کد خبر: ۵۶۱۰۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
دادگستری فارس اعلام کرد:

احضار مدیر «فیس بوک» به دادگاهی در شیراز کذب است

احضار مارک زاکربرگ مدیر فیس بوک به دادگاهی در شیراز، به یکی از مهمترین موضوعات مربوط به ایران در رسانه های خارجی تبدیل شده است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه؛ «مارک زاکربرگ مدیر فیس‌بوک به دادگاهی در شیراز احضار شد»؛ این خبری بود که طی ساعات گذشته در رسانه‌های داخلی و خارجی منتشر و تا جایی ضریب پیدا کرد که یکی از مهم‌ترین موضوعات مربوط به ایران در رسانه‌های جهان شد. روزنامه تلگراف، اسکای نیوز، رویترز، واشنگتن تایمز، واشنگتن پست، العربیه و ... این خبر را پوشش داده‌اند.

اما این بازتاب خبری گسترده از آن‌‌جایی ناشی شد که روح‌ا... مؤمن‌نسب، معاون فناوری اطلاعات و رسانه‌های نوین مرکز فضای مجازی بسیج کشور دیروز در گفتگو با خبرگزاری دانشجو از احضار مدیر فیسبوک توسط یکی از قضات استان فارس خبر داد. وی با اشاره به شکایت مردم در زمینه فیلترینگ واتس‌اپ گفت: بر اساس رأی قاضی، مدیر صهیونیست شرکت فیسبوک یا وکیل قانونی آن باید برای دفاع از خود و جبران مافات به دادگستری این استان مراجعه کند و این امر در همه جهان مرسوم است.

سه روز قبل نیز، یک سایت خبری در حالی که در مقام دفاع از ایرانیان عضو شبکه اجتماعی اینستاگرام برآمده بود، نوشت: یک قاضی در شهر شیراز، پیرو رسیدگی به یک شکایت خصوصی، حکم به فیلتر شدن اینستاگرام داده و ظاهرا این حکم در مسیر ابلاغ به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گرفته تا اجرایی شود.

اما این اخبار خیلی زود واکنش مقامات قضایی استان فارس و شیراز را در پی داشت. دادگستری فارس اعلام کرد که تاکنون دستوری مبنی بر احضار یا اعلام جرم از جانب دادگستری استان علیه مدیران اجرایی فیسبوک، واتس آپ واینستاگرام صادر نشده و صرفا شکایت تعدادی از شهروندان دائر بر نقض حریم خصوصی از طریق انتشار فیلم یا عکس غیر اخلاقی خانوادگی و همچنین کلاهبرداری اینترنتی در سایت نرم افزاری اینستاگرام و واتس آپ مطرح شده و در شعبه ویزه جرائم رایانه ای شیراز تحت بررسی است. «علی القاصی مهر» دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شیراز هم دیشب گفت: اخباری که در برخی سایت های مجازی دال بر احضار زاکربرگ مدیر فیس بوک توسط دادگستری فارس انتشار یافته به کل تکذیب می شود.

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
0
رسانه ای خارجی که دروغی بیش نیست البته بعضی از رسانه های داخلی هم دست کمی از ان کثافت های خارجی ندارند
سعید اسلامی
Canada
چهارشنبه ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
0
دلمون به همین قضات انقلابی خوشه که می ترسم با این شل بازی های شماها پا پس بکشن...