کد خبر: ۵۵۶۹۵
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۹ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
غيب‌پرور:

چرا حرف «آقا» بايد روي زمين بماند؟/ اگر دولت كمك كند 35 هزار شغل ایجاد می‌کنیم

متاسفانه تا اينجا، هيچ دستگاهي اراده‌ي علمياتي كردن اقتصاد مقاومتي را در فارس ندارد.

سردار سرتيپ غلامحسين غيبب‌پرور صبح يكشنبه 28 ارديبهشت در اولين همايش هم‌انديشي و آموزش منطقه‌اي شيهد دستغيب در شيراز،‌ گفت: مدير ارشد استان، در جلسات مختلف همكاري كرده، مطالبه كرده، ما ايرادي به شخص آقاي دكتر احمدي نداريم، اما از آقاي استاندار كه پايين مي‌آيد، نمي‌دانيم مشكل چيست؟ چرا حرف حضرت آقا بايد روي زمين بماند،

به گزارش شیرازه به نقل از ایسنا؛ غيب‌پرور با بيان اينكه اين وضعيت موجب نگراني است كه نكند برخي تعمدي، نمي‌خواهند استقلال اقتصادي در اين كشور اتفاق بيفتد، گفت: اميدواريم اينگونه نباشد،‌ اگرجه نبايد خيلي هم خوش‌باور باشيم.

وي با يادآوري اينكه بسيج سازندگي در فارس سال گذشته 5 هزار فرصت شغلي ايجاد كرده كه همگي با عدد و آدرس مشخص است، گفت: اجراي 2 هزار و 660 طرح در يك‌سال كار بسيار بزرگي است.

غيب‌پرور با تاكيد براينكه يك فرمول كلي در تمام جهان براي بقا يك ملت وجود دارد، يكي از شروط اين فرمول را توان اقتصادي دانست و گفت: اگر ملتي از نظر اقتصادي استقلال نداشته باشد، رو به فنا خواهد رفت.

وي با اشاره كوتاهي به وضعيت كشورهاي مختلف در خصوص توان اقتصادي، امنيت غذايي را در صدر مسائل يك كشور برشمرد و خاطرنشان كرد:‌ كشوري كه نتواند شكم ملت خود را سير كند، بها ندارد، به همين خاطر مقام معظم رهبري سال‌هاي سال روي اين نكته دست‌ گذاشته‌اند، امنيت غذايي يكي از مهمترين وجوه امنيت است، امنيت تنها نظامي و انتظامي نيست.

اين مقام نظامي با بيان اينكه در ايران اسلامي نيز در اين قضيه دچار مشكل هستيم، گفت: تاكنون يك راهبرد مشخص براي اين موضوع نداشته‌ايم، ما در خاك خوزستان كه تنها در سه نقطه از جهان مشابه آن وجود دارد، خاكي منحصر به‌فرد، هندوانه و خيار مي‌كاريم.

وي بعد از امنيت غذايي، ايجاد اشتغال را بسيار مهم برشمرد و با بيان اينكه اگر در جامعه‌اي شغل نباشد،‌ آن جامعه به فساد و تباهي كشيده مي‌شود، تصريح كرد: چه بخواهيم چه نخواهيم در عرصه جهاني در يك ميدان مسابقه قرار گرفته‌ايم،‌مسابقه توليد و افزايش توليد، ثابت ماندن در اين عرصه، عقب‌ماندن در رقابت است.

غيب‌پرور با تصريح اينكه براي استفاده از ظرفيت‌هاي خدادادي ايران اسلامي بايد برنامه‌ريزي داشت،‌ گفت: ايران در جنوب بيش از 2 هزار كيلومتر مرز آبي دارد كه اگر تنها به اين فكر كنيم و آب دريا را خشك كرده نمك آن را بفروشيم،‌ تحولي ايجاد شده است، حال بگذريم از اينكه مي‌توان توليد ميگو، ماهي و ... را مد نظر داشت.كسانيكه در عرصه جهاد اقتصادي مي‌خواهند حركت كنند، به نظر من بايد سرگذشت برخي ملل را نگاه كنند، وضعيت آلمان را در جنگ دوم جهاني مطالعه كنند.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده در كشورهايي نظير بنگلادش، ويتنام، هند و ... گفت: بنگلادش در نگاه ما يك كشور عقب‌افتاده است اما تامين نيروي برق در آن كشور اگر يك مطالعه بشود مي‌بينيم توليد برق منطقه‌اي را مهندسي كرده‌اند، ويتنام، برنج صادر مي‌كند، ما در كشورمان اين را نداريم،‌ ملتي كاملا مصرفي و مصرف، شيعه اميرالمومنين هستيم اما آموزه‌هاي ديني ما را كسان ديگري دنبال مي‌كنند. بايد در قضيه مصرف هم فرهنگ‌سازي كنيم.

غيب‌پرور تاكيد كرد: اول خودمان بايد به يك باور برسيم كه نياز كشور است، كشوري كه توسط دشمنان قد و نيم‌قد احاطه شده، دشمناني كه نمي‌خواهند يك لحظه زنده باشيم. آنوقت حركت ايجاد خواهد شد.

فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به فعاليت‌هاي انجام شده توسط بسيج سازندگي اين استان در عرصه‌هاي مختلف از توليد قارچ تا زنبورداري و توليد نيمچه، گفت: امسال رفتيم به سمت ايجاد زيرساخت‌ها، يعني نيازمند نباشيم كه جوجه شترمرغ را وارد كنيم خودمان توليد كنيم،‌ مرغ مادر را خودمان توليد كنيم.

وي علت پرداختن سپاه فجر فارس به موضوع كشاورزي و توليدات اين عرصه را اهميت امنيت غذايي دانست و گفت:‌ در بعضي عرصه‌هاي اقتصاد ما مافيا تشكيل شده است، در لحظه‌اي تصميم‌مي‌گيرند قيمت را بالا ببرند و چنان شبكه فعالي وجود دارد كه با هم بالا مي‌برند، اين مافيا را بايد بشكنيم،‌ بايد به استقلال غذايي و امنيت غذايي برسيم.

غيب‌پرور ميزان واردات برنج كشور را غيرقابل قبول خواند و با بيان اينكه مسيرهاي ورود هم چندان مسيرهاي سالمي نيست، گفت: سپاه فجر استان فارس امسال پيشنهاد 420 ميليارد تومان طرح را به استانداري فارس داده است، اگر دولت كمك كند مي‌توانيم تا پايان سال 30 تا 35 هزار و اگر دولت كمك نكند 20 هزار شغل ايجاد كنيم.

فرمانده سپاه فجر با بيان اينكه يك اقتصاد دان نيست اما قادر به تحليل مسائل هست، گفت: اعتقاد دارم با اين شكل كه ما پيش مي‌رويم به هيچ عنوان مشكل بيكاري نمي‌توانيم حل كنيم، ما راهي جز جهادي كار كردن نداريم، بايد مديران استان از خودشان سئوال كنند كه چه كرده‌اند؟ ما خوشحال نمي‌شويم كه آقاي استاندار در جلسه شوراي برنامه‌ريزي بگويند تاكنون تنها بسيج و سپاه در حوزه اقتصاد مقاومتي طرح داشته است.

غيب‌پرور گفت: در استان فارس تا به‌حال 4 قرارگاه اقتصاد مقاومتي ايجاد كرده‌ و با استفاده از زمين‌هاي موجود كه بلا استفاده رها كرده بوديم، زمينه توسعه فعاليت‌هاي اقتصادي را زمينه‌سازي كرده‌ايم.

فرمانده سپاه فجر گفت: يكي از حلقه‌هاي مفقوده ما شبكه توزيع بعد از توليد است،‌ نبايد تا مرحله توليد كمك كنيم و زماني كه به آستانه توليد رسانديم به درد چه كنم گرفتار شويم، بازار مصرف را بايد خودمان كمك كنيم. البته صحبت‌هايي با شهرداري شيراز در خصوص ايجاد مياديني براي عرضه محصولات توليد شده توسط بسيجيان داشته‌ايم كه با كليت آن موافقت شده است.

غيب‌پرور سهل كردن و تلطيف قوانين خصوصا در مسير دريافت تسهيلات را يك اقدام ضروري دانست و گفت: براي دريافت تسهيلات يا گرفتن يك زمين از منابع‌طبيعي و ... افراد جان به‌لب مي‌شوند،‌ مشكل هم ضوابط است، البته تاكنون ما تنها به بانك مهر تكيه كرده‌ايم كه اين هم اشتباه است، بايد همه بانك‌ها وارد شوند اما متاسفانه در ايران بانك‌ها مولد ثروت نيستند، به محل رسوب پول مردم بدل شده‌اند.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
اقای سردار محترم یکی به شما بگه که طرفداری استاندار میکنید چه سنخیتی بین شما وانها هست هرچه ما تفحص کردیم نفهمیدیم
ناشناس
اگه بصیرت داشتی می فهمیدی
ناشناس
United States of America
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
1
آقا غیب نگو
اگر دولت بخواهد کاری هم ایجاد کند که از خودتون که زیاد نمیاد
بگذارید دولت کارش را انجام دهد
شما هم کار حفاظت از میهن را انجام بده
نمی خواد تو کار اقتصادی دخالت کنید
چرا تو مملکت هیچی سرجایش نیست؟
ناشناس
ناشناس جان اگه خبر نداری با خبر شو که تاکنون بیش از 40 درصد سدها و جاده ها و کارهای اقتصادی کلان را قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه انجام داده است و هنوز هم داره انجام میده.باز اگه خبر نداری باخبر شو که برای کشیدن یک خط لوله دیگر اب از سد به شیراز برای اب شرب مردم خیلی از مسئولین دست به دامن قرار گاه خاتم الانبیاء سپاه شده اند.حقیقتا اگر سپاه نبود کشور هم نبود.دلسوز ترین ها در سپاه مشغول کارند،برو تحقیق کن میفهمی
ناشناس
آره درسته
ولی می دانی که چقدر شرکت های خصوصی بی کار شدن؟
سپاه از نیروی سرباز و مجانیش استفاده می کنه
بقیه ی شرکت ها رو هوا هستند
آقا جان در یک کلام
کارها باید بخش خصوصی انجام بدهند
سپاه محترم برود از مرز و میهن دربرابر اجانب محافظت کند
حامی ولایت
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
سلام سردار
با توجه به اطلاع کاملی که از هجمه سنگین حامیان فتنه در اقصی نقاط استان علیه بسیجیان و پیشکسوتان جهاد و شهادت که بعد از انتخابات شروع شده دارید جرا سکوت کرده اید ترور شخصیت افراد تاثیر گذار بسیجی باعث دلسردی و انزوای انها شده و میشود که خواست مسلم حامیان فتنه است که ضرب شست بسیجیان تورا در سال 88 خورده اند تا دیر نشده فکری به حال بسیجیان خود کنید کسانی که در عمل ثابت کرده اند پای خیمه ولایت ایستاده و همیشه فرمان شما را اجرا کرده اند متاسفانه امروز شاهدیم بعضی از خودی های غافل فریب حامیان فتنه را خورده و از هیج تلاشی در انزوای یاران شما دریغ نکرده و نمیکنند ا
من باب یاداوری
نگذارید پیشکسوتان جهاد . شهادت در پیپ و خم زندگی روز مره خود بفراموشی سپرده شوند
براذر شهید
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
باسلام خدمت ناشناس اولی وسومی وپنجمی که احتمالا هر سه یکنفر باشند. عرض شود که سنخیتی که بین سردار و استاندار است اینست که هردو دل در گرو ولایت دارند وکمر به خدمت برای محرومین بسته اند.بنا نیست که در یک مملکتی که نیاز شدید به کار جهادی دارد کسی سد راه دیگری شود و مخصوصا سپاه ولایت مدار که در تمام دورانها ودولت ها بنای تعامل وهمکاری داشته ودارد مگر اینکه خود دولت مردان نخواهند .در دوران اصلاحات اگر سپاه به میدان نمی آمد آن مشکلات عظیم نظیر ریشه کنی فلج اطفال وسرخک وسرخچه و....حل نمی شدواگر قرارگاه سازندگی همکاری نمی کرد آنهمه سازندگی در کشور اتفاق نمی افتاد.اگر نیروهای کاردان وکار آمد سپاهی در بدنه ی دولتهای مختلف حضور نمی یافتند کمیت دولتها لنگ بود .وظیفه ذاتی سپاه تنها مرز داری نیست بلکه دفاع از کیانهای اقتصادی .فرهنگی.سیاسی وایدئولوژیکی این مرز وبوم است ودر هرجا احساس نیاز و خطر کند حضور می یابد.و امروز که سردار دلاور سپاه فجردرعرصه ی اقتصادی ورود کرده اند احساس وظیفه می کنند ومی دانند که باید به فرموده رهبر ومقتدایشان که امسال را سال اقتصاد.وفرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نام نهاده اندعمل کنندوشما باید تفحص عقلانی کنید تا بیشتر به کنه کار پی ببریدو اینقدر خود را محدود به کلید واژه هایی که دشمنان نظام ترسیم می کنند نکنید. چون سپاه هراسی کار دشمنان است. سپاه حد ومرزی برای خدمت به نظام مقدس اسلامی وملت شریف ایران برای خودقائل نیست وکسی هم برایش تکلیف معین نمی کند.سپاه تکلیفش را ازبیان وکلام مقتدایش می گیرد وبدان عمل می کند.
علیرضاازفیروزاباد
United States of America
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۳
0
اقایان عزیزسپاه دربسیاری ازپروزه هاضررمیدهد ولی بخاطرکشوربدون چشمداشت فعالیت میکند ..ایکاش درمعاونین ومدیران استانداری این دلسوزیهاوجودداشت.استاندارتنهاست