کد خبر: ۵۵۴۹۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۴ - ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
آخرین مصوبات شورای شهر شیراز؛

از اصرار بر افزایش 40 درصدی کرایه تاکسی تا آسفالت کوچه فشار! و چند تقدیر و تشکر

نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی‌ها برای 58 مسیر که مبدأ و مقصد آن‌ها مشخص است، تعیین و تصویب شد.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی شیرازه، در چهل و پنجمین جلسه علنی شوراي شهر شيراز، نامه درخواست فرمانداري شيراز درخصوص بررسی مجدد نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری بررسی شد. در پي تصويب افزايش قيمت كرايه‌ تاكسي و اتوبوس‌هاي درون‌شهري توسط شوراي اسلامي شيراز، فرمانداري با بازگرداندن مصوبه خواستار اصلاح آن شده بود.

فرمانداری شیراز در این نامه از اعضای شورا درخواست كرده بود كه با توجه به بخشنامه وزارت کشور مبنی بر عدم افزایش قیمت‌ها فقط كرايه تاكسي‌ و آن هم به ميزان حداكثر 25 درصد، افزايش يابد.

یک عضو شورای شهر دراین خصوص تصریح کرد: آیا بخشنامه وزارت کشور برای دولت هم الزام‌آور است؟ اگر اینگونه است چرا خود دولت بنزین را تا 65 درصد گران می‌کند در حالی که انصاف اقتضا می‌کند تمام اجناس متناسب با 25 درصد افزایش یابند.

محمدیان، دیگر عضو شورای شهر نیز با اشاره به بند 27 از ماده 76 قانون شوراها، تعیین نرخ کرایه وسایل نقلیه درون شهری را بر عهده شورا دانست و گفت: اگر از وزارت کشور نامه‌ای منافات با قانون بیاید، لازم‌الاجرا نیست.

به هرحال اعضای شورا بر مصوبه قبلی خود در خصوص افزايش قيمت كرايه انواع وسايل حمل و نقل عمومي اصرار كرد که بر اساس آن پس از تایید فرمانداری، نرخ كرايه‌هاي وسايل نقليه‌ عمومي درون‌شهري حدود 30 درصد و نرخ کرایه تاکسی‌ها حدود 40 درصد افزايش می‌یابد.

در ادامه جلسه شورا نرخ پیشنهادی کرایه تاکسی‌ها برای 58 مسیر که مبدأ و مقصد آن‌ها مشخص است، تعیین و تصویب شد.

مفتاحی، مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در این خصوص توضیح داد: طی دو سال 58 خط مشخص و فعال می‌شوند که اکنون در فاز یک تعداد 11 خط فعال است و خط بان نیز دارد و در این مسیرها گاهی مسافربرهای شخصی مشکل ایجاد می‌کنند که با همکاری پلیس پیگیری می‌شود.

در ادامه نحوه هزینه‌کرد سازمان قطار شهری درخصوص اوراق مشارکت مورد بررسی قرار گرفت.

اصنافی، عضو شورای شهر با بیان اینکه قبلا مجوز فروش اوراق مشارکت به میزان120 میلیارد تومان صادر شده بود، تشریح کرد: 120 میلیارد تومان به طور کامل جذب شده است به نحوی که 40 میلیارد برای ال‌سی واگن‌های جدید، 20میلیارد برای ترخیص واگن‌ها، 30 میلیارد برای تکمیل تجهیزات فاز یک خط یک و 30 میلیارد تومان هم برای تکمیل ایستگاه‌های فاز2 خط یک اختصاص داده شد.

گنجی، مسئول امور مالی قطار شهری شیراز نیز با یادآوری اینکه 50درصد بازپرداخت اوراق مشارکت بر عهده دولت و 50درصد بر عهده شهرداری است درخواست مجوز فروش 180 میلیارد تومان اوراق مشارکت قطار شهری را مطرح کرد که به تصویب اعضای شورا رسید.

در ادامه جلسه طرح تاسیس مرکز پژوهش‌های شهرداری و شورای اسلامی شیراز مورد بررسی قرار گرفت که این طرح برای بررسی بیشتر به کمیسیون برنامه و بودجه برگشت.

در این جلسه همچنین مقرر شد که شهرداری نسبت به افزایش حریم سبز اطراف پروژه کوهسار مهدی(عج) مطالعه و بررسی کند که در طول سال جاری در منابع طبیعی اطراف محدوده پروژه درختکاری شود.

در پایان جلسه شورا رییس شورای اسلامی شیراز از استاندار فارس به دلیل همکاری در ثبت جبل‌الدراک، کوه نور و بام شیراز به نام شهرداری شیراز و همچنین به دلیل اینکه استاندار فارس دست به ترکیب شورای شهر نزده و مدیران را از جاهای دیگر انتخاب کردند، قدردانی کرد.

حقدل همچنین اعلام کرد که کوچه 93 کوشکک در منطقه 7 شهرداری شیراز که عامل فشار بود! آسفالت شده است.

در راستای قدردانی رییس شورای شهر، یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز از شبیر زارع، به دلیل اینکه به وی مسئولیت پیشنهاد شد اما نپذیرفت، تشکر کرد!

در این جلسه یقطین، دیهیمی، شعرا و نقیب‌زاده از اعضای شورا مرخصی بوده و حضور نداشتند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Germany
سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
آسفالت کوچه عامل فشار!!! نگاه این آقایان رو می بینید؟ وقتی مردم کمترین حقشان را مطالبه می کنند می شوند عامل فشار! مردمی خوب و شهید پرور و همیشه در صحنه اند که سالی دو بار، یه بار 22 بهمن و یه بار و هم روز قدس بیان راه پیمایی و هر وقت هم انتخابات میشه تو انتخابات شرکت کنن! بقیش به مردم ربطی نداره و اگه وارد مسائلی شدن که به اونا ربطی نداره میشن مریض و عامل فشار!!! جناب حقدل نفرمودن این جزء کدام اصول اصولگرایی هست؟