس الدین را دیده بود و اعتقاد و عقیده زیادی به این امامزاده داشت.

در آن زمان اینجا بیابان بوده و حیوان های وحشی زیادی بوده است و کسی جرات نمی کرده به اینجا بیاید ولی پدر من خانه اش را در کنار این امامزاده ساخت و بقیه هم آمدند و اینجا خانه ساختند.

9 سال پیش از طرف اوقاف آمدند و یک ساختمان جدیدی برایش ساختند ولی خیلی کوچک است و باید بزرگ تر می ساختند.

اینجا و این امامزاده طایفه ندارد و گرنه اگر طایفه ی بزرگی داشت برایش ساختمان بزرگی می ساختند.

امامزاده شمس الدین محمد - بی بی خاتون فشنگ

وی همچنین گفت: خیلی ها به این امامزاده می آیند و دعا می خوانند البته قبلا اعتقادات و ایمان مردم بیشتر بود ولی الان این طور نیست و اعتقادات مردم برگشته است.

بی بی خاتون آرزو داشت بعد از مرگش یکی از فرزندانش خادمی این امامزاده را بر عهده بگیرد و می گفت: تا کور بشوم در اینجا خدمت می کنم خادم شدن لیاقت می خواهد و خدا کند که این جاروها که می زنم آقا شمس الدین قبول کند. خدا کند بچه هایم لیاقت داشته باشند و بعد از مرگم خادم امامزاده بشوند.

امامزاده شمس الدین محمد


نظرات بینندگان