کد خبر: ۱۶۲۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷:۴۴ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۲
عضو شورای شهر شیراز در گفتگو با «شیرازه»: 

افزایش نرخ کرایه تاکسی توسط فرمانداری تأیید نمی‌شود

 عضو شورای شهر شیراز گفت: ازنظر قانونی افزایش بیش از نرخ تورم نه به صلاح مردم است و نه توجیه شرعی دارد و این موضوع دچار ایراد قانونی بوده و بنده به‌عنوان نماینده مردم امیدوارم این لایحه از طرف فرمانداری مورد تأیید قرار نگیرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»، افزایش نرخ کرایه جابه‌جایی مسافر در شبکه حمل‌ونقل مسافر شامل انواع تاکسی شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ یکی از طرح‌های تصویب شده در یک‌صد و چهل و هشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بود که بر اساس ماده واحده این مصوبه نرخ کرایه انواع تاکسی اعم از گردشی، فرودگاه، بی‌سیم، ترمینال‌های مسافربری، راه‌آهن و شرکت‌های حمل و نقل در تاکسی‌های گردشی هر کورس ۷۰ هزار ریال، سامانه حمل و نقل ویژه معلولین به‌ازای هر سفر نفر ۲۰۰ هزار ریال، فرودگاه و راه‌آهن ورودی ۴۱۷ هزار و ۵۰۸ ریال به‌ازای هر کیلومتر پیمایش ۵۲ هزار و ۵۶۷ ریال و به‌ازای هر دقیقه توقف ۱۸ هزار و ۲۰۰ ریال و تاکسی‌های بی‌سیم و بخش خصوصی، پایانه، شرکت‌های حمل و نقل ورودی ۲۴۴ هزار و ۱۳۶ ریال به‌ازای هر کیلومتر پیمایش ۴۹ هزار و ۴۳۴ ریال و به‌ازای هر دقیقه توقف ۲۰ هزار و ۳۵۶ ریال تعیین شد.


با توجه به اعتراض برخی از شهروندان مبنی بر افزایش بی‌رویه کرایه تاکسی در شیراز این پایگاه تحلیلی خبری طی مصاحبه‌ای با افسانه خواستخدایی عضو شورای شهر شیراز پیگیر ماجرا شد.

افزایش نرخ کرایه تاکسی توسط فرمانداری تأیید نمی‌شود


افسانه خواست خدایی عضو شورای شهر شیراز با بیان اینکه شهرداری شیراز لایحه‌ای را به شورای شهر شیراز ابلاغ کردند مبنی بر اینکه کورس هر تاکسی هفت هزار تومان شود و این لایحه در کمیسیون حمل و نقل شورای اسلامی شهر شیراز مورد بررسی قرار گرفته بود به این رسانه گفت: استدلال‌های صورت‌گرفته هزینه‌هایی جهت تصویب این لایحه وجود داشته است و در صحن علنی شورای شهر شیراز توضیحاتی جهت گران‌شدن کرایه تاکسی داده شد.


وی با تأکید بر اینکه برای تصویب این لایحه یک نفر از اعضا شورا رأی نداد و بنده هم تنها مخالف این لایحه بودم، افزود: معتقدم افزایش غیرمنطقی و بالاتر از نرخ کرایه تاکسی‌ها علاوه بر اینکه فشار بسیاری زیادی به عموم مردم خصوصاً اقشار متوسط رو به ضعیف می‌آورد و باعث تأثیر و رشد تورم در سایر موضوعات می‌شود.


خواست خدایی ادامه داد: یکی از اقشار زحمت‌کش و شریف رانندگان تاکسی هستند و دو راهکار را جهت افزایش‌ندادن کرایه‌ها اعلام کردم یکی بخشی از این کرایه‌هایی که می‌خواهد افزایش یابد به‌صورت یارانه شهرداری متحول شود که افزایش قیمت باعث فشار بر سر مردم نباشد و دیگری شهرداری در راستای حمایت از تاکسی‌ها خدماتی به رانندگان ارائه دهد برای مثال قطعات خودرو و.... را برایشان تأمین کند.


عضو شورای شهر شیراز در پایان با تأکید بر اینکه ممکن است این موضوع از جانب فرمانداری مورد تأیید قرار نگیرد چرا که این موضوع دچار ایراد قانونی است و توجیه منطقی ندارد، تصریح کرد: ازنظر قانونی افزایش بیش از نرخ تورم نه به صلاح مردم است و نه توجیه شرعی دارد و این موضوع دچار ایراد قانونی بوده و بنده به‌عنوان نماینده مردم امیدوارم این لایحه از طرف فرمانداری مورد تأیید قرار نگیرد.


انتهای خبر/224224

نظرات بینندگان