کد خبر: ۵۶۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۰۶ خرداد ۱۳۹۳
فرماندار شیراز هشدار داد:

تجاوز زمین خواران به بستر رودخانه در شیراز/ باید با قاطعیت جلوی ساخت وسازهای غیر مجاز را گرفت

فرماندار شهرستان شیراز گفت: ساخت وسازهای غیر مجاز امروز به یک تهدید تبدیل شده است.

به گزارش شیرازه؛ مصطفی امیری با بیان اینکه باید با قاطعیت جلوی ساخت وسازهای غیر مجاز را گرفت گفت: متاسفانه امروز شاهد از بین رفتن اراضی زراعی و باغات مرغوب در سطح شهرستان به دلیل ساخت وسازغیر مجاز و یا تغییر کاربری غیر قانونی هستیم .

وی با بیان اینکه ساخت وسازهای غیر مجاز امروز به یک تهدید تبدیل شده است اضافه کرد : در حال حاضر اگر فکر اساسی به حال ساخت وسازهای غیر مجاز نشود مشکلات عدیده اجتماعی زیست محیطی را به دنبال خواهد داشت .

عالی ترین مقام دولت در شهرستان شیراز بر ضرورت ورود جدی دستگاههای متولی در این زمینه تاکید و تصریح کرد: باید در این خصوص چاره اندیشی شود، به نظر می رسد عدم اطلاع رسانی دقیق و به موقع متقاضیان روستایی ساخت مسکن قبل از اینکه اقدام به احداث بنا کنند یکی از علت های مهم این معظل می باشد .

وی ادامه داد: اکثر مواقع متقاضیان ساخت وساز آمادگی پذیرش الزامات قانونی صدور مجوز احداث بنا را دارند اما بعضا مشاهده شده است نحوه نادرست انتقال موضوع یا چگونگی تعریف مسیر در فرآیند صدور مجوز توسط دستگاههای متولی دچار ایراد می باشد.

امیری با تاکید بر ضرورت پیش بینی مسیر درست و آسان برای صدور مجوز احداث بنا خاطرنشان کرد: اگر طرح های هادی طرح جامع و تفصیلی شهرها و یاروستاها با واقعیت های شهر و روستا مطابقت داشته و جوابگوی نیاز واقعی ساکنین آن باشد و با ناهنجاری یا بحران ساخت وساز غیر مجاز در شهرها، روستاها و بستر رودخانه ها اراضی زراعی و باغات روبرو نمی شویم.

وی با بیان اینکه نظارت بر ساخت وساز و کنترل آن در واحدهای تقسیمات کشوری و مراکز جمعیتی نماد رشد و توسعه موزون شهرسازی وعمران کشور به شمار می رود، گفت: از آنجا که تعداد محدودی قانون گریز اقدام به ساخت وساز غیر مجاز می کنند می طلبد دستگاه های متولی باجدیت بیشتری نسبت به جلوگیری از هرگونه ساخت وساز غیر مجاز اقدام کنند .

فرماندار شهرستان شیراز ضمن ابزار نارضایتی در مورد از بین رفتن اراضی زراعی و باغات مرغوب در سطح شهرستان به دلیل ساخت وساز غیرمجاز و یا تغییر کاربری غیرقانونی اضافه کرد: امروز ما شاهد تجاوز زمین خواران به بستر رودخانه در سطح شهرستان هستیم بنابراین از تمام دستگاه متولی استدعا داریم قاطعانه جلوی ساخت و ساز غیرمجاز را گرفته و به تکلیف قانونی خود عمل کنند.

وی افزود : باتوجه به اینکه نظارت بر ساخت وساز در روستاها توسط دهیاران و درخارج از محدوده روستا و خارج از حریم شهرها متناسب با موقعیت ساخت وساز غیر مجاز توسط بخشداری ها جهاد کشاورزی منابع طبیعی و آبخیزداری آب منطقه ای و 000 صورت می گیرد از بخشداران شهرستان خواست تا سریعا نسبت به راه اندازی گشت های جلوگیری از تخلفات غیر مجاز در سطح بخش با همکاری سایر دستگاههای متولی اقدام کنند.

وی همچنین گفت: به منظور تسریع در تعیین تکلیف ساخت وسازهای غیر مجاز کمیسیون ماده 99 مستقردر فرمانداری شهرستان شیراز فعال شده تا بتوانیم با همکاری تمام سازمانها و دستگاههای متولی از جمله دفتر فنی استانداری فارس با پیش بینی و اعزام گروه های بازرسی ونظارت بر عملکرد دستگاهها نظارت بیشتری را اعمال کنیم.

نظرات بینندگان